החברה הישראלית שתספק שמונה מלט"ים לצי הגרמני

במסגרת העסקה יסופקו שמונה מל"טים מדגם הרמס 900 של אלביט לצי הגרמני • בחברה הגרמנית מעריכים כי הפרויקט המשותף יושק בסלון האווירי בברלין ביוני

מל''ט מסוג הרמס 900 / צילום: אלביט מערכות
מל''ט מסוג הרמס 900 / צילום: אלביט מערכות

חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה, באמצעות חברת הבת שלה "לופטהנזה טכניק", משלבת זרועות עם חברת אלביט בעסקה צפויה לאספקת שמונה מל"טים מדגם הרמס 900 לצי הגרמני. כך מדווח ברויטרס. בחברה הגרמנית מעריכים כי הפרויקט המשותף יושק בסלון האווירי בברלין ביוני.

המדינה המפתיעה שבמו"מ מתקדם לרכישת מערכת הגנה אווירית מרפאל
260 מיליון דולר: כל הפרטים על עסקת הנשק שארה״ב מעכבת לישראל 

במסגרת שיתוף הפעולה, תספק לופטהנזה טכניק את שירותי התחזוקה ותרגול הצווים, ואילו אלביט את המל"טים עצמם. לפי הדיווח, שתי החברות חתמו על מזכר הבנות בינואר האחרון, אבל חוזה רשמי טרם נחתם בין אלביט לבין החברה בת של ענקית התעופה הגרמנית, שזה צפוי להיות עסקת המל"טים הראשונה שלה. עד עתה, היא צברה ניסיון בשירותי אחזקה לאמצעים שונים כמו מטוסי F-35 או פוסיידון.

השת"פ הישראלי־גרמני נובע מכך שהממשל בברלין השיק ב־2022 קרן ביטחון מיוחדת בסך 100 מיליארד אירו (כ־107.68 מיליארד דולר), שמכונה "נקודת מפנה" ונובעת מפלישת רוסיה לאוקראינה. לפחות חלק קטן מאותו סכום גדול צפוי להיות מופנה להרמס 900 שהוא מל"ט מתקדם עם יכולת נשיאה של עד 450 ק"ג שאותו מפעילות מדינות שונות כמו הודו, שוויץ וברזיל.

אם בברזיל עסקינן, אז אמנם הנשיא לולה נחשב כיום לאחד ממבקריה הגדולים של מדינת ישראל, אך מדינתו מתמודדת בימים אלה עם שטפונות חמורים. לכן, כשבחנו כיצד ניתן לאתר ולזהות קורבנות בשטפונות במחוז ריו גראנדה דו סול שבדרום המדינה פנו למל"טים מדגם הרמס 900 שברשות צבא ברזיל.

מאז השבוע האחרון של אפריל, יורדים במחוז ריו גראנדה דו סול גשמים עזים, שגרמו לכך שלפחות 332 רשויות מקומיות מבין 496 במחוז דיווחו על בעיות בשיטפונות שמשפיעים על כ־707.1 אלף בני אדם. לפי העדכון האחרון מברזיליה, 90 נהרגו ועשרות עדיין נעדרים.