גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בזמן שרוב הציבור נח או נפש בימי חול המועד, השלים אלי עזור שבוע פעיל ומוצלח במיוחד בחברות שבהן הוא מחזיק בוול סטריט ובת"א. בעוד שבגזרה המקומית נחל עזור הצלחה בהצבעה על הרכב הדירקטוריון של חברת הגז תמר פטרוליום, בנאסד"ק הושלמה עסקה שבה מכרו הוא ושותפיו את חברת נאוגיימס, הפועלת בתחום הטכנולוגיה להימורי אונליין.

המניה שהטריפה את וול סטריט פרסמה תחזית חיובית, אך ירדה במסחר המאוחר
אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

במסגרת העסקה, שיצאה לדרך לפני שנה, רכשה החברה האוסטרלית Aristocrat Leisure את הבעלות המלאה בנאוגיימס, שכעת מנייתה נמחקה מהמסחר בנאסד"ק. העסקה בוצעה במחיר של 29.5 דולר למניית נאוגיימס, שהיווה פרמיה של 130% בעת הדיווח המקורי על העסקה, אשר משקף שווי חברה של כ־1.2 מיליארד דולר בדילול מלא.

נאוגיימס, שרשומה בלוקסמבורג ופועלת בישראל מרמת החייל, מספקת פתרונות טכנולוגיים ושירותים לחברות לוטו ממשלתיות, ועוזרת להן במעבר לפעילות אונליין. במקביל, החברה הבת שלה אספייר שמוזגה אליה ב־2022 עוסקת בפתרונות iGaming - מערכות ושירותים לאתרי הימורי ספורט וקזינו באינטרנט.

 

עבור חברת משחקי המחשב וההימורים האוסטרלית אריסטוקרט זוהי רכישה שנייה בישראל, לאחר שרכשה בעבר את פלאריום מהרצליה תמורת כ־700 מיליון דולר, מידי בעלי מניות כמו גיגי לוי ויצחק מירילשווילי (בעלי ערוץ 14).

זהבי חדל להיות בעל עניין ב־2023

עזור הוא אחד מהנהנים המרכזיים מהשלמת העסקה. איש העסקים שלו החזקות בתחומי המדיה והאנרגיה הוא בעל מניות ותיק בנאוגיימס, שהחזיק ערב השלמת העסקה ב־17.5% ממניות החברה בשווי של 178 מיליון דולר.

נהנים נוספים מהאקזיט בחברה הישראלית הם ברק מטלון, דירקטור בחברה (ומייסד משותף של החברה הבת אספייר), ואהרון ארן, דירקטור גם הוא. מטלון החזיק ב־28.1% ממניות נאוגיימס, ששוויין בעסקה עם אריסטוקרט מגיע ל־285 מיליון דולר, וארן החזיק ב־7% מהמניות בשווי 71.2 מיליון דולר. מנכ"ל החברה, מוטי מלול, החזיק ב־1.4% ממניות נאוגיימס, וקיבל תמורתן בעסקה כ־14 מיליון דולר.

משקיע ותיק נוסף בנאוגיימס היה סוכן שחקני הכדורגל פיני זהבי, שותפו של עזור בהשקעות נוספות. לפי דיווח של נאוגיימס, הוא הפסיק להיות בעל עניין בה ב־2023 לאחר שירד להחזקה של 4.99% מהמניות, בעקבות מכירה של חלק ממניותיו לשותפיו - מטלון, עזור וארן. מחיר המכירה של המניות על ידי זהבי נקבע על בסיס מנגנון שהתבסס על ממוצע המחיר בנאסד"ק באותה עת. בהנחה שנותר עם החזקה של 4.99% ולא מכר את המניות בתקופה שחלפה מאז, זהבי קיבל במכירה לאריסטוקרט קרוב ל־50 מיליון דולר.

"יחידה עצמאית" באריסטוקרט

נאוגיימס הגיעה לנאסד"ק בסוף שנת 2020, בתקופה שבה השוק קיבל בזרועות פתוחות הנפקות של חברות טכנולוגיה. שוויה בהנפקה היה 419 מיליון דולר, ובמסגרתה מכרו עזור וזהבי מניות שהיו בידיהם תמורת כמה מיליוני דולרים כל אחד. מי שרכש מניות בהנפקת החברה נהנה מתשואה של 73% בעת מכירתה.

