למראית עין, ערוצי הטלוויזיה צלחו בשלום את שנת הקורונה, תודות לשיווק אגרסיבי, קיצוצים בכוח-האדם ובתקציבי ההפקה • במשרדי הפרסום התמונה שונה, ורובם יסיימו את השנה בשן ועין • האם יהיו לכך השלכות ארוכות-טווח?
יצחק תשובה מחזיק מאז 2010 כ-20% ממניות קשת באמצעות בתו גל נאור • על רקע המשבר של קבוצת דלק, תשובה מימש בחודשים האחרונים נכסים רבים, אולם מקורבים בקשת טענו כי מניות הקבוצה לא נמצאות על המדף
לגלובס נודע כי ב-2017 רכש המייסד עופר מילר את מניות ארטימדיה עבור 5 מיליון דולר • כעת דורשת קשת לבדוק האם מדובר במכירה פיקטיבית כדי לחמוק מהתשלום אליו התחייב • ארטימדיה הגישה תביעת פיצויים בסך 69 מיליון שקל, ובקשת עיקול עצמי שתמנע מקשת הכנסות על פרסום במאקו ברבעון האחרון
דקות ארוכות חלפו מהרגע שבו התברר כי בגבעת הקפיטול מתרחש אירוע היסטורי ועד שחברות החדשות בארץ הגיבו ועלו בשידור מיוחד • חדשות 13 היו האחרונים, כשרשת המשיכה לשדר את התוכנית "האח הגדול" עד תומה, כאילו גיל תמרי לא מחכה בוושינגטון
התוכנית "מאסטר שף" של קשת עדיין זוכה לרייטינג ממוצע הגבוה ביותר מכל תוכניות הפריים - 18.6% ו-18.4% - אך התחרות בין קשת לרשת צמודה בהרבה, בוודאי בערב שבו מול "האח הגדול" של רשת משודרת "נינג'ה ישראל" של קשת
אף שמדובר בעיקר באקט מיתוגי, חדשות 12 השכילה לנצל את השינוי בהרגלי צריכת המדיה בעקבות משבר הקורונה, והפכה לשחקן משמעותי גם באינטרנט • היכולת של קשת להוסיף את כוחה הטלוויזיוני יצרה שחקן חדש ודומיננטי
ביום שבת האחרון יצא לדרך אחת הקרבות המעניינים ביותר של הערוצים המסחריים, כאשר קשת שידרה את גמר "הזמר במסכה", ורשת השיקה את "האח הגדול" • בכדי להתמודד עם התחרות, שתי הרשתות שינו גישה בנוגע לאופן שיבוץ הפרסומות
המלחמה היצרית שבין קשת לרשת הגיעה לשיא עם שידור מקביל של התוכנית הכי נצפית בטלוויזיה ("הזמר במסכה") מול תוכנית ההשקה של "האח הגדול" • האם הקרבות מאחורי הקלעים על שיבוץ הפרסומות היו רק אגו, או שמאחוריהן הייתה גם חשיבה כלכלית?
גמר "הזמר במסכה" בקשת 12 השיג אמש 24.1% רייטינג, לעומת 20.3% להשקת העונה החדשה של "האח הגדול" ברשת 13 • למרות ש"הזמר במסכה" השיגה נתון גבוה יותר, מדובר בהצלחה לא מבוטלת לרשת, שהשיגה נתון פתיחה יפה לתוכנית ההשקה
לאחר שרשת 13 הודיעה כי תשדר הערב רק ברייקים של זהב בהשקת "האח הגדול", בקשת 12 הודיעו כי יעשו זאת גם בגמר שמשודר במקביל • המהלך עורר את זעם המפרסמים, ולבסוף קשת 12 הסכימה לשדר ברייקים קצרים במקום
עלות הברייק: כ-160 אלף שקל לפרסומת • קשת יישרו קו: ברייק אחד בחדשות ו-4 ברייקים של זהב בעלות של כ-220 אלף שקל לפרסומות
5 שנים אחרי שהוקמה, חברת ארטימדיה סוגרת את שירות הפרסום בווידאו שלה • איך קרסה ההבטחה הגדולה למענה לענקיות הטכנולוגיה הבינלאומיות שנגסו נגיסות ענק בתקציבי הפרסום בישראל, ומה תהיה ההשפעה של הפסקת הפעילות על השוק
גם השבוע ממשיכות תוכניות הפרה-פריים של קשת לעבור מבחינת נתוני הרייטינג ומספר הצופים את תוכניות הפריים-טיים של רשת • התוכנית הנצפית ביותר היא - שוב - "הזמר במסכה"
“אחד הדברים המטרידים זה שאנחנו מתקשים לתכנן קדימה", אומר חיליק שריר, סמנכ"ל התוכניות של קשת, בראיון לרגל שלוש שנים לפיצול ערוץ 2 • על הפרק: הביקורת על חדשות 12 והקמת N12, המתחרים האמיתיים של קשת והדיונים הסוערים שליוו את ההחלטה ללכת על "הזמר במסכה"
תקשורת המיינסטרים נכנעה ברובה לסטנדרטים עיתונאיים רופסים והתרגלה להנהן לראשים מדברים שמדקלמים דפי מסרים • השפה הבוטה שלה אולי מטעה, אבל אסייג עובדת בשביל הצופים
טבלת עשר התוכניות הנצפות ביותר לא מאירה השבוע פנים לרשת 13, שאינה מיוצגת בה אפילו עם תוכנית אחת
FREE TVRGEהוטחדשותטלוויזיהסטרימינגערוץ 14רייטינג רשת 13תאגיד השידור "כאן"