חברת התובלה הימית הודיעה על חכירת שלוש ספינות חדשות בהסכם לשמונה שנים, בהסכם שנחתם עם חברת ספנות שקשורה לחברת קנון - בעלת המניות הגדולה בצים • צים: "העסקה נבחנה לאור קריטריונים מקצועיים"
בעל המניות המרכזי בצים, עידן עופר, מתנער מבקשת החברה לתשלום מס מופחת שפורסמה לראשונה בגלובס • למרות זאת, המנכ"ל שומר על קו עיקש מול רשות המסים • כך או כך, את המס של 2021 צים צפויה לשלם, והוא מוערך בכ-2.6 מיליארד שקל
בשבוע שעבר חשף גלובס כי רגע אחרי שהחלה לשלם מס בישראל, דורשת צים הטבות מס מפליגות • עידן עופר, שמחזיק ב-26% מהחברה, הבהיר כי הפנייה איננה על דעתו, אלא שבצים לא מתכננים לוותר
היועץ המשפטי לממשלה סיים לערוך את הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה נפתלי בנט • על בנט להימנע מלטפל בכל עניין הנוגע לצים ולחברות שבשליטתה בשל תפקידו של אחיו בחברה • אילו עוד חברות נכללות בהסכם?
השנה הגיע תורה של ענקית הספנות לשלם מס חברות, אחרי שהתחילה להרוויח - ובגדול • לגלובס נודע כי צים מבקשת מרשות המסים ומשרד האוצר שינוי חקיקה שיאפשר תשלום מס נמוך בעשרות אחוזים • אם החוק לא יעבור, החברה עלולה להעביר את הפעילות למדינה אחרת
מנכ"ל צים מסביר את הגורמים שהביאו לשינוי החברה על גבי משבר הקורונה, בו היא הגדילה את פעילות השילוח וממשיכה ברכישה של אניות
מספר ההנפקות הראשוניות בבורסות ניו יורק היה הגבוה ביותר מאז שנת 2000 - 399 הנפקות, והסכומים שגויסו בהן - 142.5 מיליארד דולר - הם הגבוהים אי פעם לפי נתוני חברת המחקר Renaissance Capital • גם ההנפקות באמצעות מיזוג לחברות SPAC רשמו שיאים, אך מהרבעון השני החלו לאבד מומנטום • מסכמים את 2021
קו אניות מטען של חברת צים ששמו ADX שעובר דרך מספר נמלים לאורך הים האדריאטי ועוד עוזב את נמל חיפה הממשלתי, ועובר לנמל המפרץ הפרטי בחיפה שמופעל על ידי החברה הסינית SIPG • מדובר בקו הספנות הראשון שמתחיל לפעול באופן סדיר בנמל המפרץ. לצים נותרו קווים אחרים שפועלים בנמל חיפה הממשלתי
שווי המניות שיתקבל ממימוש האופציות עומד על 18.6 מיליון דולר - כרבע מכלל ההטבה שקיבל גליקמן ב-2018, כמה שנים טרם הנפקת חברת התובלה הימית
הגאות בעסקי ההובלה הימית הזניקה את רווחי צים לכ–3 מיליארד דולר מתחילת השנה • המנכ”ל גליקמן: "טסלה שווה טריליון דולר, וצים 6 מיליארד דולר, תעשו את החישוב לאן צים עוד יכולה לגדול" • "התחזית שלנו היא שהתוצאות ימשיכו להיות חזקות, כי השוק חזק"
חברת הספנות מבקשת להקדים מימוש של אופציות שאושרו למנכ"ל גליקמן לאחר מינויו לתפקיד המנכ"ל, טרם ההנפקה בוול סטריט • תחת ניהולו הפכה לאחרונה צים לחברה הרווחית בישראל, הודות לגאות בעסקי ההובלה הימית
הקורונה צמצמה בצורה משמעותית את נתיבי ההובלה האוויריים והעבירה את שינוע הסחורות באופן בלעדי כמעט אל הים • הביקושים העצומים הקפיצו את מחירי הובלת המכולות במאות אחוזים, ויחד איתם גם את רווחי החברות, ומניות הסקטור הפכו ליעד השקעה אטרקטיבי מתמיד
מכולות על הספינה קינגסטון, שמכילה גם מכולות עם חומרים מסוכנים ומזהמים, עלו באש אתמול • משמרי החופים הקנדי והאמריקאי מנסים לאתר מכולות שנפלו לים מהספינה במהלך מזג אוויר סוער בסוף השבוע
מנכ"ל צים אלי גליקמן: "עם רכישת האניות אלו, הדרושות כל כך, ניצלנו את תזרים המזומנים החזק ויכולת התגובה המהירה שלנו במטרה לחזק ולהרחיב את הצי שאנו מפעילים ובכך להענות לביקוש הגובר של הלקוחות"
הנהירה למניית צים נשענת על ההנחה שנסיקת המחירים האחרונה במחירי ההובלה הימית תימשך • אבל ההתייקרות הזו היא תולדה של מצוקה זמנית שיצרה הקורונה, וכשהמחירים יתחילו לרדת, לא יהיה מה שיחזיק את המניה
בשלב הראשון התפעול יתבסס בעיקר על צי האניות של החברה, אך בצים הסבירו כי בכוונתם להפנות את המשתמשים גם לחברות ספנות נוספות • השירות יתמקד בעסקים קטנים ובינוניים בארה"ב ובקנדה, המייבאים מסין, מוייטנאם ומישראל
אלי גליקמןדוחות כספייםחות'יםיבואישראל במלחמהישראליות בוול סטריטספינותעידן עופרתובלה ימיתתימן