גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock
אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

 

מאז פרוץ הקורונה ועד היום התחזק מאוד סגמנט הרכישות ברשת, והחברות השונות מאמצות כמעט כל שיטה חדשה וכל תמריץ כדי לגרום לצרכנים לרכוש שם יותר. לצד זאת, יש מי שחיפשו דרכים להוזיל את הרכישות ולחסוך כסף, ופיתחו כלים מתאימים שלכל צרכן כדאי להכיר.

בדיקה טכנולוגית | לא רק ChatGPT: שישה כלי AI שכדאי להכיר
בדיקה טכנולוגית | טסים לחו"ל? הנה מה שכדאי לכם לדעת על ה־e-SIM
בדיקה טכנולוגית | הבינה המלאכותית הגיעה לג'ימייל, ועוד כלים שכדאי להכיר

כאן נציג כמה תוספים אינטרנטיים שיעזרו לכם להוציא פחות, ולצמצם עלויות. לא כל התוספים עובדים עם כל אתרי הקניות, וחלק מהתוספים יכולים לאסוף נתונים על פעילות הגלישה של המשתמשים - לכן, מומלץ לקרוא את מדיניות הפרטיות לפני שמתקינים אותם.

נזכיר כי ברכישת מוצרים ביותר מ־75 דולר יהיה עליכם לשלם מס, בהתאם לתקנות היבוא האישי של רשות המסים. לכן, חשוב לשים לב להיקף הרכישות הכולל, ולבדוק מה יהיה גובה המס שתצטרכו לשלם. אז מה שווה להכיר לפני שרוכשים מוצר חדש ברשת? לפניכם התשובות.

PayPal Honey קופונים להורדת המחיר

אחד התוספים הפופולריים החינמיים הוא PayPal Honey, שמחפש ובודק אוטומטית קודי קופונים זמינים ביותר מ־30 אלף אתרים. אם נמצא קוד פעיל, הוא מיושם עם החיסכון הגדול ביותר על עגלת הקניות. יתרה מכך, Honey יכול לחפש בשבילכם מחירים יותר טובים באמזון.

איך זה עובד? עליכם להתקין את התוסף הרלוונטי לדפדפן שלכם. כשאתם רוכשים באתר מסוים, תוכלו לראות את האות h בדפדפן. ואם הוא בצבע כתום זה אומר שהתוסף תומך באתר. כל הקופונים שנמצאים עבור אותו אתר יוארו בצבע ירוק.

בדומה ל־Honey, יש טראקרים נקודתיים לאתרים. דוגמה לזה הוא Keepa, שמיועד נקודתית לאמזון. הוא עוקב אחרי מחירי המוצרים לאורך הזמן, ומודיע כשהם יורדים.

"שם זה זול יותר": התוסף הישראלי

בשנה האחרונה התפרסם תוסף שנקרא "שם זה זול יותר", שהייחוד שלו בכך שהוא פועל על אתרים ישראלים. בדומה למה ש־Honey יודע לספק, גם מבחינת קופונים וגם מבחינת השוואת המחירים, מתקינים את התוסף ונותנים לו לרוץ. כשהוא מזהה עמוד מוצר, הוא יציע לכם אתרים עם מחירים טובים יותר או קופונים שאתם יכולים להשתמש בהם.

לצורך הבדיקה, ניסינו את התוסף. גילינו שאולי יותר זול במקום אחר, אבל הוא עצמו לא בדיוק עובד היטב. כשניסינו אותו ב־KSP הוא לא הצליח לזהות עמודי מוצר, וכשחיפשנו באייבורי מחשב מסוים, הוא הציע תיקי מחשב במקום מוצר דומה של המחשב.

Camelizer: מעקב אחרי מחירים

אחד התוספים המעניינים שכדאי להכיר הוא ה־Camelizer, שעוקב אחרי היסטוריית המחירים ומראה לכם אותה. הנתונים האלה מאפשרים לדעת האם כדאי לחכות מעט לפני הרכישה או שהמחיר נמוך ביחס למה שהיה בחודשים הקודמים, ולכן כדאי לנצל את ההזדמנות. יתרה מכך, אפשר לסמן לתוסף שיעדכן במייל כשיש מחיר מבוקש מסוים.

ChatGPT וג'מיני: לשאול את הצ'אטבוטים

כפי שהם מסייעים בשורה ארוכה של תחומים, הצ'אטבוטים השונים כמו Gemini של גוגל או ChatGPT יכולים לסייע גם ברכישות אונליין. לדוגמה, ניתן להציג להם שאלות כדי להבין את השוני בין מוצרים מסוימים או לדעת מה מוגדר כמחיר טוב או גבוה מדי.

