השורטיסט שהפיל את מניית האיפור הישראלית בוול סטריט

חברת המחקר, Ningi Research, טוענת כי אודיטי טק "הטעתה את המשקיעים בכל אספקט קריטי של עסקיה" • עוד נטען כי החברה המנוהלת ע"י אורן הולצמן הסתירה חנויות פיזיות של איל מקיאג' בישראל בזמן שהציגה את עצמה כשחקנית דיגיטלית • מאודיטי נמסר: "הטענות שהועלו מבוססות על מידע שגוי ועל ספקולציות עוינות"

אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ
אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ

האם חברת אודיטי טק  הסתירה מידע והטעתה את המשקיעים בה? כך טוען גוף בשם Ningi Research, המגדיר את עצמו כחברת מחקר, ומתמקד בשורט על מניות (מכירה בחסר). Ningi מחזיק בפוזיציית שורט על המניה. 

סייברארק בדרך לאחת הרכישות הגדולות בהייטק הישראלי. מה עומד מאחוריה? 
צים חזרה להרוויח, אך האנליסטים ציפו ליותר; המניה צוללת בטרום מסחר 

בעקבות הדוח שפרסם Ningi, מניית אודיטי נופלת בנאסד"ק ומאבדת מעל 200 מיליון דולר משוויה. החברה הונפקה לראשונה בקיץ שעבר לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר, מחיר של 35 דולר למניה.

"הטעתה את המשקיעים בכל אספקט קריטי של עסקיה"

אודיטי טק, המנוהלת על-ידי אורן הולצמן, עוסקת בתחום היופי והאיפור ומציגה את עצמה כחברת טכנולוגיה, שמאפשרת ללקוחות להתאים את האיפור באופן אישי על בסיס הטכנולוגיה ומאגרי המידע שלה, ולרכוש אותו באינטרנט במקום לכתת רגליים בחנויות. אלא שב-Ningi טוענים שאודיטי פחות טכנולוגית ממה שהיא מתארת, ולדבריהם, היא "הטעתה לגמרי את המשקיעים בכל אספקט קריטי של עסקיה" והסתירה את הפעילות הפיזית שלה בישראל - חנויות פיזיות של איל מקיאג', כשהציגה את עצמה כשחקנית דיגיטלית.

הדוח אף מציג כראייה צילום מסך מגוגל ובו כתובות של חנויות איל מקיאג' בישראל ותמונה של המנכ"ל אורן הולצמן בחנות כזו (מה שעשוי דווקא להוכיח את הטענה ההפוכה - שהחברה לא הסתירה את הקשר שלה לחנויות האלה). גורמים בשוק הישראלי טוענים שפעילות זו מהווה כ-5% בלבד מהחברה, בעוד שטענת Ningi היא שרוב הרווח של אודיטי מגיע וכ-18.6% מההכנסות הגלובליות שלה מישראל.

לטענתם, החברות הבנות בישראל אף הפרו את החוק ויש נגדן תביעות. הם מזכירים גם את מכירות המניות על-ידי בעלי העניין - בהנפקה בקיץ שעבר ולאחר סיום תקופת החסימה וכותבים: "אם הם לא מאמינים בהייפ, למה המשקיעים צריכים להאמין בו?". כזכור, ההנפקה כללה הצעת מכר מצד הולצמן וקרן L Catterton של לואי ויטון, שמכרו מניות ביותר מ-350 מיליון דולר במצטבר, כאשר הקרן מכרה עוד מניות לאחרונה.

לפי נתוני Yahoo Finance, רוב האנליסטים שמסקרים את המניה מחזיקים בהמלצות חיוביות, ומחיר היעד הממוצע גבוה ב-45% מהמחיר הנוכחי.

בהמשך לדיווח, אודיטי מסרה בתגובה: "אודיטי דוחה בכל תוקף את דוח השורט שפורסם. ההאשמות והטענות שהועלו בדוח, לדברי החברה, מבוססות על מידע שגוי, לא מבוסס ולא מדויק באופן עובדתי וברור, על הנחות שגויות ועל ספקולציות עוינות. דוח השורט שפורסם נכתב ללא כל מעורבות של אודיטי או מענה מטעמה לטענות שהוצגו.

הטענה המרכזית בדוח כי פעילות הריטייל הישראלית של החברה מהווה חלק מהותי מהכנסותיה ומה-EBITDA של אודיטי, הינה משוללת יסוד לחלוטין. פעילות הריטייל בישראל (43 חנויות ו-6 בתי ספר ללימוד איפור) מייצגת חלק בלתי־מהותי מהעסק ומהווה פחות מ-5% מהכנסות החברה ומה-EBITDA שלה.

רובן המכריע של "מאות התביעות" המוזכרות בדוח הינן תביעות קטנות הנוגעות לפעילות הריטייל הישראלית של החברה. הסכום הכולל של אותן תביעות קטנות נמוך מ-100 אלף דולר במצטבר. מחזיקי שורט ומתחרים לא ירתיעו אותנו מלהמשיך לספק את חוויית האונליין הטובה ביותר ולהמשיך להגדיל את נתח השוק שלנו בתעשיית הביוטי".