גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שלוש קרנות ישקיעו בסטארט-אפים צעירים שנפגעו במלחמה

קרן רש"י, קרן יק"א וקרן ההון סיכון SIBF משיקות מיזם משותף להשקעה במיזמים עם מחויבות להשפעה חברתית, בהיקף של כמה מיליוני דולרים ● יוזמי המהלך: "המטרה היא לתת תנופה עסקית"

אור בן שושן שותף ומנהל בקרן SIBF / צילום: מורג ביטן
אור בן שושן שותף ומנהל בקרן SIBF / צילום: מורג ביטן

 

קרן רש"י, קרן יק"א וקרן ההון סיכון SIBF משיקות מיזם משותף להשקעה בסטארט־אפים טכנולוגיים המחויבים להשפעה חברתית. השותפות ישקיעו עד 140 אלף דולר בכל מיזם.

הדגש במיזם הוא על סטארט־אפים צעירים הנמצאים בשלבי הסיד. תנאי הסף והקריטריונים להצטרפות למיזם כוללים את היותה של החברה רשומה בישראל, עיקר העיסוק שלה צריך להיות בתחומי האימפקט, סבב הגיוס הרלוונטי יכלול משקיעים נוספים, לחברה יש פוטנציאל לצמיחה ולגדילה משמעותיים, ועליה להגיש תוכנית עסקית שתיבחן בהיבט פוטנציאל עסקי משמעותי, פוטנציאל השקעה וההשפעה החברתית.

ישראל מתגייסת | המסר של המנטור העסקי למנהלים הישראלים: "תנו דוגמה אישית והשראה" 
ישראל מתגייסת | מיצג המשחזר את מסיבת נובה ברעים מגיע לניו יורק
ישראל מתגייסת | מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

בנוסף, אם החברה קיבלה תמיכה מהרשות לחדשנות, יש לה הוכחת היתכנות ראשונית (POC) או פטנט רשום - הדבר יהווה יתרון בקבלת ההחלטה.

הרציונל מאחורי המהלך מוסבר בכך שהשקעות אימפקט הן כלי אפקטיבי לקידום מוביליות חברתית, ואמצעי לחיזוק החוסן הישראלי. בשלב ראשון מדובר בכ-4 מיליון דולר, והמטרה היא לצרף קרנות נוספות על מנת להגדיל את ההשקעה.

"לחזק את חוסן האקוסיסטם"

קרן SIBF מתמחה בהשקעות בחברות המתמקדות באנרגיה מתחדשת, פודטק, בריאות או אגרוטק, ובטכנולוגיות המיועדות לייעל מפעלי תעשייה - והיא מלווה את החברות עד סבבי הגיוס המתקדמים. עד כה השקיעה הקרן ב־38 חברות טכנולוגיה, בשווי שנע בין מיליוני דולרים בודדים ל־20 מיליון דולר בחברה.

ליווי החברות שייבחרו (טרם הוחלט מה יהיה מספרן) יתבצע על ידי צוות של SIBF, ויהיה מבוסס על אסטרטגיית Go to Market. בין היתר מדובר בפיתוח עסקי, פיתוח המוצר, הטמעתו בקרב קהלי יעד פוטנציאליים וסיוע בסבבי הגיוס הבאים.

לדברי אור בן שושן שותף ומנהל בקרן, "ההחלטה להשיק את המיזם המשותף להשקעה בסטארט־אפים במיוחד באזורי הצפון ועוטף ישראל, נובעת מהרצון לחזק חברות צעירות שנפגעו מה־7 באוקטובר ובתקופת מלחמת חרבות ברזל. השקעה כזו בחברות הצעירות יכולה לתת להן את התנופה העסקית כדי להצליח".

המהלך הנוכחי, מסביר בן שושן, נועד "לחזק את החוסן של האקוסיסטם הישראלי, שהוא השוק השני בבשלותו בעולם אחרי הסיליקון ואלי. טכנולוגיה ישראלית תמיד הייתה בחזית החדשנות העולמית, ולמרות כל האתגרים, אנחנו מאמינים שתמשיך להביא לעולם יזמות נפלאה".

קרן רש"י עוסקת זה 40 שנה בעשייה חברתית לקידום שוויון הזדמנויות בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, בתחומי חינוך, תעסוקה ומשפחה. קרן יק"א היא קרן פילנטרופית מיסודו של הברון הירש, המקדמת את הפיתוח הכפרי בגליל, הנגב והערבה.

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

עוגן

עוגן, גוף אשראי חברתי ללא מטרות רווח, משיק קרן הלוואות של 30 מיליון שקל לעסקים קטנים בבעלות משרתי מילואים. המהלך מתבצע בשיתוף קרן אריסון, יונתן בנדהיים, מנכ"ל פיברו ישראל, עמותת החמ"ל האזרחי, עיריית שדרות ופלטפורמת התרומות JGive.

