גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המסר של המנטור העסקי למנהלים הישראלים: "תנו דוגמה אישית והשראה"

ג'יי אברהם, שנחשב לאחד ממאמני המנהלים המובילים בעולם, הגיע לישראל בהזמנת קבוצת אדמונד דה רוטשילד ● במפגש עם בעלי עסקים הפציר בהם לשדר אופטימיות וקור רוח גם במלחמה

מימין: מר ג'יי אברהם וניר ישעיה במפגש ייחודי במשרדי קבוצת אדמונד / צילום: יח''צ
מימין: מר ג'יי אברהם וניר ישעיה במפגש ייחודי במשרדי קבוצת אדמונד / צילום: יח''צ

 

במלחמת "חרבות ברזל" נפגעו, ועדיין נפגעים, לא מעט בעלי עסקים בענפים שונים. במקום שבו המדינה פועלת לאט, שורה של יוזמות אזרחיות מנסות לסייע בצורה אפקטיבית. מאחורי אחת מהן עומד ניר ישעיה, מנכ"ל קבוצת אדמונד דה רוטשילד ישראל, שאירח את המנטור האמריקאי ג'יי אברהם למפגש תמיכה בבעלי עסקים. 

ישראל מתגייסת | מיצג המשחזר את מסיבת נובה ברעים מגיע לניו יורק
ישראל מתגייסת | מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

המפגש, שנערך במשרדי הקבוצה בתל אביב, עסק באסטרטגיית ניהול סיכונים ומשברים עסקיים בעתות חירום. אברהם, 75, שמתמחה בייעוץ שיווקי ובעבר דורג על ידי "פורבס" בין חמשת מאמני המנהלים המובילים בעולם, הדגיש את החשיבות של תפיסת משברים כהזדמנות לצמיחה ולחשיבה מחוץ לקופסה.

"מצאו פתרונות יצירתיים לאתגרים שאתם מתמודדים איתם", הפציר בנוכחים. "מי שישכיל להסתגל ולחדש יותר, ייצא חזק יותר עם סיום המשבר. וכמובן, תנו דוגמה אישית והשראה למנהיגות וחוסן. הישארו רגועים, שדרו אופטימיות וקור רוח מול אתגרי המשבר - זה מה שיתרום לגיבוש, וייתן את הטון לפעילות הצוות שלכם".

קבוצת אדמונד דה רוטשילד, שבראשה עומדת הברונית אריאן דה רוטשילד ובסיסה בז'נבה שוויץ, מנהלת נכסים בהיקף של כ-190 מיליארד דולר ב-33 סניפים הממוקמים ב-16 מדינות. הפעילות בישראל החלה ב-1999, וכוללת הענקת שירותים פיננסיים וניהול הון לתאגידים, לחברות פרטיות וציבוריות וללקוחות פרטיים עתירי הון.

הקבוצה היא חברת בת בבעלות מלאה שלEdmond de Rothschild (Suisse) S.A , ופועלת בשלושה אפיקים: ניהול תיקי השקעות, ליווי וייעוץ למשקיעים וניהול הון גלובלי.

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים

האקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים העניקה ל-70 סטודנטיות וסטודנטים ששירתו במילואים בחצי השנה האחרונה, מלגות לימודים בהיקף של כ-400 אלף שקל.

בנוסף נערך אירוע הוקרה לתורמים ולחברי חבר הנאמנים במתחם האמנותי של חברת המוזיקה וההייטק simply, שבעליה יגאל קמינקא הוא בוגר של האקדמיה ונמנה על חבר הנאמנים. במסגרת האירוע חברו יחדיו קמינקא, פרופ' מיכאל קלינגהופר, נשיא האקדמיה, ופרופ' צבי זמל, דיקן הפקולטה לאמנויות הביצוע, להופעה משותפת. כמו כן הופיעו סטודנטיות וסטודנטים ששירתו במילואים במלחמה, בקטעי מחול ומוזיקה.

עמותת באנו

עמותת "באנו", המורכבת מאנשי מקצוע וחברות מובילות בתחומים שונים, הקימה שירות חדש לתמיכה במשרתי המילואים, תושבי העוטף ומשפחות החטופים.