החברה הוקמה בשנת 2014 כספין אוף (פיצול) מחברת אספייר גלובל, שהונפקה מספר שנים קודם לכן בבורסה בשבדיה (גם בהנפקת אספייר מכרו עזור וזהבי חלק ממניותיהם). לימים כאמור שתי החברות מוזגו שוב, כשנאוגיימס הגישה ב־2022 הצעת רכש לאספייר (לפי שווי של 480 מיליון דולר).

בסוף 2023 העסיקה נאוגיימס כ־700 עובדים, מתוכם 221 בישראל, 166 בצפון מקדוניה, 137 במלטה ו־114 בבולגריה. נוסף על כך היו לה גם קבלני משנה במדינות נוספות ובהן הודו ואוקראינה.

הכנסות החברה צמחו בשנת 2023 ב־15.6% לרמה של 192 מיליון דולר, ולפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) היא צמצמה בכ־4% את ההפסד הנקי שלה ל־18.3 מיליון דולר. ה־EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) עלה בשיעור של 39.8% והסתכם אשתקד ב־76.2 מיליון דולר.

הרוכשת אריסטוקרט נסחרת בבורסה האוסטרלית לפי שווי שוק של 25.3 מיליארד דולר אוסטרלי (16.5 מיליארד דולר אמריקאי), שווי דומה לשווייה בעת שהודיעה על הרכישה בשנה שעברה. בדיווחה לבורסה האוסטרלית ציינה אריסטוקרט שעסקי נאוגיימס ינוהלו כיחידה עצמאית תחת השם Aristocrat Interactive, שתנוהל על־ידי מלול, שיצטרף גם להנהלה הבכירה של החברה האוסטרלית.

מניות תמר פטרוליום בחצי מיליארד שקל

מלבד עסקי הגיימינג מחזיק כיום עזור, בין היתר, בעיתונים מעריב וג'רוזלם פוסט, באתר האינטרנט וואלה ובתחנות רדיו אזוריות. יחד עם שותפו הוותיק זהבי, מחזיק עזור בחברת שידורי הספורט בטלוויזיה צ'רלטון.

לצד אלו, אחת ההשקעות המוצלחות שביצע עזור בשנים האחרונות הייתה רכישת מניות בחברת תמר פטרוליום שבה הוא מחזיק כיום כרבע מההון. עזור רכש לפני כשלוש שנים נתח של 22.6% ממניות החברה, המחזיקה בנתח ממאגר הגז תמר, תמורת 100 מיליון שקל (מידי השותפות ניו־מד שבשליטת יצחק תשובה) ובהמשך הגדיל את החזקותיו. שווי מניותיו כיום עומד על קרוב לחצי מיליארד שקל - תשואה של מעל ל־300% על השקעתו.

בסוף השבוע נחל עזור ניצחון על בעל המניות הגדול האחר בתמר פטרוליום, איש העסקים אהרון פרנקל, לאחר שרוב מקרב בעלי מניות בחברה קבע כי דירקטוריון החברה יישאר בהרכבו הנוכחי.

פרנקל, שבשנים האחרונות השלים סיבובים מוצלחים במיוחד על השקעות שביצע במניות חברות בבורסה בת"א (תחילה אירונאוטיקס ובהמשך גב־ים), נכשל בניסיונו להכניס נציגים מטעמו לדירקטוריון תמר פטרוליום, ובמקביל בחרו בעלי המניות דירקטורית בלתי תלויה חדשה, אוה מדז'יבוז'-לוי (לשעבר יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו) הנתפסת כמקורבת לעזור.

תמר פטרוליום היא חברה ללא גרעין שליטה, המחזיקה ב־16.75% מהזכויות במאגר הגז הטבעי תמר. יו"ר החברה הוא רוני בר־און, שר האוצר לשעבר, והמנכ"ל הוא ברק משרקי. שני בעלי המניות הגדולים בה הם כאמור עזור (24.6%) ופרנקל (24.99%). לצידם מחזיקה קבוצת הביטוח מנורה ב־12.45% מהמניות (באמצעות קופות הגמל שלה), ואיש העסקים מוטי בן משה ב־6.8%. מניית החברה השלימה זינוק של 130% בשנה האחרונה והיא נסחרת בשווי של כ־2 מיליארד שקל.

