לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 823.65 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 19% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 692.72 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?
הזמנות האונליין רושמות יציבות בהשוואה לחודש הקודם, אך השפעות יוקר המחיה ניכרות בחיפוש אחר מבצעים • לצד שימוש גובר באפליקציית תן ביס לטובת רכישות פיזיות בקמעונאיות מזון, נרשמו הזמנות לקיץ בוויזאייר • הדירוג החודשי של אתרי האונליין בארץ
יותר ויותר פלטפורמות סחר אלקטרוני מציעות גישה להיסטוריית מחירים מפורטת של מוצרים • חוקרים בדקו כיצד השקיפות משפיעה על ההחלטה אם לרכוש את המוצר או להמתין לירידה נוספת • מתברר כי ההחלטה לא תלויה רק בשינוי במחיר
שנת 2023 נפתחה עם גידול של כ־20% בכמות ההזמנות באונליין, וזאת לעומת הירידות שנרשמו בדצמבר • ענף התיירות בולט בזכות מבצעים ומחירים מוזלים, וכך גם דלתא, שנמצאת במגעים לרכישת גולף • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
השגשוג בעסקי החנויות הווירטואליות באמזון הקפיץ את מחיריהן למיליוני דולרים לאחר פרוץ הקורונה, וחשף את הציבור לחברות המתמחות בתחום • אלא שבשנה האחרונה התהפכה המגמה, והתוצאה: ירידה של כ-80% במניות של מי שניסו לרכוב על הטרנד
החברה עקפה את התחזית בשורת ההכנסות הרבעוניות, אך פספסה בגדול עם רווח של 3 סנט בלבד למניה • רשמה הפסד של 2.3 מיליארד דולר ברבעון הרביעי והפסד של 12.7 מיליארד בשנת 2022 כולה כתוצאה מהשקעתה בריביאן • מניית אמזון יורדת מעל ל-6% במסחר המאוחר
עליית הריבית ומחירי הסחורות שולחים את הקמעונאים לחפש שיטות להתייעלות • בין החידושים שנועדו לפתור את הבעיה: תוכנה לניהול מחסני סופרמרקטים באמצעות רובוטים, פלטפורמה שמסייעת להוריד את כמות ההחזרות ומערכת שמחברת בין מסעדנים לספקים
יחסי הכוחות בין האופליין לאונליין התעצבו מחדש בשנת 2022, בעקבות השפעות הקורונה - במיוחד בקטגוריות כמו מזון ממסעדות, משלוחי סופרמרקט ואופנה • אחרי נובמבר מרובה המבצעים, בדצמבר חלה ירידה של 35% ברכישות • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
חודש הקניות נובמבר כבר מאחורינו, וסביר להניח שמנהלי החברות שקועים עמוק בסיומן של תוכניות העבודה וסגירת 2022 • ועדיין, לכל מותג, קטן או גדול, כדאי לחשוב איך לעשות את הדברים אחרת בשנה הבאה: מיצירת מסורת חדשה ועד צרכנות חכמה
הענקית הסינית שיין שוברת שיאי מכירות וביקושים ב־2022 ומקבעת את מעמדה כמותג הבינלאומי המוביל באופנה המהירה • לפי דוח חדש של כלכלני בנק אוף אמריקה, היא מהווה את האיום הגדול ביותר על שחקניות האופנה בקמעונאות המקוונת
חודש הקניות הסתכם בגידול של כ-40% במספר ההזמנות באתרים המובילים לעומת אוקטובר • אתרי המרקטפלייס, המרכזים מוצרים מקטגוריות רבות, נמצאים במגמת התחזקות • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בישראל
דברה וינזוויג, מייסדת חברת המחקר קורסייט ריסרץ' ומי שמנתחת את עולם הקמעונאות יותר מ־20 שנה, משוכנעת שכוחם של הצרכנים גדול מאי־פעם • בראיון לגלובס היא מצביעה על המגמות בענף: יותר ערוצי מכירה של לייב סטרימינג ואתרי מרקט פלייס והפיכת ה־NFT לקהילה
הקונים חזרו לחנויות לאחר שנתיים של הפרעות בגלל המגפה, אבל מחירי הדלק והמזון מרחפים מעל קניות החגים בארה"ב כעננה קודרת
החודשים נובמבר ודצמבר ידועים כשיאני המכירות השנתיים, אולם ב־2022 עליות המחירים הגלובליות מאיימות על הרווחיות של הקמעונאים • מסקר שערכה ד"ר דנה טבת מאוניברסיטת רייכמן באמצעות פאנל המשיבים Panel4all עולה כי 71% מהישראלים יוציאו סכום דומה או נמוך יותר מזה שהוציאו בשנה שעברה
מחקרים מראים ירידה ברמת שביעות־הרצון של לקוחות אימפריית המסחר המקוון, ואנליסטים מבחינים בקשר ישיר לתוצאות החיפוש ואיכות המוצרים
רז שרוט, בן 52 מהוד השרון, נשוי ואב לשלושה ילדים • מנכ"ל "שוק הדגים" • "הדגים מגיעים טריים לבוטיק האריזה, עוברים תהליך מיון, ניקוי ומשם עפ"י הבקשות של הלקוחות נשלחים אליהם ארוזים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז
עלי אקספרסSHEINאמזוןכרטיסי אשראימועדוני צרכנותמסחר מקווןקמעונאותקניותשופ אנליטיקסשופרסל