במסגרת השירות, הוקמה קהילת מתנדבים שתורמים מניסיונם המקצועי בנושאים כמו בנקים ומשכנתאות, ליווי ויעוץ עסקי, אקדמיה וחינוך, ייעוץ רפואי, רשויות מקומיות ומענים ייחודיים לנשים וחיילות. במסגרת השירות, "באנו" מחברת את הפונים למומחים הרלוונטיים, שמספקים את הייעוץ ללא עלות. עמותת

העמותה היא מבית קרן צליר, שיזמה גם את חמ"ל "מדיסון אייד", המספק ציוד וסיוע למאות אלפי חיילים ואזרחים מאז ה-7 באוקטובר. לדברי יו"ר קרן צליר, צילית יעקבסון, "אנו מבינים שמעבר לחזית המלחמה, לרבים נוספו חזיתות רבות: הבית והמשפחה, הפרנסה, הלימודים ועוד. מתוך הערכה גדולה וסולידריות חברתית, החליטו המתנדבים לתרום מזמנם, מניסיונם וממומחיותם למי שזקוק לכך".

אנשי כוחות הביטחון ומשפחותיהם ותושבי העוטף הזקוקים יכולים לפנות לסיוע:
www.ba-nu.org.il/consult

yes ופלאפון

עובדי שתי חברות התקשורת הגיעו לקיבוץ משמר העמק, שם נמצאות כעת משפחות מפונות מקיבוץ נחל עוז, וחילקו להם כ-170 מארזים הכוללים מכונת קפה, שייקר נינג'ה, טאבלט, אוזניות JBL ומטען שעון אלחוטי.

פעילות זו התקיימה במסגרת חמ"ל הסיוע והתרומות של פלאפון ו-yes שהוקם עם תחילת המלחמה, ועד כה סייע לעשרות אלפי חיילים ומפונים במגוון רחב של פעילויות. בין היתר מדובר בניידת שירות ותיקונים חינמיים המסתובבת בין בסיסים ושטחי כינוס, ערכות ייעודיות לחיילים בשיקום, ניידת גיימינג עבור ילדים שפונו מבתיהם ושוהים במלונות ברחבי הארץ ועוד.

עובדי yes ופלאפון עם תושבי נחל עוז המפונים בקיבוץ משמר העמק / צילום: באדיבות yes ופלאפון

המסלול האקדמי המכללה למינהל

בית הספר לחינוך במסלול האקדמי המכללה למינהל יוצא ביוזמה חדשה, במסגרתה מוצע לכלל הסטודנטים וסגל המכללה ייעוץ נפשי אונליין. השירות מונגש לקהילת המכללה ובני משפחותיהם, וכולל סיוע לאלו החווים קשיים ומצוקות רגשיות על רקע המלחמה.

המענה כולל מתן סיוע ראשוני, ייעוץ קצר מועד מקוון פרטני, מידע פסיכו-חינוכי והפנייה לגורמי סיוע עירוניים וקהילתיים. הייעוץ ניתן על ידי סטודנטיות מצטיינות לתואר שני בייעוץ חינוכי, ובהדרכה שוטפת של מנחה מקצועית. היוזמה מנוהלת על ידי ד"ר שירי דניאלס, ראש תוכנית התואר השני בייעוץ חינוכי, והמנהלת המקצועית של עמותת ער"ן. שיחות הייעוץ מתקיימות בטלפון, בווטסאפ או בזום.

עוד כתבות

צילומים: מרים אלסטר/פלאש90, חיים צח/לע''מ, AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

החנינות פורחות בימי המלחמה: "ימים קשים מצדיקים את הפעלתן"

מתנדבי זק"א שפינו גופות, מילואימניקים שלחמו ברצועה ומי שאיבדו קרובים בנובה הם חלק משורה של אנשים שקיבלו חנינה מאז ה־7.10 ● מה זה אומר על הרעיון הבסיסי של שלטון חוק, ומה הסיכוי שהאנשים שחננו יחזרו לסורם?

יהודה בר און / צילום: כדיה לוי

יהודה בר און, המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל נת"ע, הסיר את מועמדותו

בר און, שכיהן כמנכ"ל נת"ע בעבר ונהנה מתמיכתו של ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, הודיע על פרישתו מהמרוץ לתפקיד "מסיבות אישיות ● הליך האיתור למנכ"ל נת"ע מהווה את מוקד החיכוך העיקרי בין החברה ובין משרד התחבורה ורשות החברות סביב השאלה מי ינהל את נת"ע ובתוך כך גם את פרויקט המטרו

דיון בבג''ץ על גיוס תלמידי ישיבות, פברואר 2024 / צילום: דוברות הרשות השופטת

הממשלה לבג"ץ: נשלים את חקיקת חוק הגיוס עד סוף יולי

הממשלה הודיעה לבג"ץ כי חקיקת חוק הגיוס תושלם עד לסוף מושב הקיץ של הכנסת, כלומר עד לסוף יולי ● לפי תגובת הממשלה לבג"ץ, אחרי ה-7 באוקטובר נוצרה שעת כושר ייחודית לקידום הסדרים שקודם לא היה להם סיכוי 

