גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אמזון הכתה את צפי הרווח וההכנסות אבל מורידה תחזית; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות אמזוןעמדו על 143 מיליארד דולר, מעל הצפי ● הרווח למניה זינק ב-216% לעומת הרבעון המקביל ● החברה מצפה לצמיחה של 7%-11% ברבעון הבא, לעומת צפי של 12% ● המניה מזנקת בכ-4% במסחר המאוחר

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock
משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אחרי דוחות מוצלחים מצדן של מיקרוסופט וגוגל בשבוע שעבר, חושפת הערב (ג') אמזון - הצלע השלישית והאחרונה במשולש ענקיות הבינה המלאכותית - את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2024.

אמזון התעלתה על התחזיות ודיווחה על הכנסות רבעוניות של 143 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים בוול סטריט עמדו על הכנסות של 142.6 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 12% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 127.4 מיליארד דולר. 

הרווח למניה ברבעון הראשון עומד על 98  סנט, גם הוא גבוה מעל תחזיות האנליסטים שחזו רווח למניה של 83 סנט. לאחר הפרסום מזנקת מניית אמזון  במסחר המאוחר בכ-4%. 

ניתוח | ההמלצה שהזניקה את השווי של אפל ב-70 מיליארד דולר ביום אחד 
בדרך לשווי של 2 טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות  

הכנסות חטיבת הענן (AWS) לרבעון הראשון עמדו על 25.03 מיליארד דולר, נמוך מצפי האנליסטים ל-25.33 מיליארד דולר, עלייה של כ-15% משנה לשנה. ההכנסות ממכירת פרסומות זינקו גם הן ל-11.82 מיליארד דולר, גבוה במעט מהתחזיות שעמדו על 11.72 מיליארד דולר, זינוק של 24% ביחס לתוצאות ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון השני מצפה אמזון להכנסות של 144-149 מיליארד דולר, צמיחה של 7%-11% ומעט מציפיות האנליסטים, 150 מיליארד דולר וצמיחה של 12%. 

מניית אמזון הייתה לאחת ממניות הצמיחה המשמעותיות בקרב ענקיות הטכנולוגיה, המכונות "שבעת המופלאות" (אלפבית, אמזון, אנבידיה, אפל, טסלה, מטא ומיקרוסופט), עם צמיחה של כ-20%, דומה לצמיחה של גוגל ובמקום השני לאחר אנבידיה שצמחה ב-82%. למרות חולשה בחודש אפריל, צמחה המניה בכ-6% לאור התוצאות החיוביות של מיקרוסופט וגוגל המבשרות צמיחה לחברות ענן שהשקיעו בבינה מלאכותית.  

השקעות גדולות בבינה מלאכותית

למרות התדמית שדבקה באמזון, כאילו היא נשרכת אחרי מיקרוסופט וגוגל באימוץ טכנולוגיות בינה מלאכותית, הרי שהחברה ביצעה מהלכים רבים שמחזקים את פעילותה בתחום בשנה האחרונה: לאחר סבב פיטורים בחטיבות התקני החומרה ומנוע ההמלצות אלכסה, הגבירו באמזון את ההשקעות בפיתוח שבבים, רכישת שרתים ופיתוח מודלים של בינה מלאכותית בחברה ומחוצה לה.

בשונה ממיקרוסופט, אמזון מחזיקה כבר מעל לעשור בחטיבת שבבי שרתים שמייעלים ומוזילים את פעילות שירות הענן שלה, והייתה מהחברות הראשונות לפתח מאיצי עיבוד לפעולות אימון בינה מלאכותית (שבב Trainium) והפעלת מודלים (Inferentia) המותקנים על המעבדים הגרפיים של אנבידיה. מיקרוסופט וגוגל, לשם השוואה, נמצאות בשלבים מוקדמים יותר עם מעבדים משלהם, המבוססים על ארכיטקטורת ARM.  

