אפל הפכה לחברת הסמארטפונים הגדולה בעולם. האם היא תשמור על התואר ב-2024?

בשנת 2023, סומנה אפל כמותג הסמארטפונים בעל נתח השוק הגדול ביותר, כך החברה הדיחה את סמסונג שכיכבה במקום הראשון כעשור • האם אפל תצליח לשמור על התואר גם ב-2024? התחזיות מראות כי התחרות בשוק הסמארטפונים צמודה

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu
טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

"אפל עקפה את סמסונג כמותג הסמארטפונים הגדול בעולם בשנת 2023, על פי הנתונים העדכניים של חברת מחקרי השוק IDC", דווח הגריק רפורטר.

הנפילה של החברה הגדולה בעולם: רק לפני חודש האנליסטים צפו גדולות לאפל. ואז הגיעו הצרות
הבחירות בטייוואן הכניסו את ענקית השבבים בעולם ללב ויכוח פוליטי

לפי הדיווח, הניצחון של אפל כחברה בעלת הנתח שוק הגדול ביותר מגיע אחרי יותר מעשור בו סמסונג שלטה בצמרת. ב-2023 בוצע המהפך. החברה האמריקאית ייצרה ושלחה לקמעונאים וצרכנים כ-234.6 מיליון סמארטפונים בהמלך השנה והשיגה נתח של מעל 20% מהשוק. סמסונג, לעומת זאת, ייצאה 226.6 מיליון סמארטפונים של גלקסי בשנה שעברה, שמהווים נתח של 19.4% מהשוק. זוהי ירידה של 13.6 אחוז בהשוואה למשלוחים שלה מ-2022 (262.2 מיליון).

אייפון 15 / צילום: Shutterstock, Hadrian
 אייפון 15 / צילום: Shutterstock, Hadrian

אפל עקפה את סמסונג

"אפל בהחלט לקחה חלק בירידה של סמסונג בדרגה, אבל גם התחרות בשוק האנדרואיד מציעה כעת מגוון רחב יותר של אפשרויות וגיוון", אמר ריאן רייט, סגן נשיא תוכנית מעקבי התקני הניידות והצרכנות העולמית של IDC (בתאגיד המידע הבינלאומי), לפי אינדיאן טיימס.

לסמסונג הייתה שנה גרועה בסך הכל, אם כי עסקי הסמארטפונים שלה הצליחו במונחים של רווח, הודות להתמקדות החברה בסמארטפונים מתקדמים כמו Galaxy S23, Galaxy Z Flip 5 ו-Galaxy Z Fold 5, כך לפי הגריק רפורטר. אך גם שוק הסמארטפונים הכולל ראה שנה לא מוצלחת במיוחד, וירד ב-3.2 אחוזים ב-2023 בהשוואה לשנה הקודמת. שיומי, מותג הסמארטפונים השלישי בגודלו בשנת 2023, עם נתח של 12.5% מהשוק ומשלוחים שחצו את רף 146 מיליון, ראה גם הוא את המשלוחים שלו יורדים ב-4.7% לעומת השנה הקודמת. גם המשלוחים של אופו הסינית, המדורגת במקום הרביעי, ירדו קרוב ל-10% ב-2023.

Galaxy Z Flip3 5G / צילום: סמסונג
 Galaxy Z Flip3 5G / צילום: סמסונג

במקביל, אפל היא היחידה בין שלוש החברות המובילות, לצד סמסונג ושיומי, שמגדילה משלוחים משנה לשנה. ב-2023, אפל הגדילה את המשלוחים שלה השנה ב-3.7%, ועלתה מ-226.3 מיליון יחידות ל-234.6 מיליון יחידות. גם טרנסיון (Transsion) הסינית הפחות מוכרת לצרכן הישראלי, המדורגת במקום החמישי, ראתה זינוק מסיבי של 30.8% במשלוחים, ושלחה קרוב ל-95 מיליון סמארטפונים ב-2023.

עם זאת, בגריק רפורטר מציינים כי 2024 עשויה להיות שנה טובה עבור סמסונג, מכיוון שעל פי הדיווחים היא צפויה לשלוח יותר יחידות Galaxy S24 מאשר שלחה עם סדרת ה- Galaxy S23 בשנה שעברה. בנוסף, החברה גם צפויה להשיק את ה-Galaxy Z Flip 6 ו-Galaxy Z Fold 6 המשופרים באופן מסיבי בהמשך השנה.

תחרות צמודה

העתיד נראה מזהיר גם עבור וואווי, ש"חווה התאוששות ומצליחה להתקדם במהירות בשוק הסיני, כשהיא מתמודדת עם מותגים כמו OnePlus, Honor, Google ואחרים שמשיקים מכשירים תחרותיים מאוד, במיוחד בפלח הזול יותר של סמראטפונים מתקדמים", אמר רייט (לפי הגריק רפורטר). עוד הוסיף רייט כי "דיונים סביב יכולות בינה מלאכותית בסמארטפון הולכים וצוברים אחיזה. בסך הכל, תחום הסמארטפונים הולך לקראת תקופה מאוד מעניינת".