העבודות על חיבור גשר לקו הרכבת החדש בין מודיעין לראשון לציון אמורות היו לצאת לדרך הסופ"ש אך בוטלו במפתיע • ככל הנראה, הדרג הפוליטי מנסה להימנע מעימותים בנוגע לעבודות הרכבת בשבת • ברכבת ישראל מכחישים שתוכננו העבודות לחיבור הגשר
החל מהשעה 12:00 נחסמו לתנועה צירים מרכזיים בבני ברק, לקראת ההלוויה של הרב גרשון אדלשטיין ז"ל שהחלה בשעה 15:30 בעיר • גם חלקים מכביש 4 חסומים • עומסים בכביש 1 • רשימת החסימות המלאה
שיעור עבריינות התנועה בנתיב פלוס בכביש אחד גבוה מאוד, אך האכיפה של המשטרה כמעט ולא קיימת • בחודש פברואר האחרון נרשמו רק 129 דוחות, כאשר ביום אחד בלבד נצפו בנתיב כ-1,500 מכוניות שנהגיהן לא נסעו כחוק
נתוני האכיפה של משטרת ישראל בנת"צים מעידים על שחיקה: 5 שעות אכיפה ביום ו־400 דוחות בחודש • כשכך נראית האכיפה, פלא שגם האוטובוסים עומדים בפקק?
שרת התחבורה הודיעה על כוונתה לרכך את תנאי הנסיעה בנתיב פלוס שבכביש 1 • במשרד התחבורה טוענים כי מדובר בצעד מקצועי, אבל כך הם גם טענו כשהנתיב הוקם לפני פחות מחצי שנה, כשתנאי הנסיעה בו כללו יותר נוסעים
שרת התחבורה מירי רגב החליטה על הקלת התנאים לנסיעת כלי רכב פרטיים בנתיב פלוס בכביש 1, החל מיום ראשון הקרוב • החשש: המהלך עלול להאט מצד אחד את התחבורה הציבורית בנתיב ומצד שני לא להביא להפחתה בעומסים בכביש
נתיב פלוס בכביש 1 עובר באורך 26 ק"מ בין מחלף דניאל עד לכניסה למנהרת הראל • מהנתונים שנמדדו הבוקר עולה כי הנתיב הוסיף 7 דקות נסיעה לרכב פרטי, אך אוטובוסים הגיעו למהירות ממוצעת של כ-80 קמ"ש בשעות העומס • ומה עוד כדאי לדעת?
השבוע נחנכה כניסה חדשה לירושלים, ונשמעו הבטחות שכביש 16 יביא להקלה בפקקים • אלא שהניסיון מלמד כי עוד כבישים לא מובילים לפחות עומסים, ובסופו של דבר אולי אפילו להפך • הכירו את תופעת הביקוש המושרה, בה הגדלת ההיצע פשוט לא תעזור
הכביש החדש באורך 6 ק"מ הושק היום ללא נתיבי העדפה • גורמי מקצוע מותחים ביקורת על הפרויקט וטוענים כי הוא יחריף את בעיות עומס התנועה בכניסה לעיר ויפגע קשות בטבע באזור • עם זאת, יש קולות שטוענים אחרת: "ציר חשוב, לא סביר שלירושלים תהיה כניסה אחת"
עיריית ת"א ומשרד התחבורה קרובים לסיכום על הכשרת 5 ק"מ של נתיבים לתחבורה ציבורית בחודשים הקרובים, שיבוצעו בין-לילה • נתיבים דומים מתוכננים גם בבת ים ובראשון לציון • גם בכביש 1 יסומן נתיב, אך האכיפה בו שנויה במחלוקת
לפי הודעת משטרת התנועה, השינויים יחולו החל מיום רביעי ועד ליום שישי הקרוב בעיקר בכבישים שונים באזור המרכז, בצירים המובילים לירושלים וברחבי הבירה • במשרד התחבורה טרם פרסמו הודעה לציבור בדבר השינויים במערך התחבורה הציבורית
כיום, יכולים משתמשי הנתיב המהיר לנסוע ללא תשלום כאשר ברכב פחות מארבעה בני אדם רק בשעות השפל, אך כעת יוכלו לנסוע 3 אנשים ברכב לאורך כל שעות היום • קיים חשש כי מהירות הנסיעה בנתיב תואט, וכי נוסעים רבים יותר ידורבנו להשתמש בו
הבקשה לייצוגית ב-604 מיליון שקל הוגשה נגד חברת הנתיב המהיר והמדינה, בטענה לצוואר הבקבוק שנוצר ביציאה מהנתיב המהיר בכביש 1 • גם מבקר המדינה מתח בעבר ביקורת על הפקק המטריד • השופטת מתחה ביקורת חריפה על מגישי הבקשה והורתה על מחיקתה: "לא ניתן להעלות השערה גרידא ולהשתמש בהליך המשפטי כאמצעי לאשש או להפריך אותה"
למרות הכרזות שר התחבורה כי הקו יחל לפעול בקרוב, בדיקת "גלובס" מגלה כי העבודות רחוקות מלהסתיים, והמבצעים מתעלמים מכללי בטיחות ■ מבקר המדינה הזהיר כי החיפזון עלול לסכן חיי אדם
מדובר על הקטע שבין מחלף לטרון למחלף ענבה לכיוון ת"א ■ קטע הכביש המקביל (לכיוון ההפוך) נפתח לפני כשלושה שבועות ■ שר התחבורה ישראל כ"ץ: זמני הנסיעה לירושלים וממנה יקוצרו משמעותית
התוכנית המקורית במקום הייתה ביטול כביש הגישה הקיים, שמפריד בין הקניון לרחוב הראשי של מבשרת ציון, וסלילת כביש חדש במיקום חלופי, מה שאמור היה לשפר משמעותית את הנגישות לקניון ולהגדיל את כמות המבקרים בו
נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר)ירושליםכבישיםמירי רגבמשרד התחבורהנתיב תחבורה ציבוריתעמירם ברקתפקקי תנועהתשתיותתשתיות תחבורה