בשוק מעריכים כי האטרקטיביות של המניה עלתה לנוכח הביקוש הגובר לגז טבעי, כפי שעולה מדוחות החברה שסיימה את 2023 ברווח של כ־50 מיליון דולר - עלייה של 46% לעומת 2022 (על אף השבתת המאגר ליותר מחודש בתחילת המלחמה). לפי תקנון תמר פטרוליום, החברה עוסקת אך ורק בהחזקה מהפקת הגז הטבעי מהמאגר, והיא מחויבת בחלוקת דיבידנד תקופתית.

לחברה יש שבעה דירקטורים, בהם היו"ר בר און והמנכ"ל משרקי, ובנוסף להם שני דירקטורים חיצוניים, דירקטור רגיל ושני דירקטורים בלתי תלויים. לאסיפה שזומנה בסוף השבוע שעבר לצורך אישור מחדש של הדירקטורים, הציע פרנקל מספר מועמדים מטעמו - בהם עודד נגר וטל גן צבי, המשמשים כמנהלים בחברות הפרטיות של פרנקל המחזיקות ב־11% מהזכויות במאגר תמר. מהלך זה התפרש בשוק כניסיון להגדיל את שליטתו במאגר הגז, וזאת לאחר שהצעת רכש שהגיש בחורף האחרון ל־5% ממניות תמר פטרוליום לא צלחה.

במהלך ההצבעה נחשף בעל מניות חדש בתמר פטרוליום, קרן השקעות הונגרית בשם רפרו 1 קפיטל (Repro I Caital), אשר לפי ההערכות מחזיקה ב־3% מהמניות וככל הידוע תמכה במועמדיו של פרנקל לדירקטוריון. ככל הידוע לא הצליחה הקרן להוכיח בזמן את הבעלות על ההחזקה, ולכן קולה לא נספר באסיפה.

עוד כתבות

מבצעי האשראי שמציפים את שוק הדיור/ צילומים: דרור מרמור, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חברות יפשטו רגל ומה יקרה למחירי הדירות: התחזית של כלכלני S&P מעלות

איך משפיעים מבצעי ה־80/20 על התזרים של חברות הנדל"ן למגורים, ועד כמה ההתחדשות העירונית משמעותית ● רגע לפני עונת הדוחות, כלכלני S&P מעלות בחנו את הנושאים הבוערים בשוק

סטודנטים מאוניברסיטת גרנדה בספרד מפגינים נגד המלחמה בעזה / צילום: Reuters, Arsenio Zurita

החרם האקדמי על ישראל מתרחב לספרד, ובקמפוסים בבריטניה "מבינים" את חמאס

שתי אוניברסיטאות בספרד החליטו לנתק את הקשרים עם מוסדות בישראל, ולעזור לפלסטינים ● סקר בבריטניה: כמעט מחצית מהסטודנטים במדינה רואים במתקפת 7 באוקטובר "פעולה מובנת"

בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת / צילום: Shutterstock

הביקוש לעובדים ממשיך לעלות, אך רק למשרות במיומנות נמוכה

שיעור התעסוקה על פי נתוני הלמ"ס המשיך לעלות בחודש החולף ● על פי הנתונים בניכוי העונתיות לחודש אפריל, ישנם 137 אלף משרות פנויות - לעומת 134 אלף בחודש מרץ ● יחד עם זאת, בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת

ישראל בפער קריטי בהטמעת הבינה המלאכותית / אילוסטרציה: Shutterstock

מחקר חדש: ההשקעה בסטארט-אפ של AI בישראל נמוכה משמעותית ביחס לעולם

על פי המחקר, הדירוג של ישראל ירד במהלך השנים והיא ממוקמת במדד זה במקום השביעי בעולם, כאשר ב-2020 דורגה במקום החמישי ● עם זאת, הנתונים מציגים כי כחצי מההשקעות וסבבי הגיוס בשנת 2023 היו בתחום הבינה המלאכותית היוצרת

צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל מזהיר: "שיעור האשראי בפיגור דומה לתקופת הקורונה, חשש לעלייה בסיכון"