אמזון הייתה ממובילות ההשקעה בחברת הבינה המלאכותית אנתרופיק - סיבוב ענק של 4 מיליארד דולר לפי שווי חברה של כ-18 מיליארד דולר - מתחרה אדוקה של OpenAI בעלת מודל השפה קלוד, שנחשב ליריב של GPT בכל טבלת השווואות. אמזון השיקה את הצ'ט בוט קיו (Q) כמתחרה לקופיילוט של מיקרוסופט, את רופוס - צ'ט בוט המסייע בחוויית הקניות באתר הבית, והוסיפה יכולות בינה מלאכותית לעיצוב פרסומות בחנות של אמזון - אחד ממנועי הצמיחה הגדולים של החברה. בנוסף, אמזון צירפה את אנדרו נאג, ממובילי תחום הבינה המלאכותית לשעבר בגוגל ובאידו, לדירקטוריון החברה. 

ואף מילה על החטוף

בשוק קיימת ציפייה כי גם אמזון תכריז על חלוקת דיבידנדים, לאחר ששאר ענקיות הטכנולוגיה, האחרונה שבהן גוגל, חילקו בעבר דיבידנדים למשקיעים. אמזון ייצרה בשנה שעברה 37 מיליארד דולר בתזרים מזומנים חפשי, ואנליסטים צופים גידול בנתון זה ל-76 מיליארד דולר השנה.

נזכיר גם כי לאמזון יש עובד ישראלי החטוף בעזה, אלכסנדר (סשה) טרופנוב, וכי במשך 206 הימים שחלפו מאז חטיפתו, החברה לא התבטאה בנושא ולא יצאה בקריאה לשחרורו.

אמזון היא זכיינית רשמית של ממשלת ישראל במכרז הענן הממשלתי נימבוס, ומתוקף כך היא משרתת משרדי ממשלה רבים בפרויקטים הכרוכים בהעברת מערכות מידע ומסדי נתונים לענן.  

עוד כתבות

נמל צ'בהאר, על חוף הים הערבי / צילום: ויקיפדיה, Amohammadid

הודו בדרך לאיראן, ואומרת לארה"ב וכנראה גם לישראל: זה לא עניינכן

ההודים חתמו השבוע על הסכם להפעיל את נמל צ'בהאר בחוף האיראני של הים הערבי - שיהיה שער הכניסה לפרוזדור הודי אל מרכז אסיה ואל הקווקז ● איראן רואה בו הישג אסטרטגי מזהיר, הודו בולמת את סין - ודואגת בעיקר לעצמה ● בארה"ב הזכירו: "נמשיך לאכוף את הסנקציות"

איור: גיל ג'יבלי

5 דברים שכדאי לדעת לפני שרוכשים דירה

רכישת דירה היא אחד היעדים הכלכליים המרכזיים של משק הבית הישראלי הממוצע, ומדובר ביעד יקר במיוחד ● אורי יוניסי מבנק לאומי מפרק 5 שאלות שכדאי לשאול את עצמכם לפני שאתם קונים דירה ● שאלת השבוע, מדור חדש

בנייה חדשה. למרות שמספר הדירות הלא מכורות גבוה, המחירים ממשיכים לעלות / צילום: Shutterstock, Dmitry Pistrov

הפרדוקס של השוק: למעלה מ-8,000 דירות בתל אביב מחכות לרוכשים, וזה מחיר הדירה הממוצעת

רוכשי הדירות רואים את המצב בשוק הדיור ומוטרדים ממנו מאוד, אבל מה שיותר משפיע עליהם הוא חוסר התפקוד הממשלתי והפוליטי ואפס המעשה בתחום הדיור ● וכך הגענו למצב שבפעם הראשונה מחירי הדירות עולים - גם בזמן מלחמה

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Shutterstock, lev radin

ביידן מעלה את המס של כלי רכב מסין ל־100%. האם המהלך ישפיע על ישראל?

נשיא ארה"ב הודיע השבוע על שורת הגבלות סחר בין ארה"ב לסין, חלקן בתחום הרכב ● על הפרק: הגדלת המכס על מכוניות מיובאות ועל הסוללות למכוניות חשמליות ● הצעדים צפויים לזלוג בעקיפין גם לשוק הישראלי ואף להקטין את ההיצע המקומי מסין

איתי בן זאב, מנכ''ל הבורסה בתל אביב / צילום: קובי וולף

הבורסה רוצה שהציבור "יעבוד" גם בשישי, ועלולה לצאת קרחת מכאן ומכאן

הטיעונים של הבורסה בעד המהלך של מעבר למסחר גם בימי שישי, הם בעצם הסרת מגבלות מסחר מול העולם ● אך יחד עם זאת, הבורסה עלולה לייצר אנטגוניזם בקרב קהל הלקוחות המקומי שלה, והתוצאה עלולה להיות גרועה הרבה יותר ממה שחושבים בבורסה כעת