במקרה של ג'מיני, העובדה שהוא מחובר לאינטרנט מסייעת בקבלת מידע זמין ועכשווי יותר, כך שמי שמשלם על גרסת הפרו של ChatGPT ייהנה גם מכך. הצ'אטבוטים יידעו לספק מענה רחב, ולעיתים אף יפנו למקורות שמהם לקחו את המידע.

עם זאת, אם משתמשים רק בצ'אטבוטים ולא במנועי החיפוש, לחברות כמו גוגל יש פתרון כדי עדיין להרוויח כסף - וסביר שישולבו מוצרים ממומנים או מקודמים בצורה לא אורגנית. לכן, צריך לעשות חושבים לפני שמקבלים עצה מצ'אטבוט.

יד שנייה: עשרות אחוזים פחות

לא כל מוצר צריך לרכוש חדש מהניילונים - אפשר גם לקנות יד שנייה. ברגע שהמוצר היה בידיים של מישהו אחר שהשתמש בו מעט או אפילו רק פתח אותו, הדבר עשוי לגרום לירידה משמעותית במחיר.

לכן, אם אתם מחפשים דרך להוזיל בעלויות, ולא חייבים בהכרח מוצר יד ראשונה, ניתן להוזיל את הרכישה הבאה שלכם לעתים בעשרות אחוזים, וכדאי לשקול זאת.

בלאק פריידיי: לחכות לימי הקניות

מדי שנה יש שורה של ימי קניות מיוחדים בינלאומיים כמו בלאק פריידיי, סייבר מאנדיי, חג הרווקים הסיני ועוד. בישראל יש גם ימי קניות כמו Shopping IL. בימים האלה מוצעות הנחות בשיעור גבוה מהמקובל ביתר ימות השנה, כך שאם יש משהו יקר שאתם רוצים לרכוש, כדאי אולי לחכות לנובמבר־דצמבר.

גם בחגי ישראל - כמו חנוכה, פסח וראש השנה - יש מבצעים משמעותיים. חנויות ישראליות רבות, פיזיות ודיגיטליות, מציעות מבצעים ששווים בדיקה.

ישנם עוד כמה טיפים לחיסכון בכסף בקניות ברשת - לדוגמה, מומחים ממליצים לבדוק את האתרים מחוץ לשעות השיא, כי חנויות שונות מציעות הנחות והטבות בשעות לא שגרתיות. לצד זאת, אם יש לכם קודי קידום, מבלוגרים או משפיענים, כדאי להשתמש בהם.

 

עוד כתבות

שיגור מיירט חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הרכיבים המזויפים במטוסים, והטילים היקרים שגורמים מבוכה לארה״ב

לגלובס נודע כי החברה הביטחונית הממשלתית תומר מגייסת 60 עובדים חדשים, אלביט עם הזמנה ראשונה למערכות מרגמה, בריטניה שוקלת להיכנס לתוכנית מערך ההגנה האירופית, טורקיה מנסה לרכוש מטוסי קרב ממקורות רבים, ובכיר גרמני קורא להגדלה משמעותית של תקציב הביטחון ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

תע''ש רמת השרון / צילום: תמר מצפי

התוצאה המפתיעה והמטרידה של מחדל החימושים: תידחה בנייתן של 36 אלף דירות במרכז

הממשלה מקדמת בימים אלה החלטה לדחיית פינוי מפעל תע"ש רמת השרון, בשל "המאמץ המלחמתי", כך נודע לגלובס ● זוהי הודאה של מערכת הביטחון בכישלון לתכנן לטווח רחוק ובמחדל חימושים שפוגע כעת גם בשוק הדיור

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

רכשה מגרש בלי לבקר בו, וגילתה שחלקו סופח למגרש שכן. מה נקבע בביהמ"ש?

חברה רכשה מגרש באזור התעשייה בטמרה, מבלי לבקר בו קודם לכך, ולאחר קבלת הזכויות, גילתה שחברה אחרת כבר מחזיקה בחלק ממנו ● עו"ד ביקש לקיים את הצוואה האחרונה של לקוחו, לפיה הוא יורשו הבלעדי ● חברה המשכירה מחסנים דרשה תשלום ארנונה מופחת, וסורבה בטענה שמדובר בשטחי מסחר ● שלושה פסקי דין בשבוע

''גרניקה'' של פיקאסו, דוגמה לביקורת בדיעבד / צילום: ap, Manu Fernandez

החוקרים שמגלים: איזה תפקיד יש לתרבות במלחמה

ממוזיקה ואופנה ועד שירה ואמנות פלסטית, התרבות הישראלית בחצי השנה האחרונה מתכנסת בתוך עצמה ● חוקרים שדיברנו איתם מתעקשים שבניגוד לאימרה על מוזות בזמן מלחמה, הן לא שותקות, אבל גם לא ביקורתיות ● מה תפקיד האופנה בתיעוד, ומה אפשר ללמוד מסיפורם של משורר אנגלי והציור "גרניקה" על המשמעות שיצירות עשויות לקבל בעתיד?

קייטנה של הקרן לנפגעי טרור / צילום: הסוכנות היהודית

מאז פרוץ המלחמה הצטרפו כ־8,500 משפחות לנתמכי הקרן לנפגעי טרור

הקרן העניקה בשבעת החודשים האחרונים סיוע בהיקף כולל של 36 מיליון שקל ● לצד מענקי חירום כספיים למשפחות שבתיהן נפגעו מטילים, ניתנים גם טיפולים אישיים וקבוצתיים, וקייטנות לילדים נפגעי טרור

דני טוקטלי ואסף גולדברג / איור: גיל ג'יבלי

המשפחות ששולטות בשוק ההון אך פועלות מתחת לרדאר, וההסתבכות

אי הסדרים שנתגלו לאחרונה בחברת ניהול הגמל סלייס, חושפים לאור הזרקורים את בעליה - משפחות גולדברג וטוקטלי, שמחזיקות במכונת מזומנים משומנת המספקת לגופים פיננסיים את מערכות המסחר ושירותי התפעול ● כיצד הפכו שתי המשפחות לדומיננטיות בשוק ההון הישראלי, ומדוע החליטו להיכנס לתחום הפעילות שהסתבך

הריסת הבניין הישן / צילום: קטה גרופ

3 שנים בלבד להריסה: כך קידמתי פרויקט תמ"א במהירות שיא

גיא ליברמן עמד למכור את הדירה שלו בפתח תקווה אך שיחה מיזם שינתה את דעתו והוא החליט לקדם פרויקט התחדשות עירונית בבניין ● מה הוא למד ומה חשוב שאתם תדעו לפני שאתם חותמים ליזם ● האזינו

אבו סיתה נואם בפני הקונגרס הפלסטיני. בחודש שעבר בברלין / צילום: Reuters, Halil Sagirkaya

המפה של סלמאן והפתק של אפרת

שלושה אינטלקטואלים פלסטינים חגגו שלושה רגעי ניצחון. המתיישבת "הפולנייה" השאירה לאחד מהם פתק ● ואז בא 7 באוקטובר

עדן גולן הדהימה את העולם, ואוניברסיטת פרינסטון הסתבכה עם איראן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איך סיקרו בעולם את ההופעה של עדן גולן באירוויזיון, אוניברסיטת פרינסטון מסתבכת עם איראן ובלבנון טוענים שנתניהו מנסה להאריך את המלחמה ● כותרות העיתונים בעולם 

איך לחסוך בחיי הסוללה? / אילוסטרציה: Shutterstock

לא זזים בלי מטען? כך תאריכו את חיי הסוללה

השימוש היומיומי בסמארטפונים ובמחשבים ניידים מייצר תלות בשקעי טעינה, אך ניתן להקטין אותה בכמה צעדים פשוטים ● מהקטנת בהירות מסך, דרך כיבוי תוכנות "כבדות" ועד תוכנית חיסכון בחשמל

איילת אבו חלא / צילום: יח''צ

המנהלת שנוסעת בכל יום שעתיים לעבודה, תחת אש: "רצות מחשבות - מה יקרה אם ייפול עליי משהו"

היא גדלה בחברה הדרוזית "שבה בנות לא מתגייסות" אבל לא ויתרה על שירות, עשתה שני תארים במקביל לקידום בעבודה, והיום מנהלת משאבי אנוש בתנובה גליל, שמספקת מוצרים אפילו למקדונלד'ס ● "יש מטחים כבדים על קריית שמונה וזה תופס אותנו באמצע העבודה, אבל מג'נגלים" ● שיחה קצרה עם איילת אבו חלא

חבר הקונגרס ריצ'י טורס / צילום: Reuters

חבר הקונגרס שיוצא נגד ממשל ביידן: "אם אתה שחור ובעד ישראל אתה טרף קל"

חבר הקונגרס ריצ'י טורס, שנמנה עד לאחרונה עם הקבוצה הפרוגרסיבית של המפלגה הדמוקרטית, לא חושש לבקר את מפלגתו והעומד בראשה, הנשיא, גם בשאלת רפיח ● בריאיון הוא מספר על המחיר שהוא משלם בשל עמדותיו: "אם אתה שחור ובעד ישראל אתה טרף קל"

השקעה של 100 דולר, תשואה של 50 שנה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

המחקר שמגלה: למה רוב האנשים לא נהנים מ"תשואה משוגעת״

בדיקה חדשה של ביצועי אפיקי השקעה מרכזיים, שבוצעה באוניברסיטת ניו־יורק, מגלה: 100 דולר שהושקעו במדד S&P 500 בשנת 1970 הפכו ל־22.4 אלף דולר - והניבו רווח של פי כמה וכמה מהשקעות בזהב, אג"ח או נדל"ן ● אז למה רוב האנשים לא נהנים מהתשואה המשוגעת של שוק המניות, ומה הסיכונים בדרך להיות "עשירים משחשבתם"

שר האוצר סמוטריץ' וראש הממשלה נתניהו. הבור התקציבי מעמיק / צילום: Reuters, Ronen Zvulun

מודי'ס בדוח על ישראל: הגירעון והחוב יהיו גבוהים מהצפוי. השלכות המלחמה על הכלכלה יימשכו שנים

סוכנות הדירוג לא שינתה את דירוג האשראי של ישראל והשאירה את התחזית השלילית, זאת לאחר שבפברואר הורידה את הדירוג ל-A2 ● במודי'ס ציינו כי למרות שהסיכון להסלמה לעימות צבאי עם איראן אינו זניח, הוא עדיין נמוך יחסית "בשל גורמים ממתנים"

עדן גולן מופיעה בגמר האירוויזיון / צילום: Associated Press, Martin Meissner

שברה את שיא הרייטינג של התאגיד: כמה ישראלים צפו בביצוע של עדן גולן?

המתמודדת הישראלית באירוויזיון עדן גולן שברה אתמול שיא בתאגיד מאז הקמתו, כאשר הריטיינג בביצוע שלה עמד על 53.6% ● המשדר כולו גרף רייטינג של 36.8%, שיא מאז 2019

קיבוץ בארי אחרי הטבח. ''לתעד כשאנחנו עדיין בתוך האירוע'' / צילום: מיטל שטדלר

"יש ערך לכל חומר שנאסף, גם לעדויות ממצלמות הגוף של מחבלי הנוח'בה"

ד"ר רוני מיקל־אריאלי, היסטוריונית שמתמחה בשואה וברצח עם, הבינה היטב את חשיבות התיעוד מיד לאחר 7 באוקטובר, והביאה להקמת הפורום למובילי יוזמות תיעוד במלחמה ● לדבריה "מכחישים יהיו, לא משנה מה נעשה. התיעוד יאפשר לספר את הסיפור שלנו"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

האם טרנד ההשקעה שסוחף את הישראלים מסוכן - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

הסקר ממנו עולה אופטימיות בקרב יועצי השקעות ישראלים ● אחרי שנים של שפל, הבנקים באירופה מתחילים להציג ביצועים משופרים ● המשקיע המיליארדר שסבור כי מפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב ● וגם: מה גורם בעיקר למשקיעים לחפש הזדמנויות בשוקי חו"ל?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

גיל שויד ימכור מניות צ'ק פוינט ב-200 מיליון דולר. כמה מזה יילך לכיסו?

מדובר באופציות שקיבל לפני 7 שנים ופקעו ● שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, צפוי לפרוש מתפקידו ולעבור לתפקיד יו"ר פעיל בחברה וגם לאחר המכירה הוא יישאר בעל המניות הגדול בצ'ק פוינט

סגן מבקר מערכת הביטחון, תא''ל יוגב בר ששת

תא"ל יוגב בר ששת נפצע בינוני מרסיסי ירי ברצועת עזה

סגן מבקר מערכת הביטחון, תא"ל יוגב בר ששת, נפצע בקרב בצפון הרצועה ● נשיא המדינה הכריז: מתווה חנינות מיוחד למילואימניקים במלחמה ● פגיעה ישירה בבית באשקלון, שלושה נפצעו קל • במהלך הלילה: תקיפות אינטנסיביות בצפון הרצועה לקראת פשיטה על ג'באליה • דובר צה"ל: אותרה מנהרה משמעותית בזייתון שדרכה תכנן חמאס לבצע פיגוע נגד לוחמים ● עדכונים בולטים 

מימין: שלומי בן חיים, גל קרובינר, אלי גליקמן / צילום: ג'ייפרוג, ענבל מרמרי, איתי רפפורט

המניה הישראלית שקפצה ב-90% מהשפל והדוחות שהזניקו את פאגאיה

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • ג'יי פרוג הציגה דוחות חזקים אך המניה צללה ● פאגאיה זינקה בחדות לאחר שעקפה את התחזיות בתוצאות הכספיות ● וצים סיכמה זינוק של כ-20% בשני ימי מסחר בעקבות עלייה במחירי התובלה הימית