ההיסטוריה מוכיחה שכדי שפרויקט המטרו בגוש דן יצליח חייבים להעביר את ביצועו לחברות פרטיות, במיוחד בעת משבר הקורונה
במכתב שנשלח מהתאחדות הקבלנים לנת"ע נטען כי החברה הסינית שנבחרה במכרז לבניית גשר בת"א מקיימת קשרים עם איראן • לשכות חברות הבנייה הסיניות: "דרישה מופרכת" • ברקע: דוח מבקר המדינה שהצביע השבוע
אסור שהלקחים שהפקנו בעלות של מיליארדים ושנים רבות ירדו לטמיון • חייבים לשנות את הדרך בה ייבנה מערך הסעת ההמונים בגוש דן, ולמנות לתחום פרויקטור-על, עם סמכויות ותקציבים ממשיים, כי איך להיכשל אנחנו יודעים יותר מדי טוב
הדיון בוועדת הכלכלה בדחיית הפעלת הקו האדום ובבקשה להגדיל את התקציב לא הגיע בהפתעה • נוח להאשים את הקורונה, אך "נמל המפרץ" צפוי לעבור בשנה הבאה למפעילה הסינית במועד וללא עיכובים
כך אמר נציג משרד התחבורה בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה שעסק בתחבורה ציבורית ודו"ח מבקר המדינה שפורסם בנושא • יו"ר נת"ע, רם בלינקוב, טען שלוחות הזמנים של פרויקט הרכבת הקלה נפגעו מהקורונה בגלל מחסור בעובדים • יו"ר הוועדה ח"כ עופר שלח: "כושלים בראיה קדימה"
בלי שקיפות, בלי יידוע מסודר של הציבור: 4 באוגוסט הוא התאריך האחרון להגיש התנגדות לשניים מהקווים בתוכנית הרכבת התת-קרקעית של גוש דן • בנת"ע פרסמו את התוכניות לפי החוק, אולם ספק אם התושבים שחלפו ליד השלטים התקניים הבינו מה סדר הגודל של הפרויקט
חברת נתיבי ישראל מגייסת את תמיכת שרי האוצר והתחבורה בניסיונה להשתלט על פרויקט המטרו, שלפי חוק ההסדרים ימסר לאחריות חברת נת"ע • לאחרונה התייקר פרויקט מחלפים גדול שמבצעת נת"י בדרום בכחצי מיליארד שקל
במינהל התכנון ממשיכים לקדם את התוכנית לבניית רכבת תחתית • בחוק ההסדרים מוצעים פרקים שאמורים לטפל בסוגיית זכויות בנייה, המיסוי והסרת החסמים לפרויקט שעלותו מוערכת ב-150 מיליארד שקל • מי יממן את הבנייה ומה יהיה בתחנות? • "גלובס" עושה סדר
ביהמ"ש המחוזי דחה עתירה לביטול מכרז של נת"ע, אך הטיל עליה הוצאות גבוהות בשל רשלנות בהגשת המכרז
מדובר בקו באורך 22 ק"מ שמחבר את ערי מזרח מטרופולין ת"א ומערבו • ההשקעה בפרויקט רשת המטרו נאמדת בכ-150 מיליארד שקל
בשטח טבע גדול הסמוך למחלף גלילות נערכות בתקופה האחרונה עבודות עפר בלתי חוקיות שגורמות להרס אדיר • במשרד להגנת הסביבה ובעיריית רמת השרון מטילים את האחריות לטיפול אחד על השני, ובינתיים העבודות נמשכות באין מפריע • החברה להגנת הטבע: "להוציא צו פינוי מיידי"
כך טוען בכיר בנת"ע בשיחה עם "גלובס" • לדבריו, יש צורך דחוף בהגעת 500 עובדים מסין • מכתב ששלח לאחרונה מ"מ מנכ"ל משרד התחבורה למשרד הבריאות ובו בקשה לאשר הגעתם של עשרות עובדים זרים לשלל חברות תשתיות, טרם נענה • משרד הבריאות: "בקרוב צפויות הקלות"
אחרי העיכוב של הקו האדום, המועד האחרון להגשת הצעות במכרז של הקו הסגול והקו הירוק נדחה בחצי שנה • גורמים המכירים את הפרויקט מעריכים כי הדחייה עלולה להימשך שנים • אחת הסיבות לעיכוב: מנכ"ל החברה וחמישה בכירים עזבו אותה ב-2019
משרד האוצר הבהיר היום כי אין משמעות משפטית לנסיונו של משרד הכלכלה לעצור את מכרזי הקו הירוק והסגול של הרכבת הקלה • משרד הכלכלה ביקש לעצור את המרכזים לאחר שבקשת הפטור מרכש גומלין שהגישה נת"ע נדחתה
בעלון ששלחה החברה לדיירים שדירותיהם קרובות לתחנות התת-קרקעיות של הקו הירוק בתל אביב, היא מציעה אמצעים להפחתת רעש לקראת הקידוחים האינטנסיביים הצפויים
גליק יחליף בתפקיד את יהודה בר-און • גבר בשלב הסופי על מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר, יצחק בלומנטל, ועל מנכ"ל חברת התשתיות העירונית של חיפה, יפה נוף אבישי כהן
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהינקי קוינטמטרומיה ליקוורניקמירי רגבמשרד התחבורהרשות המטרותחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה