"הבאנו את הסטנדרט של מרכז תל אביב לדרום העיר המתחדשת"

בשכונת פלורנטין האורבנית עתידה להסתיים בעוד פחות משנה בניית פרויקט המגורים MOMA של קבוצת חג'ג' • הפרויקט כולל שני מגדלים בני 17 קומות ושני בנייני בוטיק בעלי 6 קומות • יהודה עובד, סמנכ"ל השיווק של הקבוצה, מסביר כי הפרויקט מיועד למגוון קהלים שייהנו מהשכונה המשתדרגת, מפארק ירוק ("שאין שני לו בסביבה"), ממסחר מגוון שיכלול בתי קפה ומסעדות, ומשירותי מלונאות צמודים למי שייבחר בכך • בימים אלו מוצעת לרוכשים גם הטבת מימון: משכנתא בריבית של 2.99% בלבד לתקופה של 20 שנה ללא הצמדה על 50% משווי הדירה

פרויקט המגורים MOMA / הדמיה: קבוצת חג'ג'
פרויקט המגורים MOMA / הדמיה: קבוצת חג'ג'

הכתבה בשיתוף קבוצת חג'ג'

שכונת פלורנטין נחשבת לאחת השכונות היותר תוססות ומלאות סטייל בתל אביב. לאור מיקומה הגיאוגרפי בדרום העיר, משכה השכונה לאורך השנים בעיקר קהל של צעירים וזוגות ללא ילדים שנהנו מחיי הלילה בשכונה וקרבתה ליפו השוקקת. בעשור האחרון המגמה החלה להשתנות ומהפכת נדל"ן מתחוללת בשכונה - עם בנייתם של פרויקטים חדשים, חלקם יוקרתיים ורבי קומות, שהובילו לנהירה של אוכלוסיות מגוונות יותר אליה, כמו גם משפחות הן חדשות והן ותיקות.

תהליכי הבנייה המואצים חופפים גם לתוכניות פיתוחה וחידושה של פלורנטין מצידה של עיריית תל אביב. כך בין היתר כוללות התוכניות (שחלקן בשלבי תכנון וחלקן בשלבי ביצוע ולאחר ביצוע) שימור, התחדשות וכן את הגדלת היקף השטחים הציבוריים באזורים שונים בשכונה. כך למשל, המתחם ההיסטורי "אלוף בצלות" הפך למיני פארק ורחוב דרך שלמה (סלמה), שגובל בשכונה, נכלל גם הוא במפת ההתחדשות - ונבנתה עבורו תוכנית פיתוח מקיפה שתכלול את שיפור המדרכות, תוספת תאורה וסלילת שביל אופניים.

כן מושם דגש בתוכניות העירייה על היבטי התנועה והחנייה. בין השאר באמצעות הסדרת מקומות החנייה לתושבי ותושבות השכונה, צמצום התנועה העוברת בקרבת בית הספר וגני הילדים, הפיכת רחובות לחד סטריים ככל הניתן והוצאת כלי רכב מאזורי 'קונפליקט' עם הולכי רגל, וכו'. לצד זאת, מבטיחים לשמור על עקרונות קיימות והפיכת המרחבים בשכונה לירוקים יותר, נעימים יותר ועם פחות זיהום אוויר.

"מפרט עשיר והקפדה על פרטים"

בשכונה המתחדשת מוקם בימים אלו פרויקט MOMA מבית קבוצת חג'ג' אשר כולל 2 מגדלים בגובה 17 קומות ועוד שני בנייני בוטיק בגובה 6 קומות. הפרויקט ממוקם בדרך שלמה 46 - בין פלורנטין ליפו העתיקה. בנוסף למגורים הוא משלב גם שטחי מסחר ומלונאות - וסיום בניית המתחם כולו צפויה לקראת סוף שנת 2024.

"פרויקט MOMA נמצא בתוך פארק אורבני בשכונת פלורנטין שהיא השכונה המתחדשת ביותר בת"א, שיש המכנים אותה 'רוטשילד הבאה', מספר יהודה עובד, סמנכ"ל השיווק של קבוצת חג'ג'. הפרויקט כולל דירות גדולות בעלות מפרט עשיר במיוחד ומרפסות בקומות הגבוהות והגישה אליו נוחה במיוחד בזכות הרכבת הקלה שעוברת בסמיכות לו. בנוסף, הודות לעובדה שהוא ממוקם בשטח המערבי ביותר בפלורנטין, הוא מצוי מרחק הליכה מכיכר השעון ומהשווקים של יפו. חשוב לציין גם כי בשטח השכונה נבנים בין היתר גנים ובתי ספר ובפרויקט עצמו גם יוקם גן ילדים - ממש 'מתחת לבית' עבור משפחות שייבחרו להתגורר בו".