בנייני מגורים בירושלים. הארנונה צפויה להתייקר / צילום: איל יצהר

מאות שקלים בשנה למשק בית: הארנונה צפויה להתייקר ב־2025 ביותר מ־5%

עפ"י נוסחת העדכון השנתית, הארנונה תעלה בשיעור של 5.29% בשנה הבאה - זאת לאחר עלייה של 2.68% ב־2024 ועלייה מצטברת של כמעט 10% משנת 2020 ● מדובר בתוספת השנתית הגבוהה ביותר לארנונה מאז שנת 2000 לפחות

צילומים: AP (Eric Risberg, Jeff Chiu), עיצוב: טלי בוגדנובסקי

שתי ענקיות, מודל עסקי שעומד למבחן ויכולות דמיוניות: מרוץ ה-AI בנקודת רתיחה

השבוע האחרון היה אחד הדרמטיים מאז פרצה לחיינו מהפכת הבינה המלאכותית ● OpenAI השיקה את GPT 4o, מודל מהיר פי שניים מהקודם לו - ובחצי מהעלות ● גוגל מנסה להוכיח שהיא לא מדשדשת מאחור ומשדרגת את ג'מיני ● במקביל צצו דיווחים על הסכם לשילוב ChatGPT באייפון ● מהי מטרת-העל של החברות?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סמוטריץ' מקשיח עמדות מול ארדואן בשעה שבמכס הישראלי מעודדים יבוא מטורקיה דרך מסלולים עוקפים

שר האוצר סמוטריץ' הודיע על הטלת מכס של 100% על ייבוא מוצרים וסחורות מטורקיה, זאת לאחר שנשיא טורקיה הורה על עצירת הייצוא הטורקי לישראל ● בינתיים, לגלובס נודע כי במקביל במכס הישראלי פועלים להקלה על יבוא מטורקיה דרך מדינות צד שלישי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות קלות; וולמארט שברה את שיא כל הזמנים לאחר הדוחות

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● האיחוד האירופי פתח בחקירה נגד מטא ● ברק עילם, מנכ"ל נייס פורש מתפקידו • יפן: התוצר הגולמי ירד ב-0.5%, יותר מהצפי ● אוסטרליה: עלייה בשיעור האבטלה ● וגם, התעלומה שנפתרה: נחשפה המניה שוורן באפט רוכש בסתר כבר חצי שנה

ג'רום פאוול, יו''ר הפד / צילום: ap, Susan Walsh

האינפלציה בארה"ב סיפקה זריקת אופטימיות למשקיעים. האם היא תישמר?

מדד המחירים לצרכן בארה"ב עמד בחודש אפריל בציפיות הכלכלנים עם קצב שנתי של 3.4% ● מדובר בהתמתנות קלה באינפלציה ששלחה את וול סטריט לעליות, אך רפי גוזלן מאי.בי.אי פחות אופטימי: "יהיה קשה למתן את רמות המחירים"

נועם גרייף, מנכ''ל עמרם אברהם / צילום: ימית הרוניאן

חברת הנדל"ן עמרם אברהם הונפקה בבורסה לפי שווי של כ- 1.6 מיליארד שקל אחרי הכסף

החברה הנפיקה 20% מהמניות וגייסה כ-313 מיליון שקל ● לחברה צבר הזמנות של כ-11 אלף דירות ● מתחילת השנה, זוהי חברת הנדל"ן השנייה שהונפקה ויש עוד מספר חברות בדרך

מארק צוקרברג. מנכ''ל מטא / צילום: Shutterstock

מטא נמצאת תחת חקירת ענק של האיחוד האירופי. זו הסיבה

הנציבות האירופית פרסמה כי היא חוקרת את הפלטפורמות של פייסבוק ואינסטגרם בבעלות מטא, ובודקת האם ביכולתן לגרום ל"התמכרות התנהגותית בקרב ילדים" ● במידה וימצאו הפרות צפויה החברה לקנסות כבדים ● נציב האיחוד האירופי: "אנחנו לא משוכנעים שמטא עשתה מספיק"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

הבורסה מקדמת שינוי דרמטי בשעות המסחר. הפרטים המלאים

הבוקר מפרסמת הבורסה קול קורא לציבור, כדי לשמוע את הערותיו, לבחינה של אחת משתי חלופות להוספת יום שישי כיום מסחר ● המשמעות היא הפיכתה של הבורסה לאחת הבורסות עם הכי הרבה ימי מסחר פעילים בעולם ● "היעדר מסחר בתל אביב ביום שישי מרתיע כניסת משקיעים גלובליים"

אבי גבאי, בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס / צילום: כדיה לוי

מנכ"ל פרטנר אבי גבאי: "המשק מפספס את החברה הערבית בענק"

