שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש • גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"
העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי • חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם
יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי • כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" • 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס
ההיטל "מימון המטרו" יחושב על בסיס שטח הנכס בצו הארנונה, שיוכפל ב־70 שקל ובשני קריטריונים שגובשו עבור ההיטל במיוחד: מקדם שיטת הארנונה ומקדם המדרג העירוני • ייתכן שההיטל החדש, אם יאושר, יקוזז באופן חלקי מסכום היטל השבחת המטרו, שנכנס כבר לתוקפו בתחילת 2023
בין עשרות השמות שהגישו מועמדות ניתן למצוא את מיכאל מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל לשעבר, ואת איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון לשעבר
משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה • הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף
עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד • כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול
לגלובס נודע כי לפי ההצעה, החברה תוביל את פרויקט התשתית הגדול בתולדות המדינה, במקום נת"ע שהקימה את הקו האדום של הרכבת הקלה • לפי המתווה, רשות המטרו תהפוך ללא רלוונטית ועשויה אף להתבטל • בכך מממש ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, את האיום שהשמיע בשבוע שעבר בכנס התשתיות של גלובס
חילופי האשמות בכנס התשתיות של גלובס, במסגרתם מ"מ מנהל רשות החברות האשים את נת"ע והאוצר בדילים ובעיכוב פרויקטים, חשפו עימות סביב ניהול המטרו • בינתיים, הסדקים במבנה הארגוני של הפרויקט הגדול בתולדות ישראל רק מעמיקים - ונראה שזהו רק קצה הקרחון
לאחר שמנהל רמ"י, ינקי קוינט, כינה בכנס את רשות המטרו "פיקציה בירוקרטית שאין לה תכלית, למעט סידור עבודה לחברים", בנת"ע משיבים אש: "נדהמנו מחוסר המתאם בין ההתבטאויות החמורות למציאות העובדתית. קוינט חוזר על רעיון הוצאת המטרו מנת"ע, ללא דיון מקצועי בנושא כה קריטי לעתיד המדינה"
אחרי הפסקה של כמעט עשרה חודשים, התחדשו הדיונים בתיקון בוועדת הפנים והגנת הסביבה – והם צפויים לכלול כמה סוגיות מורכבות בעלות השפעה רבה הן על כיסם של היזמים והן על קופת המדינה • גלובס עושה סדר לקראת סדרת הדיונים בנושא
אמנם התכנון של המטרו מתקדם, אולם יזמים מזהירים שהיטל ההשבחה הגבוה שנקבע לפרויקטים בשטחים שמסביב לתחנות מהווה חסם לפעילות עסקית • לדבריהם, ניתוח של גיאוקרטוגרפיה מלמד שהתוצאות כבר נראות בשטח
קצת יותר משנה לאחר כניסתה השנייה של מירי רגב לתפקיד שרת התחבורה כבר שולטים מקורביה במרבית חברות התשתית שתחת משרדה • מי הבכירים שעזבו, כיצד נבחרו מחליפיהם ולאן יוביל מכבש הלחצים המופעל בימים אלה על חברת נת"ע
פרויקט המטרו יצא לדרך ואיתו נשלחו כבר אלפי הודעות הפקעה לבעלי נכסים שנמצאים על התוואי של שלושת הקווים המתוכננים • מה צריך לעשות מי שקיבל מכתב, האם יש מה לעשות נגד ההפקעה ולמה זמן התגובה הוא כל כך חשוב? • גלובס עושה סדר
נת"ע פרסמה את נתוני הנסיעות בקו האדום בגוש דן חצי שנה לאחר פתיחתו • הערכות חברת נת"ע לפני פתיחת הקו דיברו על 238 אלף נסיעות ביום, לעומת 120 אלף שנסעו בפועל לפני פרוץ המלחמה • לאחר פרוץ המלחמה חלה ירידה לכ-75 אלף נסיעות בלבד
פיני יעקובי, יו"ר ובעלים משותף של קבוצת התשתיות האחים יעקובי (YSB), אומר כי המחסור בפועלים "עוצר פרויקטים, ועלות העבודה תושפע ותעלה משמעותית" • על המלחמה הוא אומר: "ניקח את האסון הנורא שקרה, ונעשה בעוטף עזה פי 100 יותר טוב - לא שיקום, שדרוג"
הרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"ערשות המטרותחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה