חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים • חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות, אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים • רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

מטוס של וויזאייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo
מטוס של וויזאייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

מצטרפת לאיזי ג'ט וליונייטד? חברת הלואו קוסט ההונגרית וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים, ביניהם איי יוון ויעדים קרובים נוספים. החברה אומנם לא הודיעה רשמית על ביטולי טיסות, אך בענף חוששים כי מדובר בעוד חברה שמעדיפה לצמצם את פעילותה בישראל.

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים
הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

החשש מביטולים נוספים מגיע מהודעת חברת התעופה יונייטד איירליינס השבוע כי היא מאריכה את השהיית הטיסות היומיות שהפעילה לניו יורק. ההשהיה, שהייתה אמורה להיגמר ב-2 במאי, תחול לפי שעה עד 9 במאי.

ולא רק יונייטד - גם חברת הלואו קוסט איזי ג'ט השהתה את פעילותה בישראל עד סוף אוקטובר, אייר קנדה החליטה על ביטול הטיסות לישראל עד תחילת יולי, וחברת התעופה ההודית אייר אינדיה הסירה את הטיסות לישראל ממערכת ההזמנות שלה עד אמצע מאי.

ככל הנראה, הסיבה לביטולים וצמצום הפעילות בישראל היא אי-הוודאות ששוררת בנוגע למצב הביטחוני בישראל, אשר החריף מאז מתקפת הכטב"מים האיראנית. כזכור, המתקפה הביאה לשינויים בלוח הזמנים של חברות התעופה וכן לביטולי טיסות נרחבים עקב סגירת המרחב האווירי בישראל ובמדינות האזור.

אולם, בשעה שחברות הלואו קוסט איזי ג'ט ו-וויזאייר מביעות היסוס, דווקא חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר, שצפויה להחזיר את פעילותה בנתב"ג בתחילת חודש יוני, עשויה להיכנס לוואקום. כזכור, ריינאייר חידשה את טיסותיה לנתב"ג כבר בתחילת חודש פברואר, אך בטרם חלף החודש, החברה הודיעה כי תעצור את פעילותה בארץ, ולאחר מכן דחתה את חזרתה עד אוקטובר 2024.

הסיבה הרשמית שפרסמה ריינאייר הייתה מסי הנמל הגבוהים בטרמינל 3 לעומת טרמינל 1, שכן מאז פרוץ המלחמה רשות שדות התעופה סגרה את טרמינל 1, בו פעלו חברות הלואו קוסט לפני המלחמה. נציין כי גם טרמינל 1 צפוי לחזור לפעילות בקרוב.

מוויזאייר נמסר כי "החברה מאשרת כי ערכה התאמות בפעילות בקיץ הקרוב. הסיבות להשעיית הקווים הזמנית הן הגבלות תפעול, כמו גם ירידה בביקוש ליעדים מסוימים. כמו כן, החברה הבינלאומית הפעילה בישראל שומרת על רוב קוויה מתל אביב ומציעה טיסות ל-15 מדינות. בנוסף, החברה מציעה קווים חלופיים קרובים באותה מדינה בה הושעו הקווים, כדי לוודא שהחיבור בין היעדים לא ייפגע".