גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פרויקט Next October של יזהר שי גייס 500 מיזמים להנצחת נופלים

השבוע נערך בבאר שבע אירוע הייטק להנצחת אדם ביסמוט ז"ל, מייסד ומנכ"ל הסטארט־אפ SightBit ● במסגרת האירוע הציג השר לשעבר את הפרויקט ואת היעד השאפתני: לגייס עוד אלף חברות

יזהר ואופיר שי באירוע להנצחת אדם ביסמוט ז''ל צילום: / צילום: ניר שמול
יזהר ואופיר שי באירוע להנצחת אדם ביסמוט ז''ל צילום: / צילום: ניר שמול

 

בין הנופלים הרבים במלחמת "חרבות ברזל" נמנה רס"מ במיל' אדם ביסמוט ז"ל, מייסד ומנכ"ל הסטארט־אפ SightBit, שמפתח טכנולוגיה לניטור אתרי מים פתוחים. ביסמוט, שנפל ברצועת עזה לפני כחודשיים, החזיק בתפקיד מפתח בקהילת ההייטק בנגב לצד היותו מרצה במחלקה למנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון. הוא יזם את מרכז "יזמות 360", וניהל את החממה למנהיגות ויזמות בארגון "כוכבי המדבר", שמכשירה דור של מנהיגות בדואית צעירה. 

ישראל מתגייסת | משלחת ישראלית-אמריקאית הגיעה לבית הלורדים כדי לדבר נגד UN Women
ישראל מתגייסת | הפיתוח שפותר את בעיית העומס על מטפלים נפשיים בעקבות המלחמה 

השבוע נערך בבאר שבע אירוע להנצחתו, תחת השם "בשביל האדם", בשיתוף חברת Synergy7, חממת ההייטק InNegev ואוניברסיטת בן גוריון. לאירוע הגיעו גם יזהר שי ובנו אופיר, ששכלו את ירון שי ז"ל (הבן והאח), לוחם בסיירת מטכ"ל שנפל ב־7 באוקטובר.

אדם ביסמוט ז״ל / צילום: באדיבות המשפחה

יזהר ואופיר הציגו בפני אורחי האירוע, ביניהם יזמים ונציגים מהאקו־סיסטם בנגב, את פרויקט ההנצחה הטכנולוגי שלהם "Next October", שמטרתו לגייס 1,500 סטארט־אפים שכל אחד מהם ינציח נרצח או חלל שנפל באסון השבת השחורה. היוזמה החלה לפני כמה חודשים, ועד כה גויסו כ־500 חברות.

הסטארט־אפים המנציחים עוסקים בפתרונות פינטק, בינה מלאכותית ושיפור חקלאות. הם נבחרו בתיאום עם משפחות הנופלים, על מנת לייצר חיבור מדויק ככל הניתן. פעילויות ההנצחה השונות ייקבעו בהתאם לאופי הנופל שבחרה החברה להנציח.

"החמאס משמיד, אנחנו בונים"

"יצרו איתנו קשר הרבה אנשים והרבה חברות", מספר שי. "יש לנו כרגע צוות של עשרות מתנדבים. מנהל הצוות הוא אופיר, הבן שלי, שעובד לילות כימים לקדם את היוזמה, וגם להנציח את אחיו.

"אנחנו פונים ל־1,500 חברות שכל אחת מהן תייצר מוצרים, פתרונות, חוויות ודברים טובים שיעזרו ליצור עולם טוב יותר. החמאס באו להרוס ולהשמיד - אנחנו בונים עולם טוב יותר".

הראל רם, מנכ"ל חברת Synergy7, שאירחה את האירוע, ציין כי "יש לנו כאן בדרום אקו סיסטם ייחודי ושונה. את רוח האחדות, שותפות הגורל, התקומה והבנייה אנחנו רוצים להביא להנצחתם של אדם ושל ירון".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מאנדיי

חברת התוכנה יוצאת ביוזמת Relaunch your career, שמטרתה להתניע מחדש את הקריירה של חיילי המילואים. אל היוזמה הצטרפו חברות נוספות, ביניהן wix, לייטריקס, סופרפליי, Quamtum Machines ואקופלאנט.

התוכנית מורכבת משני שלבים מרכזיים. הראשון הוא מיטאפ שהתקיים בשבוע שעבר במשרדי מאנדיי, ובמסגרתו נערכו סשנים מקצועיים ורגשיים עם מומחי משאבי אנוש ופסיכולוגיים בנושאים כמו פיתוח חוסן והתמודדות עם אי-ודאות, חישוב מסלול מחדש לצד החזרה למציאות, מיתוג עצמי וטיפים לחיפוש עבודה.