מנכ"ל קבוצת פרטנר אבי גבאי דיבר הערב בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית בישראל ואמר כי "החברה הערבית היא קטר צמיחה"  ● "אני מאמין שכל ממשלה היא מכונה משומנת להרחבת פערים. בבסיסה, זה מה שהיא עושה"

לירון דורון-לוי, מנכ''לית מרכז השלטון המקומי הנכנסת / צילום: שמרית מאור

לראשונה: מונתה מנכ"לית למרכז השלטון המקומי

לירון דורון-לוי מונתה למנכ"לית מרכז השלטון המקומי ותהפוך לאישה הראשונה שמכהנת בתפקיד הבכיר ● דורון-לוי תיכנס לנעליו של שלמה דולברג, שהודיעה על פרישה לאחר מעל לעשור

ירידות בבורסת ת''א / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה אדומה בבורסה על רקע ההסלמה הביטחונית; תשואות האג"ח זינקו

מדד ת"א 35 ירד ב-1.6% ● מנכ"ל נייס, ברק עילם פורש מתפקידו, החברה פרסמה תחזית פושרת להמשך השנה ● נקסט ויז'ן מעלה את יעד הצמיחה השנתי לכ-110% ● חברת הנדל"ן עמרם אברהם הונפקה בבורסה, ישנן עוד חברות נדל"ן בדרך לבורסה ● הבורסה בתל אביב מתכננת מהלך שבו ייפתח המסחר בימי שישי ● וגם, התעלומה שנפתרה: נחשפה המניה שוורן באפט רוכש בסתר כבר חצי שנה

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

הפיתוחים שהפכו את טבע מחברה גנרית במשבר למניה לוהטת

מניית חברת התרופות הישראלית טבע כמעט הוכפלה תוך שנה, ובוול סטריט מתלהבים מצבר תרופות המקור שלה ● האם החברה שהתרגלה "להעתיק" תרופות, תדע להצמיח שוב את החדשנות?

הדמיה של פרויקט The LINE מוצגת בתערוכה בינלאומית / צילום: Reuters, Balkis Press/ABACA

פרויקט הבנייה הגדול בעולם נאלץ להתמודד עם המציאות

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התוכניות של ערב הסעודית להקים גורדי-שחקים תאומים בגובה אלפי רגל ולאורך 105 מייל בעיר העתיד ניאום, איבדו מומנטום כשנקלעו לסחרור עלויות ולרצף תקלות בנייה

היועמ''שית גלי בהרב-מיארה וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: איל יצהר, יוסי זמיר

למרות התנגדות היועמ"שית: ועדת השרים אישרה לקדם את חוק הגיוס מהכנסת הקודמת

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום להחיל דין רציפות על הצעת חוק הגיוס מהכנסת הקודמת - זאת למרות שהיועמ"שית הודיעה כי יש מניעה משפטית לקדם את ההצעה מאחר שהמציאות השתנתה, וההצעה הקודמת "אינה מגלמת את הצרכים של צה"ל במציאות של מלחמה ממושכת" ● שרי המחנה הממלכתי הגישו ערר על החלטת ועדת השרים

רס''ם רן יעבץ / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ם (מיל') רן יעבץ נפל בפיצוץ אמצעי לחימה בעוטף

יעבץ ז"ל, בן 39, שירת כלוחם בגדוד הסיור 6828 והניח אחריו הורים, אח ואחות, אישה ו-3 ילדים ● לוחם נפצע קשה מפגיעת כטב"ם של חיזבאללה שהתפוצץ במטולה • פיגוע בצומת יצהר: מחבל דקר איש קבע שהיה ברכבו ונמלט ● עדכונים שוטפים

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Shutterstock, lev radin

ביידן מעלה את המס של כלי רכב מסין ל־100%. האם המהלך ישפיע על ישראל?

נשיא ארה"ב הודיע השבוע על שורת הגבלות סחר בין ארה"ב לסין, חלקן בתחום הרכב ● על הפרק: הגדלת המכס על מכוניות מיובאות ועל הסוללות למכוניות חשמליות ● הצעדים צפויים לזלוג בעקיפין גם לשוק הישראלי ואף להקטין את ההיצע המקומי מסין

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

המערב חוסם את יצרני הרכב הסיניים, והם נוהרים לישראל. אלה הדגמים שבדרך

הרגולטורים בארה"ב ובאירופה פועלים להקים סכרי מיסוי כדי לרכך את חדירת יצרניות הרכב הסיניות לשווקים במערב ● אל מול הסביבה העוינות הזו, שוק הרכב הישראלי נתפס בסין כמעין "אתר בטא" ידידותי להשקת כלי רכב חדשים במערב, חלקם עם פוטנציאל לשנות את חוקי המשחק ● השבוע בענף הרכב