קרן המילואים החדשה מצטרפת לקרנות החירום שהשיק עוגן בעקבות המלחמה עבור משקי בית, עסקים קטנים ועמותות. מאז פרוץ המלחמה גייסו קרנות החירום תרומות בהיקף של כ-200 מיליון שקל. בעוגן מעריכים כי כ-30 אלף בעלי עסקים קטנים ועצמאים שירתו במילואים מאז פרוץ המלחמה. הקרן החדשה תעניק להם הלוואות של עד 650 אלף שקל, בריבית נמוכה של פריים מינוס 2% בפריסה לחמש שנים.

עצמאי או בעל עסק קטן יוכל לקבל הלוואה מקרן המילואים של עוגן, בתנאי שהשלים שירות מילואים של חודש ימים לפחות מאז פרוץ המלחמה. להלוואה במסלול המילואים זכאים עסקים בעלי ותק של שנה ומעלה, עם מחזור שנתי מקסימלי של 20 מיליון שקל. עוגן מאפשר ללווים במסלול זה תקופת גרייס (דחיית החזר) של עד שלושה חודשים בתשלומי ההלוואה.

בנוסף מציע עוגן למוטבים במסלול המילואים שירותי ליווי עסקי ללא עלות, הניתנים בהתנדבות מלאה על ידי כ-1,300 מנטורים שהם מנהלים מנוסים מכל מגזרי המשק.

ביגה

בכירי ועובדי רשת ביגה ומפעל ביגה חילקו ארוחות בריאות ומאפים טריים לגדודי צה"ל בצפון ובדרום. היוזמה החלה בשלוש לפנות בוקר, כאשר כ-70 עובדים התייצבו במפעל ביגה בחיפה, והכינו מאפים טריים, סנדוויצ'ים, עוגות, ועוגיות, בדגש על מאכלים ללא גלוטן וללא סוכר.

רן בן דוד מביגה עם חיילי גולני / צילום: אסף לוי

בשש בבוקר יצאו עשרות רכבים עם עובדי ביגה לבסיסי צה"ל. בין המחלקים נמנה גם רן בן דוד, מבעלי המפעל, שהגיע לגדוד מילואים המשרת בגבול הצפון על מנת לחלק ארוחות ללוחמים. "האזור נמצא במלחמה בלתי פוסקת, המורגשת רק אם מגיעים לשם", הוא מספר. "הכול בוער, היישובים ריקים מתושבים, עסקים סגורים והמציאות שם קשה עם עשרות מטחי רקטות מאסיביים מדי יום. אנו מצדיעים לחיילי צה"ל שעזבו את שגרת חייהם, ומגנים על בתינו".

יאיר מלכה, מבעלי ביגה ורשת, יצא עם העובדים לאזור העוטף לחלק ארוחות בוקר חמות. "מפרוץ הלחימה עובדי החברה נרתמים לעזור ולסייע לספק לעשרות גדודי צה"ל משלוחים", סיפר. "נמשיך לעזור ולהיענות לכל בקשה שתגיע, כל עוד אנחנו במלחמה".

עמותת האחים שלנו

העמותה שהקימו אליסף פרץ ונוי פרי מהווה כתובת לאחים ולאחיות השכולים בישראל לפרוק ולעבד את השבר בחייהם, וזאת לצד סדנאות ריפוי ופורקן, מעגלי שיח ותמיכה. מאז פרוץ המלחמה גדלה קבוצה זו משמעותית.

החודש יתקיימו סדנאות כתיבה לאחים ואחיות שכולים בהנחיית סופרים ויוצרים בכל הארץ, ללא עלות. במיזם הנקרא "אות לאחי" יוזמנו האחים השכולים לכתוב טקסט אישי אל ועל אחיהם שנפלו. ממכלול הטקסטים תיצור העמותה מאגר מחודש של קטעי זיכרון, שיונגש לחברה הישראלית. הסדנאות יתקיימו בראש פינה, מודיעין, ראשל"צ, תל אביב, שער בנימין, נתניה ואשקלון, ובין המנחים נמנים אשכול נבו, עמיר לב, שהרה בלאו, דנה ברגר ורועי עידן.

ההשתתפות מעל גיל 18, ומספר המקומות מוגבל. להרשמה: https://t.ly/2odvA

עוד כתבות

בנייני מגורים בירושלים. הארנונה צפויה להתייקר / צילום: איל יצהר

מאות שקלים בשנה למשק בית: הארנונה צפויה להתייקר ב־2025 ביותר מ־5%

עפ"י נוסחת העדכון השנתית, הארנונה תעלה בשיעור של 5.29% בשנה הבאה - זאת לאחר עלייה של 2.68% ב־2024 ועלייה מצטברת של כמעט 10% משנת 2020 ● מדובר בתוספת השנתית הגבוהה ביותר לארנונה מאז שנת 2000 לפחות

ג'רום פאוול, יו''ר הפד / צילום: ap, Susan Walsh

האינפלציה בארה"ב סיפקה זריקת אופטימיות למשקיעים. האם היא תישמר?