בשלב השני נערכות פגישות אישיות עם מומחי גיוס ויועצי קריירה, שבמסגרתן המשתתפים יוכלו לקבל מענה לצרכים ספציפיים וכן הכוונה בנושא מסלול קריירה, כתיבה ושיפור של קו"ח, טיפוח פרופיל לינקדאין והכנה לראיונות. עד כה התקיימו עשרות פגישות הכוונה, ועוד מאות בקשות לפגישות התקבלו ויתקיימו בשבועות הקרובים.

למילוי טופס רישום: https://t.ly/UGBEn

סייברארק

חברת סייברארק ערכה אירוע פורים שכלל מגוון סדנאות שהפעילו בעלי עסקים מהצפון והעוטף, כאשר מאחורי כל סדנה ישנו סיפור וגם עשייה יצירתית לשימור העסק של המפונים מביתם.

בין היתר, התקיימו סדנת יין של יקב הרי גליל שהכרם המרכזי שלו נמצא על גדר הגבול עם לבנון, סדנת רקיחת בשמים של רוקחת טבעית מקריית שמונה, סדנה לעיצוב שולחן החג שהובילה מומחית סטיילינג מקריית שמונה, סדנה לעיצוב סקייטבורד עבור ילדים שפונו מבתיהם, סדנת ציור אינטואיטיבי על קנבס של מפונה מקרית שמונה ועוד.

קנט

הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות (קנט) מקדישה השנה את תחרות הצילומים "הגלריה החקלאית", העוסקת בצילומי חקלאות שראלית וטבע מקומי, למתנדבים שסייעו בחודשים האחרונים לחקלאים.

התחרות מתקיימת זו הפעם ה-17, ופתוחה להשתתפות הקהל הרחב - חקלאים, צלמים חובבים ומקצועיים. בשלב הראשון מועלות כל התמונות לאתר התחרות, ומתוכן צוות השיפוט יבחר את 20 התצלומים המקוריים, המיוחדים והיפים ביותר.

''אין לי ארץ אחרת'' של הצלם משה פילברג, מתוך ''הגלריה החקלאית'' של קנט

בשלב השני יצביע הציבור הרחב, וכן צוות השיפוט, לתמונה היפה ביותר. המקום הראשון יזכה בטלפון גלקסי אולטרה 24S. המקום השני יזכה במחשב נייד Apple Mac Book. המקום השלישי יזכה במצלמת גו פרו אקסטרים. השנה יתווסף פרס "אהבת הקהל", שהזוכה בו יקבל מדפסת אישית של קאנון לנייד.

בכדי להשתתף בתחרות, יש להעלות את התמונות, בדגש על התנדבות ומתנדבים בחקלאות, שצולמו על ידי השולחים (כל משתתף רשאי לשלוח תמונה אחת בלבד) בצירוף שם, כתובת, מספר טלפון ותיאור קצר של התמונה. על התמונה להיות באיכות של לפחות 300DPI, ובפורמט JPG בלבד.

אתר התחרות: gallery.kanat.co.il/gallery17/

המועד האחרון לשליחת תמונות: 30/04/2024

עוד כתבות

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

שורת אזעקות בגליל המערבי: מספר כלי טיס חצו משטח לבנון - דיווח על נפילה במרחב געתון

בשעת בוקר מוקדמת: שורת אזעקות על חדירת כלי טיס עוינים וירי רקטות הופעלו בנהריה והסביבה, צה"ל: בוצע לפחות יירוט אחד • שר ההגנה של ארה"ב אוסטין לשר הביטחון גלנט: יש להגן על אזרחים לפני כל מבצע ברפיח • בית הנבחרים של ארה"ב אישר חוק שימנע עצירת משלוחי נשק לישראל • דובר צה"ל: שניים מהחטופים התאילנדים נרצחו וגופותיהם מוחזקות בעזה • עדכונים בולטים

מאיר שטייגמן ועדי ויצהנדלר, מייסדים שותפים ב־Valoo / צילום: קרן גנור

הקרן שאוספת מניות מחברות הייטק למען ילדים שניצלו ב־7 באוקטובר

חברת Valoo משיקה את קרן "למען הילדים", המבוססת על גיוס מניות סקנדרי של חברות טק עבור תרומות ● עד כה נאספו מניות בשווי של כ–20 מיליון דולר, והיעד הוא להגיע ל–100 חברות עד סוף השנה ● ישראל מתגייסת