בנק ישראל מתייחס להשפעות סביבת הריבית והמלחמה על תיק האשראי של הבנקים, ומספק אזהרה לקראת העתיד ● וגם: סקר בנק ישראל בקרב צמרת מערכת הבנקאות וחברות כרטיסי אשראי מגלה כי האיום הפוליטי " זכה" למקום השני בקרב הסיכונים המטרידים ● הסייבר דורג שוב במקום הראשון ● על מניות הבנקים אמרו בבנק ישראל: "ציבור המשקיעים מאמין כי הבנקים חשופים יותר למגמות המאקרו כלכליות מאשר שאר המשק"

אולפני הרצליה / צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה

אפריקה, תדהר ולוזון זכו בקרקע בהרצליה תמורת כ־142 מיליון שקל

שלוש החברות זכו בשטח של 3.8 דונם שהיה ברשות רמ"י, כחלק מהתוכנית להפיכת אולפני הרצליה למתחם מגורים ● הן היו המציעות היחידות במכרז, והצעתן גבוהה בכ־20 מיליון שקל ממחיר המינימום ● מדובר באותו מתחם שבו הן מקדמות בנייה ל־350 יח"ד

בניין בית הדין הפלילי הבין־לאומי בהאג / צילום: Shutterstock

"בקשה שערורייתית": תגובות חריפות בעולם נגד החלטת התובע בהאג

"אין שום הקבלה או שוויון בין ישראל לבין חמאס. אנו נעמוד תמיד עם ישראל נגד האיומים על ביטחונה", אמר נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לאחר שהתובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג דרש הוצאת צווי מעצר לרה"מ נתניהו ולשר הביטחון גלנט ● גם בריטניה, צ'כיה ואוסטריה יצאו נגד ההחלטה

רבקה אלגריסי, מנהלת אגף ייעוץ ומחקר בבנק הפועלים / צילום: ענבל מרמרי

המנהלת שמשוכנעת שהאינפלציה טובה לשוק המניות, וטיפ הזהב שלה למשקיעים

העצה המרכזית של רבקה אלגריסי, מנהלת אגף ייעוץ ומחקר בבנק הפועלים, למשקיעים היא לא לעשות יותר מדי שינויים בתיק: "משקיע מצליח הוא כזה שיושב על מניה לאורך שנים" ● למה האינפלציה והריבית לדעתה דווקא תומכות בהמשך עליות בשווקים, ומה הסיכוי למשבר חוב

מירן פחמן, יוזם תחרות גרנות / צילום: טרלן בן אבי

בצל המלחמה: תחרות הפרסום העצמאית גרנות תתקיים השבוע

בעקבות המלחמה ייערכו כמה שינויים באירוע, אך לא כל משרדי הפרסום הגדולים בטוחים בנחיצותו ● איש הפרסום מירן פחמן, מיוזמי התחרות: "האירוע יתייחס ברגישות למצב"

שר המשפטים יריב לוין בבית המשפט היום (ג') / צילום: תמונה פרטית

לוין מעיד במשפט נתניהו: מוזס ראה בהגבלת "ישראל היום" עניין קיומי

שר המשפטים יריב לוין מעיד במשפטו של בנימין נתניהו בנוגע לתיק 2000 ● לטענת לוין נתניהו אמר כי אם החוק להגבלת התפוצה של "ישראל היום" יעבור בקריאה ראשונה בכנסת, "אני עוצר אותו בוועדת הכנסת ולא נותן לו להתקדם"

מוחמד בן סלמאן, השליט בפועל של סעודיה / צילום: Reuters, HANS LUCAS

ארה"ב: התקדמות משמעותית במגעים לנורמליזציה בין סעודיה לישראל

צה"ל תקף מטרות בדרום לבנון • התרעת צבע אדום הופעלה הבוקר בשדרות, לא דווח על נזק או על נפגעים • היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב נפגש עם נתניהו, הרצוג, גלנט, הנגבי ודרמר - כדי לדון על המלחמה בעזה • גלנט: "מזהים את השפעת המבצע ברפיח, יודעים איפה בכירי האויב. מחויבים להרחבת הפעולה הקרקעית" • כל העדכונים

אילוסטרציה: Shutterstock

איך הפכו מניות השירותים לתחום שמדליק את השוק האמריקאי

מניות שירותי התשתיות - חשמל, גז ומים, שנחשבות שנים להשקעה אפרורית אך מניבת תשואה בטוחה - לוהטות מתחילת השנה ● זאת בעיקר על רקע הצורך האינסופי של יישומי הבינה המלאכותית בחשמל ● אולם כמו כל מגזר שהופך רותח, גם כאן אפשר להיכוות