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עמד בחודש אפריל בציפיות הכלכלנים עם קצב שנתי של 3.4% ● מדובר בהתמתנות קלה באינפלציה ששלחה את וול סטריט לעליות, אך רפי גוזלן מאי.בי.אי פחות אופטימי: "יהיה קשה למתן את רמות המחירים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סמוטריץ' מקשיח עמדות מול ארדואן בשעה שבמכס הישראלי מעודדים יבוא מטורקיה דרך מסלולים עוקפים

שר האוצר סמוטריץ' הודיע על הטלת מכס של 100% על ייבוא מוצרים וסחורות מטורקיה, זאת לאחר שנשיא טורקיה הורה על עצירת הייצוא הטורקי לישראל ● בינתיים, לגלובס נודע כי במקביל במכס הישראלי פועלים להקלה על יבוא מטורקיה דרך מדינות צד שלישי

מאיר שטייגמן ועדי ויצהנדלר, מייסדים שותפים ב־Valoo / צילום: קרן גנור

הקרן שאוספת מניות מחברות הייטק למען ילדים שניצלו ב־7 באוקטובר

חברת Valoo משיקה את קרן "למען הילדים", המבוססת על גיוס מניות סקנדרי של חברות טק עבור תרומות ● עד כה נאספו מניות בשווי של כ–20 מיליון דולר, והיעד הוא להגיע ל–100 חברות עד סוף השנה ● ישראל מתגייסת

אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Shutterstock, Ankor Light

האג: דרום אפריקה ציטטה את סמוטריץ, דורשת לעצור את הלחימה

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) קיים דיון בבקשה הדחופה שהגישה דרום אפריקה להוציא צווים להפסקת המלחמה בעקבות פעולת צה"ל ברפיח ● המשלחת הישראלית נוכחת בדיון ומחר תטען

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Shutterstock, lev radin

ביידן מעלה את המס של כלי רכב מסין ל־100%. האם המהלך ישפיע על ישראל?

נשיא ארה"ב הודיע השבוע על שורת הגבלות סחר בין ארה"ב לסין, חלקן בתחום הרכב ● על הפרק: הגדלת המכס על מכוניות מיובאות ועל הסוללות למכוניות חשמליות ● הצעדים צפויים לזלוג בעקיפין גם לשוק הישראלי ואף להקטין את ההיצע המקומי מסין

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

לאחר הודעת הפרישה של המנכ"ל והתחזיות הפושרות: מניית נייס נופלת בתל אביב

עילם צפוי לפרוש מתפקידו בסוף שנת 2024 וציין כי יהיה "שותף פעיל" בחיפוש אחר מחליפו ● עלות השכר המצטברת של עילם עמדה על כ-125.6 מיליון דולר בין השנים 2014-2023 ● בתוך כך, נייס פרסמה היום דוחות והציגה תחזית פושרת להמשך השנה

איתי בן זאב, מנכ''ל הבורסה בתל אביב / צילום: קובי וולף

הבורסה רוצה שהציבור "יעבוד" גם בשישי, ועלולה לצאת קרחת מכאן ומכאן

הטיעונים של הבורסה בעד המהלך של מעבר למסחר גם בימי שישי, הם בעצם הסרת מגבלות מסחר מול העולם ● אך יחד עם זאת, הבורסה עלולה לייצר אנטגוניזם בקרב קהל הלקוחות המקומי שלה, והתוצאה עלולה להיות גרועה הרבה יותר ממה שחושבים בבורסה כעת

רס''ם רן יעבץ / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ם (מיל') רן יעבץ נפל בפיצוץ אמצעי לחימה בעוטף

יעבץ ז"ל, בן 39, שירת כלוחם בגדוד הסיור 6828 והניח אחריו הורים, אח ואחות, אישה ו-3 ילדים ● לוחם נפצע קשה מפגיעת כטב"ם של חיזבאללה שהתפוצץ במטולה • פיגוע בצומת יצהר: מחבל דקר איש קבע שהיה ברכבו ונמלט ● עדכונים שוטפים

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

המערב חוסם את יצרני הרכב הסיניים, והם נוהרים לישראל. אלה הדגמים שבדרך

הרגולטורים בארה"ב ובאירופה פועלים להקים סכרי מיסוי כדי לרכך את חדירת יצרניות הרכב הסיניות לשווקים במערב ● אל מול הסביבה העוינות הזו, שוק הרכב הישראלי נתפס בסין כמעין "אתר בטא" ידידותי להשקת כלי רכב חדשים במערב, חלקם עם פוטנציאל לשנות את חוקי המשחק ● השבוע בענף הרכב

לפי איזה שער מחזירים ביטקוין? / צילום: Shutterstock

לפי איזה שער מחזירים ביטקוין: לפי מועד החוב או פסק הדין?

