ישראל במלחמה | סיקור שוטף

שלמה קרעי חזר בו: "הוריתי לבטל את הפעולה ולהשיב את הציוד לסוכנות AP"

כוחות צה"ל חיסלו עשרות מחבלי חמאס וג'יהאד איסלאמי ברפיח • שני לוחמים במילואים נפצעו קשה ברצועת עזה • צה"ל חיסל את מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף בארגון הטרור חיזבאללה •  צה"ל פעל בג'נין, הכוחות הרסו את בית המחבל שביצע פיגוע ירי בחרמש • ביידן: "מה שישראל עושה בעזה הוא לא רצח עם" • עדכונים בולטים

שר התקשורת שלמה קרעי / צילום: דוברות השר
שר התקשורת שלמה קרעי / צילום: דוברות השר

עדכונים בולטים

22:15 -  שר התקשורת שלמה קרעי הורה להחזיר את הציוד לסוכנות הידיעות AP

כמה שעות לאחר שסוכנות הידיעות AP הודיעה שנציגים של משרד התקשורת החרימו ציוד ברשותה , שר התקשורת שלמה קרעי הודיע כי הורה להחזיר את הציוד "עד לקבלת החלטה אחרת על ידי משרד הביטחון". שעה קודם לכן, הבית הלבן הודיע כי דן עם ממשלת ישראל כדי לחזור בה מהפעולה שנעשתה נגד סוכנות AP, שנחשבת הגדולה בעולם. לכתבה המלאה ב-N12

20:30 - הרמטכ"ל בג'באליא: "מוכנים לעשות מבצעים מסוכנים כדי להביא גופות של חטופים"

רב-אלוף הרצי הלוי ביקר היום בעיר ג'באליא שברצועה ופגש את המפקדים שהשתתפו במבצע חילוץ גופות החטופים לישראל לפני כמה ימים. בהערכת מצב שעשה עם מפקד פיקוד הדרום ומפקד אוגדה 98 אמר כי בצבא "מוכנים לעשות גם מבצעים מסוכנים ומסובכים כדי להביא גופות של חטופים שלנו חזרה לקבר ישראל".

הרמטכ"ל ציין כי בצה"ל מאמינים כי לחץ צבאי, שכולל חיסול של מפקדים ומחבלים רבים של חמאס, יביא לשחרור של חטופים חיים. "אנחנו מפרקים את הזרוע הצבאית של החמאס", הוסיף, "אנחנו רוצים להביא את החטופים שלנו חיים הביתה, ואנחנו רוצים להביא את החטופים שלצערנו אינם בין החיים חזרה לקבר ישראל. אלו משימות מאוד חשובות. המסר הזה שגם אם היה כאן מקום שלא הגענו אליו בפעם הקודמת, ואנחנו עכשיו מגיעים אליו, אין מקום ולא משנה כמה מטענים הוא הכניס בקיר וכמה פירים הוא מלכד - אין מקום שיעמוד בהתקפה של צק"ח של צה״ל".

20:00 - גלנט: "אין לאף אחד בעולם זכות לבקר את ישראל"

שר הביטחון יואב גלנט סייר בהר דב יחד עם מפקד חטיבה 188 אלוף-משנה אור וולוז'ינסקי ומפקדי גדודים. השר גלנט קיבל סקירה על פעילות הכוחות במשימות ההגנה על היישובים ובפעולות ההתקפה נגד מחבלי חיזבאללה, האתגרים המשתנים והצורך בגביית מחיר כבד מהאויב.

לאחר מכן, שוחח גלנט עם לוחמי חטיבת גולני, שיבח אותם והדגיש כי עליהם לשמר מוכנות גבוהה לכל התפתחות אפשרית בגזרה: "הלחימה הלחימה בדרום נתנה לצה"ל הרבה מאוד ניסיון שמשרת אותנו למה שקורה בצפון. צריך כל הזמן להיות בכוננות, כל הזמן להיות בערנות".

גלנט הוסיף ואמר כי מדינת ישראל נמצאת במאבק על זכותה להגן על עצמה, כמו כן התייחס לחשש מהוצאת הצווים בבית הדין בהאג: "אין לאף אחד בעולם זכות מוסרית לבקר את מדינת ישראל ואת היכולות שלה ואת הדרך שבה אנחנו נוהגים. חשוב לי מאוד שאתם תבינו שאנחנו נלחמים במלחמה הכי צודקת שמדינת ישראל נלחמה אי פעם".

17:28 - סוכנות הידיעות AP: ישראל החרימה ציוד צילום שלנו בעיר שדרות

סוכנות הידיעות האמריקנית הגדולה בעולם טוענת כי נציגי משרד התקשורת הגיעו לעמדת צילום - והחרימו ציוד. ראש האופוזיציה לפיד תקף: "החרמת הציוד בידי אנשיו של קרעי - מעשה של טירוף". שר התקשורת מיהר לענות לו: "אם אתה תחליט להפוך לפרילנסר של ערוץ טרור המסכן את לוחמינו - אדאג שפקחי המשרד יגיעו אליך". הבית הלבן: "לעיתונאים יש זכות לעשות את עבודתם". לכתבה המלאה

 מ-AP נמסר: "הממשלה עשתה שימוש לרעה בחוק, רואים זאת בחומרה". 

