760 מיליון דולר: חוזה ענק לאלביט ממשרד הביטחון

החברה דיווחה היום לבורסה כי קיבלה מספר חוזים בהיקף מצטבר של כ-760 מיליון דולר • בסוף שנת 2023 הגיע צבר ההזמנות של אלביט לשיא של 17.8 מיליארד דולר • אלביט נסחרת בשווי שוק של 8.7 מיליארד דולר ובמחיר דומה לזה שבו נסחרה לפני פרוץ המלחמה

בצלאל מכליס, מנכ''ל אלביט / צילום: אסף שילה ישראל סאן
בצלאל מכליס, מנכ''ל אלביט / צילום: אסף שילה ישראל סאן

המלחמה ממשיכה לייצר הזמנות למוצרי החברה הביטחונית אלביט מערכות : החברה דיווחה היום לבורסה כי קיבלה מספר חוזים בהיקף מצטבר של כ-760 מיליון דולר עבור אספקה של תחמושת למשרד הביטחון הישראלי.

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון  
"השוק מתפוצץ": 8 מניות מומלצות בזמנים של מלחמה 

החוזים הללו יבוצעו על פני תקופה של שנתיים. אלביט ציינה בהודעתה שכפי שדיווחה בעבר, "מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, אלביט מערכות חוותה עלייה מהותית בביקוש למוצרים ולפתרונות שלה מצד משרד הביטחון הישראלי בהשוואה לרמות הביקוש לפני המלחמה", והוסיפה כי "בכפוף להתפתחויות עתידיות, אשר קשה לחזות, הביקוש המוגבר מצד משרד הביטחון הישראלי למוצרי ופתרונות החברה עשוי להימשך ולייצר הזמנות נוספות מהותיות לחברה".

אלביט לא ציינה מתי התקבלו ההזמנות האלה. בהודעה נפרדת בנושא ציין משרד הביטחון כי הוא מחזק את עצמאות הייצור בישראל ורוכש מאלביט מערכות חימושים לצה"ל בהיקף של 2.8 מיליארד שקל. 

לפי ההודעה, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, חתם על הזמנות רכש רב שנתיות מאלביט עבור חימושים לזרוע היבשה. "מפרוץ המלחמה, על פי דרישת משרד הביטחון, תיגברה אלביט מערכות את קווי הייצור שלה. זאת על מנת לעמוד ביעדי הייצור שנקבעו בין המשרד לחברה. יצור התחמושת יתבצע במפעלי אלביט ברחבי הארץ, המעסיקים אלפי עובדים, שעם תחילת המלחמה עברו למתכונת מוגברת", נכתב בהודעת המשרד.

עוד צוין כי מפרוץ המלחמה, הרחיב מנהל הרכש הביטחוני (מנה״ר) את פעולות הרכש "כחול לבן", "במטרה לתמוך את בניין הכח ואורך הנשימה של צה"ל להמשך הלחימה, להבטיח עצמאות ייצור בתחומים חיוניים ולחזק את הכלכלה". היקף הרכש שביצע משרד הביטחון מפרוץ המלחמה נאמד בעשרות מיליארדי שקלים, יותר ממחצית הרכש בוצע מספקים ישראלים.

נזכיר שבסוף שנת 2023 הגיע צבר ההזמנות של אלביט לשיא של 17.8 מיליארד דולר, כשהגידול בו היה בקצב מהיר והוא צמח מ-15.1 מיליארד דולר שנה קודם לכן ומ-16.6 מיליארד דולר בסוף הרבעון השלישי (לפני פרוץ המלחמה). החברה צפויה לדווח את תוצאות הרבעון הראשון בשבוע הבא.

מכליס: "נקדים את מימוש היעדים"

בחודשים האחרונים אלביט דיווחה על חוזים חדשים רבים, ביניהם למשל חוזה באוסטרליה ב-600 מיליון דולר למערכות לנגמ"שים, חוזה של עד חצי מיליארד דולר לאספקת משקפות ראיית לילה בארה"ב ועוד. בכנס משקיעים שערכה החברה לאחר פרסום דוחות 2023, אמר המנכ"ל בצלאל (בוצי) מכליס: "אנחנו מתקדמים היטב במימוש האסטרטגיה. אמרנו בעבר שתוכנית העבודה שלנו כוללת רווחיות תפעולית של 10% ושהיא תומכת במכירות של 6.5-7 מיליארד דולר עד שנת 2026. התמונה היום היא שנקדים את מימוש היעדים". זאת, על רקע הסביבה העולמית שכוללת "חיכוכים משמעותיים שמייצרים גידול בתקציבי הביטחון", ביניהם החשש מפני איום סיני, המלחמה באוקראינה והמלחמה באזורנו.

אלביט נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של 8.7 מיליארד דולר. למרות הגידול בהיקפי הפעילויות ובצבר, המניה נסחרת במחיר דומה לזה שבו נסחרה לפני שנה.