בסוף 2019 דרשה התובעת מהנתבעים להשיב לה חוב ביטקוין בשווי 79 אלף שקל, וב-2021, כששווי החוב עמד 412 אלף שקל, הגישה תביעה ● עד מתן פסק הדין האמיר השווי לכחצי מיליון שקל

אילוסטרציה: Shutterstock

האתר שהבטיח לעשות סדר ברגולציה לעסקים עלה לאוויר, אבל לא מקיים

רשות האסדרה פרסמה מאגר הכולל רגולציות לעסקים, בהתאם להחלטת הממשלה מ-2021 ● הבעיה: המאגר לא נגיש, וכלל חלק קטן בלבד מכלל הרגולציות על עסקים

סטנלי לפידוס / צילום: לינקדאין

היזם ששינה את שוק הבדיקות לאבחון סרטן מגלה מה הופך חברה למצליחה

סטן לפידוס המציא מחדש את בדיקות הפאפ לגילוי סרטן צוואר הרחם ואז שינה לגמרי את האופן שבו מאבחנים את סרטן המעי הגס ● בשבוע הבא הוא יגיע לישראל כדי להשתתף בכנס Biomed 2024, ויש לו כמה עצות ליזמים צעירים

מתקן טעינה לרכבים חשמליים / צילום: רפי דלויה

בעלי רכב חשמלי? אתם נמצאים על הכביש יותר מהממוצע

על פי סקר הלמ"ס בקרב בעלי כלי רכב חשמליים, הנסועה בהם גבוהה מאשר ברכבי בנזין ● עוד עולה מהסקר כי עיקר הטעינה מתבצעת בעמדות פרטיות ויש מחסור בזמינות של עמדות ציבוריות

פרויקט בנתניה של עמרם אברהם. גיוס של 200 מיליון שקל לפי שווי שוק של מיליארד שקל / הדמיה: Viewpoint

עוד הנפקות בדרך? אלה חברות הנדל"ן שהשוק מעריך שייכנסו בקרוב לבורסה

עוד ועוד סימנים מצביעים על כך ש"גל" הנפקות של חברות פרטיות עומד להגיע מכיוון ענף הנדל"ן, בעיקר בתחום המגורים ● "למרות התקופה הקטסטרופלית שבה אנחנו נמצאים, אנשים מסתכלים קדימה ורואים הזדמנות עסקית"

כפר קאסם / צילום: איל יצהר

צמצום הפערים בחברה הערבית: האם הממשלה תתמיד בתהליך?

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם בשיתוף יוזמות אברהם: התוכנית הכלכלית לצמצום פערים בחברה הערבית

אבי גבאי, בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס / צילום: כדיה לוי

מנכ"ל פרטנר אבי גבאי: "המשק מפספס את החברה הערבית בענק"

מנכ"ל קבוצת פרטנר אבי גבאי דיבר הערב בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית בישראל ואמר כי "החברה הערבית היא קטר צמיחה"  ● "אני מאמין שכל ממשלה היא מכונה משומנת להרחבת פערים. בבסיסה, זה מה שהיא עושה"

משה סעדה, הליכוד / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

האם קצבת יוצאי צבא הביאה בעבר חרדים להתגייס?

ח"כ משה סעדה טען כי תמריצים בעבר הביאו חרדים להתגייס. רק שהוא לא התבסס על נתונים ● המשרוקית של גלובס

מיירט הלייזר ''דראגון פייר'' / צילום: יוטיוב

הטיל הקטלני החדש של רוסיה, וישראל מקדימה את בריטניה ביירוט לייזר

ארה"ב מקדמת את שדרוג טילי הכתף וטילי השיוט הזעירים שלה ● רוסיה הופכת את טילי השיוט שלה לקטלניים יותר ● וספינות מלחמה חדשות של בריטניה יכללו את מערכת יירוט הלייזר "דראגון־פייר" ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

איור: גיל ג'יבלי

5 דברים שכדאי לדעת לפני שרוכשים דירה

רכישת דירה היא אחד היעדים הכלכליים המרכזיים של משק הבית הישראלי הממוצע, ומדובר ביעד יקר במיוחד ● אורי יוניסי מבנק לאומי מפרק 5 שאלות שכדאי לשאול את עצמכם לפני שאתם קונים דירה ● שאלת השבוע, מדור חדש