גוגל ישראל | בלעדי

גם בכירים על הכוונת: הפיטורים בגוגל ישראל מתחילים

גוגל ישראל מתחילה בימים הקרובים במהלך פיטורים, שיכלול גם בכירים • בנוסף, לדברי גורמים המקורבים לחברה, גוגל צפויה גם ליישם את שיטת דירוג העובדים החדשה שלה, שבמסגרתה צפויים כ2% מהעובדים להיות מפוטרים

משרדי גוגל בחיפה / צילום: Shutterstock
משרדי גוגל בחיפה / צילום: Shutterstock

גוגל ישראל מתחילה בימים הקרובים במהלך פיטורים, שיכלול גם בכירים, כך לפי גורמים מקורבים לחברה. כיום, גוגל מעסיקה בישראל כ־2,000 עובדים, מתוכם כ-250 עובדים בשיווק ופרסום.

ניתוח | רשות החדשנות עוברת מתיחת פנים. האם זה מה שיעזור להייטק?
WSJ | ענקיות הטכנולוגיה שוחות במזומנים, אז למה הן מפטרות? 
2024 מתחילה בפיטורים בהייטק הישראלי. האם אנו לקראת גל?

רק אתמול פורסם בביזנס אינסיידר כי גוגל העולמית החלה בפיטורי מאות עובדים מחטיבות הפרסום והמכירות שלה. במסגרת הפרסום, נחשף תזכיר פנימי לעובדים מטעם המנהל העסקי הראשי של החברה, פיליפ שינדלר. בתזכיר כתב שינדלר כי הפיטורים בחברה הם תוצאה של שינויים ארגוניים באופן בו צוות המכירות של החברה פועל.  

הפיטורים בישראל מגיעים ימים ספורים לאחר הפרסומים על כוונתה של הענקית לפטר אלפי עובדים ברחבי העולם, בין היתר בשל ארגון מחדש, בייחוד בחטיבות הפרסום והשיווק. וכשבוע לאחר שגוגל העולמית אישרה שהיא מפטרת מעל 700 עובדים במספר אתרים בארצות הברית, כך לפי הדיילי מייל.

בנוסף, לדברי גורמים המקורבים לחברה, גוגל העולמית צפויה גם ליישם את שיטת דירוג העובדים החדשה שלה, שבמסגרתה צפויים כ-2% מהעובדים להיות מפוטרים, כשבהערכה גסה מדובר בכ-3,500 משרות. 

בשנה שעברה קיצצה גוגל 6% מכוח האדם 

בינואר בשנה שעברה פיטרה גוגל כ־6% מכוח העבודה שלה, כלומר קיצצה 12 אלף משרות, במהלך הפיטורים הגדול ביותר של החברה. בזמנו פורסם כי הפיטורים מגיעים בצל התמודדות החברה עם האטה בפרסום הדיגיטלי, כמו גם תחרות קשה בטכנולוגיות הענן.

לפי דה אינפורמיישן, ב־2023 עסקי הפרסום של ענקית החיפוש הניבו הכנסות בגובה 59.6 מיליארד דולר, מה שהיווה עלייה של 9.5% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022. עסקי הפרסום עצמם מהווים כ־80% מסך ההכנסות הכוללות של גוגל, והטמעה של כלי בינה מלאכותית בחטיבה זו יכולה להיות אלטרנטיבה זולה משמעותית בעבור החברה בהשוואה לכוח האדם שכיום היא מעסיקה.

בשנה החולפת, המניה של אלפאבית עלתה בכ-58%. בין הסיבות, על פי אנליסטים, הן הודות לשימוש ושילוב הכלי בשלל השירותים של החברה, כמו במנגנוני החיפוש, הענן וחטיבות הפרסום.

מגוגל ישראל לא נמסרה תגובה.