17:01 - אזעקות נשמעו באזור אשקלון ובזיקים

17:00 - כוחות צה"ל חיסלו עשרות מחבלי חמאס וג'יהאד איסלאמי ברפיח

במהלך פעילות של צוות הקרב החטיבתי של גבעתי ברפיח, כוח מגדוד צבר איתר שלושה מחבלים חמושים בעת שיצאו מפיר מנהרה, כך עדכן דובר צה"ל. הכוח עצר את המחבלים והם נלקחו להמשך חקירה. לאחר סריקות במבנה התגלו אמצעי לחימה רבים, בהם נשקי קלאצ'ניקוב, מטולי RPG ומחסניות. כמו כן, איתרו הכוחות פירי מנהרות וחיסלו ביממה האחרונה כ-20 מחבלים.

16:48 - אזעקות הופעלו באשקלון

אזעקות צבע אדום הופעלו באזור התעשייה הדרומי באשקלון וכן בזיקים. דוברות עיריית אשקלון עדכנה כי "רקטה אחת יורטה. ללא דיווחים חריגים".

16:30 - צה"ל פעל בג'נין, הכוחות הרסו את בית המחבל שביצע פיגוע ירי בחרמש

כוחות צה"ל, מג"ב ושב"כ פתחו הבוקר במבצע לסיכול טרור במרחב ג'נין, כך עדכן דובר צה"ל. הכוחות החלו לפעול בג'נין בעקבות מידע מודיעיני של שב"כ שהעיד על פעילות מחבלים חמושים המזוהים עם ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי, והימצאות תשתיות טרור רבות בעיר.

במסגרת המבצע, כוחות הביטחון ניהלו חילופי אש מול מחבלים חמושים ופעלו להשמדת תשתיות טרור, זוהו פגיעות במחבלים. הרסו הכוחות את בית המחבל אחמד ברכאת שביצע שני פיגועי ירי, בהם הפיגוע בחרמש במאי 2023 שבו נרצח מאיר תמרי ז"ל. ברכאת חוסל בתקיפה אווירית בחודש מרץ האחרון. 

8:40 - צה"ל חיסל את מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף בארגון הטרור חיזבאללה

באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב צור שבלבנון, חיסל צה"ל את המחבל קאסם סקלאווי, מפקד מערך הרקטות והטילים בגזרת החוף בארגון הטרור. "המחבל סקלאווי היה אחראי בתפקידו לתכנון והוצאה לפועל של מתווי ירי רקטות רבים לעבר העורף הישראלי. במסגרת תפקידו עסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילי נ"ט לעבר מדינת ישראל ממרחב החוף בלבנון".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי מטוסי קרב תקפו משגר של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב רמיה. בנוסף, בהמשך להתרעות במרחב הגליל המערבי במהלך הלילה זוהו כמה שיגורים בודדים שנפלו בשטחים פתוחים. 

8:15 - צה"ל פתח במבצע לסיכול טרור בג'נין 

חילופי אש בין לוחמי צה"ל ובין מחבלים חמושים במחנה הפליטים - אין נפגעים לכוחותינו. על פי משרד הבריאות הפלסטיני נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו שמונה. מטרת הפעילות: חיסול מחבלים ופגיעה בתשתיות טרור. לכתבה המלאה

05:56 - הותר לפרסום: שני לוחמים נפצעו קשה ברצועת עזה

מדובר צה"ל נמסר כי לוחם במילואים מגדוד רותם שבחטיבת גבעתי נפצע קשה אמש בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, חייל במילואים באגד לוגיסטי 8237, נפצע אף הוא קשה אתמול בקרב בדרום הרצועה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

03:58 - פיקוד המרכז של צבא ארה"ב: למעלה מ-569 טון של סיוע הומניטרי נמסר עד כה דרך המזח הזמני בעזה

02:30 - אזעקות בגליל המערבי

02:08 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בשעה זו בעיר עזה

00:45 - ביידן: "מה שישראל עושה בעזה הוא לא רצח עם"

נשיא ארה"ב ערך בפעם הראשונה אירוע קבלת פנים בבית הלבן לציון חודש המורשת היהודית, ובו נכחו בכירים יהודים במדינה ואף הוריו של החטוף הירש גולדברג פולין המוחזק בשבי חמאס. בנאומו, חזר ביידן על מחויבותו לשחרור החטופים והביע התנגדות לצווי המעצר שביקש להוציא התובע בבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג נגד ההנהגה הישראלית. על רקע צהלות הקהל, אמר הנשיא: "עומדים לצד ישראל במאמצים לחיסול סינוואר ושאר הקצבים מחמאס". לכתבה המלאה

23:35 - חיל האוויר יירט כטב"ם מסוריה, חיל הים יירט שני כטב"מים באזור אילת; המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות על השיגורים

צה"ל עדכן כי לפני זמן קצר מטוסי קרב יירטו מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לשטח ישראל ממרחב סוריה, המטרה לא חצתה לעבר שטח הארץ.

בנוסף, בשיתוף פעולה של חיל הים וחיל האוויר, ספינת טילים מסוג "סער 4.5" ומטוסי קרב יירטו לפני זמן קצר שתי מטרות אוויריות שהיו בדרכן לשטח ישראל מכיוון מזרח. המטרות לא חצו לעבר שטח ישראל ולא הופעלו התרעות בהתאם למדיניות.

בתוך כך, המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טענו שתקפו את אילת באמצעות שני כטב"מים.

21:38 - דובר צה"ל: הרמטכ"ל מינה באישור שר הביטחון ראש חטיבת מבצעים ומפקד למכללה הבין-זרועית לפיקוד חדשים

דובר צה"ל הודיע כי בדיון איוש שהתקיים היום בראשות הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ובאישור שר הביטחון יואב גלנט הוחלט על המינויים הבאים: תת-אלוף ישראל שומר ימונה לראש חטיבת המבצעים, ותת-אלוף דן נוימן ימונה למפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ומטה.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12