  • פרויקט המגורים MOMA / הדמיה: קבוצת חג'ג'

    פרויקט המגורים MOMA / הדמיה: קבוצת חג'ג'

  • פרויקט המגורים MOMA / הדמיה: קבוצת חג'ג'

    פרויקט המגורים MOMA / הדמיה: קבוצת חג'ג'

  • פרויקט המגורים MOMA / הדמיה: קבוצת חג'ג'

    פרויקט המגורים MOMA / הדמיה: קבוצת חג'ג'

  • פרויקט המגורים MOMA / הדמיה: קבוצת חג'ג'

    פרויקט המגורים MOMA / הדמיה: קבוצת חג'ג'

 

מהו תמהיל הדירות בפרויקט?
"תמהיל הדירות מגוון במיוחד וכולל דירות 2-5 חדרים, לצד מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים מפנקים. לאחר שיווק של רוב היחידות נותרו למכירה דירות בודדות של 4-5 חדרים, מיני פנטהאוזים ןפנטהאוזים. משום שמדובר על מתחם של ממש, בשונה מבניין בודד, דיירי הפרויקט ייהנו מפארק ירוק ורחב ייעודי לפרויקט הכולל מתקני משחקים לילדים, בשטח של כ-5 דונם וכל זאת עם מקומות מסחר בילוי הפונים לתוך הפארק".

לפרטים נוספים על פרויקט MOMA הקליקו כאן>>

ייחודיות נוספת של מתחם המגורים נוגעת לשירותי מלונאות אותם הוא יציע לדיירים שייבחרו להצטרף לפרויקט, הודות לעובדה שבאחד מבנייני המתחם עתיד לקום מלון יוקרתי. "המלון שייפעל במתחם יציע לדיירי הפרויקט שירותים מלונאיים הכוללים רום סרוויס, ספא יוקרתי, שירותי ניקיון, כביסה ועוד. נכון להיום מאוד קשה למצוא בתל אביב פרויקטים כאלו, ובטח שלא במיקום מושך ואטרקטיבי כמו פלורנטין", מחדד עובד.

אדריכל הפרויקט הוא גידי בר אוריין ולביצוע נבחרה חברת אלקטרה, שני גורמים בעלי שם, המעידים על איכות הבנייה והאסתטיקה האדריכלית, מציין עובד. "חשבנו והקפדנו בפרויקט הזה על כל הפרטים הקטנים ביותר והדירות יהיו מלאות בסטייל עם קירות מסך מזכוכית, מרצפה ועד תקרה, פרזולים שחורים וכן גימורים וחיפויים מיוחדים. אפשר לומר שהבאנו את הסטנדרט של מרכז תל אביב לדרום תל אביב המתחדשת".

מי קהל היעד של MOMA?
"כאמור שכונת פלורנטין מושכת אליה בשנים האחרונות קהלים מגוונים, ובהתאם לכך גם תמהיל הדירות בפרויקט רחב במיוחד ומתאים למשפרי דיור, לזוגות שילדיהם עזבו את הקן, למשפחות עם ילדים - עבורן, כפי שציינתי, יוקם גן בתחומי הפרויקט, וכן לצעירים ורווקים ובעצם לכל מי שחי את העיר ומעוניין לגור בה. הוא מאוד מתאים לדירות של 4 חדרים ומעלה שבימים אלו משווקות על ידנו, ולא נותרו רבות מהן בכלל".

המחירים, לפי עובד, עומדים על החל מכ-59 אלף שקל למ"ר לקומות הגבוהות (מעל קומה 10), מה שמבטא מחירים אטרקטיביים ביחס לשכונות הצפוניות וגילום פוטנציאל ואמונה בשכונה החדשה. יתרה מכך, הוא מוסיף כי לאור המצב במשק עם התגברות יוקר המחיה, הירידה בהיקף נטילת משכנתאות וסביבת הריבית הגבוהה שטרם הופחתה, המהווה אתגר, בקבוצת חג'ג' מציעים פתרון לעת הנוכחית ומענקים לרוכשים הטבה מימונית: "יצאנו לאחרונה בתנאי משכנתא נוחים במיוחד לפרויקט MOMA שבמסגרתם תממן קבוצת חג'ג' משכנתא בריבית של 2.99% בלבד לתקופה של 20 שנה לרוכשים על חצי משווי הדירה ובלי הצמדה".

לדברי עובד, על האטרקטיביות הרבה של הפרויקט מעידה גם רשימת הסלבריטאים שבחרו לרכוש דירה במתחם, ביניהם זוג השחקנים הנשוי ניב סולטן ומאור שוויצר, המוכרים מהסדרות "טהרן" ו"שעת נעילה", שרכשו דירת 4 חדרים באחת הקומות הגבוהות בפרויקט בסכום המוערך בכ-5 מיליון שקל. בפרויקט רכשו דירות גם הזמר יהונתן מרגי, עדי ואסי בוזגלו, והסטנדאפיסטים שלומי קוריאט, ומיקי גבע. אלו מצטרפים לרוכשים מתחומים שונים, בהם טייסים, רופאים ובכירים במשק. לסיום מצהיר עובד: "כולם כבר יודעים היום ששכונת פלורנטין היא לא 'הדבר הבא' אלא 'הכאן ועכשיו'. השכונה עוברת מהפך של ממש עם התחדשות אורבנית, מגדלי יוקרה ואוכלוסיות חזקות שמגיעות אליה, כך שזוהי ההשקעה החכמה ביותר כיום בדרום-מרכז תל אביב".

לפרטים נוספים על פרויקט MOMA הקליקו כאן>>

 הכתבה בשיתוף קבוצת חג'ג'