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

המערב חוסם את יצרני הרכב הסיניים, והם נוהרים לישראל. אלה הדגמים שבדרך

הרגולטורים בארה"ב ובאירופה פועלים להקים סכרי מיסוי כדי לרכך את חדירת יצרניות הרכב הסיניות לשווקים במערב ● אל מול הסביבה העוינות הזו, שוק הרכב הישראלי נתפס בסין כמעין "אתר בטא" ידידותי להשקת כלי רכב חדשים במערב, חלקם עם פוטנציאל לשנות את חוקי המשחק ● השבוע בענף הרכב

צילומים: AP (Eric Risberg, Jeff Chiu), עיצוב: טלי בוגדנובסקי

שתי ענקיות, מודל עסקי שעומד למבחן ויכולות דמיוניות: מרוץ ה-AI בנקודת רתיחה

השבוע האחרון היה אחד הדרמטיים מאז פרצה לחיינו מהפכת הבינה המלאכותית ● OpenAI השיקה את GPT 4o, מודל מהיר פי שניים מהקודם לו - ובחצי מהעלות ● גוגל מנסה להוכיח שהיא לא מדשדשת מאחור ומשדרגת את ג'מיני ● במקביל צצו דיווחים על הסכם לשילוב ChatGPT באייפון ● מהי מטרת-העל של החברות?

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

הפיתוחים שהפכו את טבע מחברה גנרית במשבר למניה לוהטת

מניית חברת התרופות הישראלית טבע כמעט הוכפלה תוך שנה, ובוול סטריט מתלהבים מצבר תרופות המקור שלה ● האם החברה שהתרגלה "להעתיק" תרופות, תדע להצמיח שוב את החדשנות?

ד''ר דורון בסר, מנכ''ל אנויז'ן מדיקל / צילום: אנויז'ן מדיקל

מסיימת את דרכה בבורסה: אנויז'ן מדיקל תימכר ב-1.5 מיליון דולר בלבד

ביהמ"ש אישר לאלפא קפיטל של מרטין לרכוש את הפעילות והקניין הרוחני של החברה, אך השלד הבורסאי יימכר בנפרד בהמשך ● המסחר במניית אנויז'ן מושעה מחודש מרץ, והחברה נסחרת לפי שווי של 2.3 מיליון שקל

גל בר דעה / צילום: כדיה לוי

שנה אחרי שעבר למה שהיה בית ישראכרט: וואן זירו מחפש שוכר למשרדים שבבעלותו

במשך חודשים ארוכים היו חלק מהמשרדים ברחוב עמינדב בתל אביב ריקים וכעת מחפשים בבנק שוכר • זאת לאחר שוואן זירו עצמו כבר עבר לפני כשנה למשרדים אותם הוא שוכר ברחוב בית עובד • בדוחות הכספיים ציין וואן זירו כי רשם ירידת ערך של 5.2 מיליון שקל בגין השטחים שלא הושכרו עד עתה

לפי איזה שער מחזירים ביטקוין? / צילום: Shutterstock

לפי איזה שער מחזירים ביטקוין: לפי מועד החוב או פסק הדין?

בסוף 2019 דרשה התובעת מהנתבעים להשיב לה חוב ביטקוין בשווי 79 אלף שקל, וב-2021, כששווי החוב עמד 412 אלף שקל, הגישה תביעה ● עד מתן פסק הדין האמיר השווי לכחצי מיליון שקל

איזיה צ׳צ׳יק ז''ל / צילום: באדיבות המשפחה

הלך לעולמו איזיה צ'צ'יק שכיהן כמנהל בכיר בחברות טכנולוגיה, פיננסים ותעשייה

תפקיד הניהול המפורסם של צ'צ'יק היה כמנכ"ל קבוצת עורק בשנות ה-90 ● בהמשך כיהן כיו"ר אליאנס ובמשך שנים סייע להצמחתה ● בעשורים האחרונים כיהן בתפקידים בכירים בדירקטוריונים של חברות ציבוריות שונות, ועד חודש ינואר השנה עדיין נשא בתפקיד דירקטור בחברת נקסטקום הציבורית

משה סעדה, הליכוד / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

האם קצבת יוצאי צבא הביאה בעבר חרדים להתגייס?