מיירט הלייזר ''דראגון פייר'' / צילום: יוטיוב

הטיל הקטלני החדש של רוסיה, וישראל מקדימה את בריטניה ביירוט לייזר

ארה"ב מקדמת את שדרוג טילי הכתף וטילי השיוט הזעירים שלה ● רוסיה הופכת את טילי השיוט שלה לקטלניים יותר ● וספינות מלחמה חדשות של בריטניה יכללו את מערכת יירוט הלייזר "דראגון־פייר" ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

סמוטריץ' רוצה להחריב את קשרי הסחר עם טורקיה, אך עלול לדרוס הסכם עם האיחוד האירופי

סמוטריץ' הודיע על כוונתו להחיל מכס של 100% ממחירו של כל מוצר המיובא מטורקיה, בנוסף למכסים הקיימים ● המשמעות של המהלך: דריסה של הסכם PAN-EURO-MED CUMULATION שבו חברות ישראל וטורקיה, אבל גם האיחוד האירופי ומדינות נוספות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות קלות; וולמארט שברה את שיא כל הזמנים לאחר הדוחות

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● האיחוד האירופי פתח בחקירה נגד מטא ● ברק עילם, מנכ"ל נייס פורש מתפקידו • יפן: התוצר הגולמי ירד ב-0.5%, יותר מהצפי ● אוסטרליה: עלייה בשיעור האבטלה ● וגם, התעלומה שנפתרה: נחשפה המניה שוורן באפט רוכש בסתר כבר חצי שנה

הדמיה של פרויקט The LINE מוצגת בתערוכה בינלאומית / צילום: Reuters, Balkis Press/ABACA

פרויקט הבנייה הגדול בעולם נאלץ להתמודד עם המציאות

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התוכניות של ערב הסעודית להקים גורדי-שחקים תאומים בגובה אלפי רגל ולאורך 105 מייל בעיר העתיד ניאום, איבדו מומנטום כשנקלעו לסחרור עלויות ולרצף תקלות בנייה

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

המערב חוסם את יצרני הרכב הסיניים, והם נוהרים לישראל. אלה הדגמים שבדרך

הרגולטורים בארה"ב ובאירופה פועלים להקים סכרי מיסוי כדי לרכך את חדירת יצרניות הרכב הסיניות לשווקים במערב ● אל מול הסביבה העוינות הזו, שוק הרכב הישראלי נתפס בסין כמעין "אתר בטא" ידידותי להשקת כלי רכב חדשים במערב, חלקם עם פוטנציאל לשנות את חוקי המשחק ● השבוע בענף הרכב

אונייה של צים / צילום: Shutterstock

צים מייקרת את הובלת המכולות מהמזרח לישראל

חברת הספנות הודיעה על התייקרות עלויות הובלת המכולות שלה מהמזרח הרחוק לישראל החל מה-25 במאי ● עם היטלים ומסים מחיר מכולות מגיע לכ־4,260 דולר עבור מכולת 20 רגל

אבי גבאי, בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס / צילום: כדיה לוי

מנכ"ל פרטנר אבי גבאי: "המשק מפספס את החברה הערבית בענק"

מנכ"ל קבוצת פרטנר אבי גבאי דיבר הערב בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית בישראל ואמר כי "החברה הערבית היא קטר צמיחה"  ● "אני מאמין שכל ממשלה היא מכונה משומנת להרחבת פערים. בבסיסה, זה מה שהיא עושה"

אילוסטרציה: Shutterstock

האתר שהבטיח לעשות סדר ברגולציה לעסקים עלה לאוויר, אבל לא מקיים

רשות האסדרה פרסמה מאגר הכולל רגולציות לעסקים, בהתאם להחלטת הממשלה מ-2021 ● הבעיה: המאגר לא נגיש, וכלל חלק קטן בלבד מכלל הרגולציות על עסקים

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

הבורסה מקדמת שינוי דרמטי בשעות המסחר. הפרטים המלאים

הבוקר מפרסמת הבורסה קול קורא לציבור, כדי לשמוע את הערותיו, לבחינה של אחת משתי חלופות להוספת יום שישי כיום מסחר ● המשמעות היא הפיכתה של הבורסה לאחת הבורסות עם הכי הרבה ימי מסחר פעילים בעולם ● "היעדר מסחר בתל אביב ביום שישי מרתיע כניסת משקיעים גלובליים"

מארק צוקרברג. מנכ''ל מטא / צילום: Shutterstock

מטא נמצאת תחת חקירת ענק של האיחוד האירופי. זו הסיבה

הנציבות האירופית פרסמה כי היא חוקרת את הפלטפורמות של פייסבוק ואינסטגרם בבעלות מטא, ובודקת האם ביכולתן לגרום ל"התמכרות התנהגותית בקרב ילדים" ● במידה וימצאו הפרות צפויה החברה לקנסות כבדים ● נציב האיחוד האירופי: "אנחנו לא משוכנעים שמטא עשתה מספיק"

אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Shutterstock, Ankor Light

האג: דרום אפריקה ציטטה את סמוטריץ, דורשת לעצור את הלחימה

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) קיים דיון בבקשה הדחופה שהגישה דרום אפריקה להוציא צווים להפסקת המלחמה בעקבות פעולת צה"ל ברפיח ● המשלחת הישראלית נוכחת בדיון ומחר תטען

צילומים: מרים אלסטר/פלאש90, חיים צח/לע''מ, AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

החנינות פורחות בימי המלחמה: "ימים קשים מצדיקים את הפעלתן"

מתנדבי זק"א שפינו גופות, מילואימניקים שלחמו ברצועה ומי שאיבדו קרובים בנובה הם חלק משורה של אנשים שקיבלו חנינה מאז ה־7.10 ● מה זה אומר על הרעיון הבסיסי של שלטון חוק, ומה הסיכוי שהאנשים שחננו יחזרו לסורם?

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Denes Erdos, Jacob King, Brendan Smialowski)

מה יציל את אוקראינה מתבוסה ומה יעשו דגלים פלסטיניים לעצמאות סקוטלנד

אוקראינה מתחננת לשבע סוללות פטריוט ובלינקן פורט על גיטרה ● האם האינפלציה בארה"ב יורדת מאוחר מדי ● במרחק 17,000 ק"מ מצרפת, המחוז הצרפתי עולה באש ● לאומנים סקוטיים עם דגלי פלסטין ● ראש ממשלה אחד נורה, השני יצא לפנסיה לאחר 20 שנה ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מטוס קרב F-15. ''עשרות אם לא יותר כלי חיל האוויר'' / צילום: דובר צה''ל

"התאמנו ליותר מזה": המתקפה האיראנית מעיניים של נווט קרב

כחלק מההכנות לאחד מרגעי השיא של חיל האוויר במלחמה, טייסי הקרב דימו תרחישים של מתקפה מאיראן באמצעות סימולטורים - כך מספר נווט הקרב רס"ן (מיל') א' שנטל חלק ביירוט ● "המאמן מאפשר לתרגל כמה גזרות, יום או לילה"

סטנלי לפידוס / צילום: לינקדאין

היזם ששינה את שוק הבדיקות לאבחון סרטן מגלה מה הופך חברה למצליחה

סטן לפידוס המציא מחדש את בדיקות הפאפ לגילוי סרטן צוואר הרחם ואז שינה לגמרי את האופן שבו מאבחנים את סרטן המעי הגס ● בשבוע הבא הוא יגיע לישראל כדי להשתתף בכנס Biomed 2024, ויש לו כמה עצות ליזמים צעירים

צומת גלילות / צילום: שלומי יוסף

המוסד רוצה תחנת רכבת, ומשרד התחבורה שוכח את השיקולים המקצועיים

אתמול נחשף בגלובס כי במשרד התחבורה בוחנים לשנות את תוכניות המטרו כך שיעמדו בבקשת המוסד לתחנת רכבת צמודה למטה הארגון ● מדובר בעוד הוכחה לבעיה הקשר ביותר בתכנון התחבורה בישראל: העדפת לחצים מגוונים ושיקולים פוליטיים על שיקולים מקצועיים

רס''ם רן יעבץ / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ם (מיל') רן יעבץ נפל בפיצוץ אמצעי לחימה בעוטף

יעבץ ז"ל, בן 39, שירת כלוחם בגדוד הסיור 6828 והניח אחריו הורים, אח ואחות, אישה ו-3 ילדים ● לוחם נפצע קשה מפגיעת כטב"ם של חיזבאללה שהתפוצץ במטולה • פיגוע בצומת יצהר: מחבל דקר איש קבע שהיה ברכבו ונמלט ● עדכונים שוטפים

איתי בן זאב, מנכ''ל הבורסה בתל אביב / צילום: קובי וולף

הבורסה רוצה שהציבור "יעבוד" גם בשישי, ועלולה לצאת קרחת מכאן ומכאן

הטיעונים של הבורסה בעד המהלך של מעבר למסחר גם בימי שישי, הם בעצם הסרת מגבלות מסחר מול העולם ● אך יחד עם זאת, הבורסה עלולה לייצר אנטגוניזם בקרב קהל הלקוחות המקומי שלה, והתוצאה עלולה להיות גרועה הרבה יותר ממה שחושבים בבורסה כעת