דודי אמסלם, הליכוד / צילום: יוסי זמיר

המספרים החשובים מאחורי תוצאות המכרז להפרטת הדואר

הממשלה התגאתה בהשלמת הפרטת דואר ישראל. הנה כמה מהנתונים מאחוריה ● המשרוקית של גלובס

מוחמד מוחבר, צפוי להיות ממלא מקום הנשיא באיראן / צילום: Reuters, Pacific Press

מפעילות גרעינית ועד טילים בליסטיים: הכירו את הנשיא הזמני של איראן

כאשר נשיא מת או אינו כשיר למלא את תפקידו, החוק באיראן קובע כי ממלא מקומו יהיה הסגן הראשון ● עם מותו של איברהים ראיסי מונה סגנו הראשון מוחמד מוחבר ● בחירות לנשיאות יש לקיים תוך פרק זמן מקסימלי של 50 יום

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

ההחלטה הפתאומית: פרטים חדשים מאחורי הודעת התובע בהאג

בחודשים האחרונים התקיים שיח דיסקרטי וחריג בין גורמים ישראלים לבין צוותו של תובע בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, כרים חאן ● בארץ הופתעו מההודעה החריגה והתקדימית של חאן, שהיה אמור להיפגש עם גורמים מקצועיים שיציגו לו כיצד פועלת ישראל בהתאם לדין הבינלאומי במלחמה בעזה

מדד s&p 500 / אילוסטרציה: Shutterstock

מפחדים מהתיקון? המחקרים שבדקו מה קורה כשמשקיעים במדד S&P 500 בשיא

מדד הדגל האמריקאי שבר את שיא כל הזמנים 24 פעמים מתחילת השנה, פי שניים מהממוצע ההיסטורי ● לעתים ראלי חזק כזה יכול להרתיע משקיעים מכניסה לשוק בציפייה לתיקון חד שיוזיל את מחירי המניות, אבל הנתונים מ־75 השנים האחרונות מראים שהתיקון לא בהכרח מגיע

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

מגמה מעורבת בתל אביב; מניית נייס עולה ב-3%, אלביט ב-2%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.5% ● או.פי.סי אנרגיה תקים לאינטל תחנת כח ● חוזה גדול לאלביט ממשרד הביטחון ● זוהר לוי, בעל השליטה בסאמיט הופך לבעל המניות הגדול בפז ● IBI: "ללא התאמות מצד הממשלה, צפוי גירעון של לפחות 8%-7.5% ● וגם, בגולדמן סאקס אומרים שהמושג "שבע המופלאות" צריך לצאת לגמלאות

צוות חיפוש אחר נשיא איראן, איברהים ראיסי / צילום: ap, Azin Haghighi

המעורבות הטורקית בחיפוש המסוק האבוד וההשפעה על ישראל

התרסקות המסוק האיראני שהובילה למותו של נשיא איראן איברהים ראיסי, עשוי להצביע על בשורה מדאיגה עבור ישראל: מכירת טכנולוגיות צבאיות טורקיות לאיראן

יהודה ושומרון / צילום: Shutterstock, dominika zara

מסתערבים פתחו באש במבצע בג'נין: עשרות מחבלים נפגעו

שני לוחמים במילואים נפצעו קשה ברצועת עזה • צה"ל חיסל את מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף בארגון הטרור חיזבאללה  • ביידן: "מה שישראל עושה בעזה הוא לא רצח עם" • שני כטב"מים יורטו בלילה באזור אילת - המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות • פיקוד המרכז של צבא ארה"ב: יותר מ-569 טון של סיוע הומניטרי נמסרו דרך המזח הזמני בעזה  • עדכונים בולטים

בנק דיסקונט ובנק הפועלים / צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הרווח ירד, הדיבידנד גדל והמס החדש נכנס לפעולה: מאחורי דוחות הפועלים ודיסקונט

שני הבנקים הגדולים, שדיווחו על תוצאותיהם לרבעון הראשון של 2024, מלמדים על כמה מגמות בולטות במערכת הבנקאית ● התמתנות האינפלציה והתקררות בשוק ההלוואות העיבו על ההכנסות, ההפרשות להפסדי אשראי הצטמקו, והדיבידנד גדל במאות מיליוני שקלים