ח"כ משה סעדה טען כי תמריצים בעבר הביאו חרדים להתגייס. רק שהוא לא התבסס על נתונים ● המשרוקית של גלובס

פרויקט בנתניה של עמרם אברהם. גיוס של 200 מיליון שקל לפי שווי שוק של מיליארד שקל / הדמיה: Viewpoint

עוד הנפקות בדרך? אלה חברות הנדל"ן שהשוק מעריך שייכנסו בקרוב לבורסה

עוד ועוד סימנים מצביעים על כך ש"גל" הנפקות של חברות פרטיות עומד להגיע מכיוון ענף הנדל"ן, בעיקר בתחום המגורים ● "למרות התקופה הקטסטרופלית שבה אנחנו נמצאים, אנשים מסתכלים קדימה ורואים הזדמנות עסקית"

קניות בקניון. הצריכה הפרטית בעלייה / צילום: Shutterstock, YIUCHEUNG

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: ריבאונד לתוצר של ישראל ברבעון הראשון, אבל יש גם חדשות רעות

התמ"ג ברבעון הראשון של 2024 זינק בשיעור של 14.1% בחישוב שנתי, זאת לאחר ירידה דרמטית של מעל 20% ברבעון בו פרצה המלחמה ● מדובר בהתאוששות חלקית בלבד מהמשבר: התמ"ג עדיין נמוך ב-1.4% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2023, וגם הצריכה הפרטית נמוכה ביחס לימים שלפני המלחמה

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

מגמה מדאיגה: האינפלציה זינקה לקצב שנתי של 2.8% באפריל - הרבה מעל הצפי; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי, מדד המחירים לצרכן באפריל עלה ב-0.8%, לעומת צפי של 0.6% • הפתעת המדד נובעת בעיקר מעלייה חדה במחירי טיסות לחו"ל ומעלייה חדה בסעיפי הדיור ● מחירי הדירות עלו בכ-1%, העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בת"א ● לידר שוקי הון: "לאור אי-הוודאות הגאופוליטית והלחץ לעליות מחירים, לא צפויה הורדת ריבית בהחלטה הקרובה"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

הבורסה מקדמת שינוי דרמטי בשעות המסחר. הפרטים המלאים

הבוקר מפרסמת הבורסה קול קורא לציבור, כדי לשמוע את הערותיו, לבחינה של אחת משתי חלופות להוספת יום שישי כיום מסחר ● המשמעות היא הפיכתה של הבורסה לאחת הבורסות עם הכי הרבה ימי מסחר פעילים בעולם ● "היעדר מסחר בתל אביב ביום שישי מרתיע כניסת משקיעים גלובליים"

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת גנט בבלגיה, בשבוע שעבר / צילום: Reuters, JAMES ARTHUR GEKIERE

בלגיה והולנד בחרם אקדמי על ישראל, ותוכנית המיליארדים בסכנה

שורת אוניברסיטאות בבלגיה ובהולנד הודיעו על ניתוק קשרים עם מוסדות ישראלים ● במוקד: הסכם המו"פ "הורייזן" של האיחוד האירופי, שנחשב למנוע צמיחה לאקדמיה ולתעשייה הישראלית

הדמיה של פרויקט The LINE מוצגת בתערוכה בינלאומית / צילום: Reuters, Balkis Press/ABACA

פרויקט הבנייה הגדול בעולם נאלץ להתמודד עם המציאות

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התוכניות של ערב הסעודית להקים גורדי-שחקים תאומים בגובה אלפי רגל ולאורך 105 מייל בעיר העתיד ניאום, איבדו מומנטום כשנקלעו לסחרור עלויות ולרצף תקלות בנייה

מיירט הלייזר ''דראגון פייר'' / צילום: יוטיוב

הטיל הקטלני החדש של רוסיה, וישראל מקדימה את בריטניה ביירוט לייזר

ארה"ב מקדמת את שדרוג טילי הכתף וטילי השיוט הזעירים שלה ● רוסיה הופכת את טילי השיוט שלה לקטלניים יותר ● וספינות מלחמה חדשות של בריטניה יכללו את מערכת יירוט הלייזר "דראגון־פייר" ● השבוע בתעשיות הביטחוניות