תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"ההוצאה המכריעה של הסטודנט הישראלי היא הלימודים, אבל הוא לא מתפשר על איכות החיים"

כך אומרת מעיין עקביה-סוקר, מנכ"לית UNIQ, מועדון הצרכנות של הסטודנטים והאקדמאים בישראל, המציע כרטיס אשראי ייעודי לסטודנטים וחברי סגל אקדמי • באמצעות הכרטיס, וההטבות הייחודיות לקהל היעד שלו, היא מסבירה, ניתן להתנהל נכון כלכלית בתקופת הלימודים ולאחריה • "אנחנו קמנו מלכתחילה כדי לאפשר לסטודנטים להיות מסוגלים לממן את עצמם בתקופת הלימודים וגם ליהנות משלב זה בחייהם"

צילום: שלומי מזרחי
צילום: שלומי מזרחי

הכתבה בשיתוף כרטיס אשראי UNIQ 

שנת הלימודים האקדמית, שנדחית שוב ושוב בעקבות המלחמה, עתידה להיפתח בקרוב וזו הזדמנות עבור הסטודנטים לבחון את התנהלותם הפיננסית לאור המצב ובתקופת התואר, שנחשבת לפאזה מאתגרת ותובענית מכל הבחינות, אפילו בימים כתיקונם; ג'אגלינג תמידי בין הרצאות, עבודות סמינריוניות, מבחנים, עבודה למימון ההוצאות יחד עם הרצון לנהל גם חיי חברה תוך כדי תנועה.

"התדמית של הסטודנט הישראלי הוא של מי שרודף אחרי כל שקל, שלומד קשה ועובד קשה, ומצד שני, נתונים שאספנו במרוצת השנים ולאורך הפעילות, מצביעים על כך שהסטודנטים גם רוצים לבלות וליהנות", אומרת מעיין עקביה-סוקר, מנכ"לית חברת UNIQ - מועדון הצרכנות של הסטודנטים והאקדמאים בישראל, המציעה כרטיס אשראי ייעודי לסטודנטים וחברי סגל אקדמי.

היא מספרת, שעל פי נתוני החברה, הסטודנט הישראלי מוציא בממוצע כ-3,000, שקל דרך הכרטיס של UNIQ ב-3 אפיקים עיקריים: שכר לימוד, מזון ומשקאות (כאשר הכוונה היא בעיקר להוצאות בבתי קפה, מסעדות וברים) וההוצאה השלישית והמפתיעה ביותר, שלדעתה גם מצביעה על נאמנות לכרטיס, היא הוראות קבע - ארנונה, חשמל, גופי תקשורת וכדומה.

"התפלגות ההוצאות מראה כי ההוצאה המכריעה היא על הלימודים עצמם - אבל מבלי להתפשר גם על איכות החיים, בידור והנאות. אנחנו קמנו מלכתחילה כדי לאפשר לסטודנטים להיות מסוגלים לממן את עצמם בתקופת הלימודים וגם ליהנות משלב זה בחייהם".

מעיין עקביה-סוקר, מנכ''לית UNIQ / צילום: יעל צור
 מעיין עקביה-סוקר, מנכ''לית UNIQ / צילום: יעל צור

"חיסכון מצטבר"

מועדון UNIQ, שחקן וותיק בשוק שהחל את דרכו בשנת 2015 עם כרטיס אשראי חוץ בנקאי, עונה, לדברי עקביה-סוקר, על הצורך הקיים אצל הסטודנטים להתנהלות כלכלית מחושבת וצרכנות נבונה. במרוצת השנים החברה זכתה להשקעה מקרן האימפקט 2b-community וצמחה. כיום כבר כ-90 אלף לקוחות מחזיקים בכרטיס שלה.

כרטיס אשראי UNIQ בשיתוף MAX זמין היום לסטודנטים, לבוגרים ולחברי סגל אקדמי של יותר מ-40 ארגונים בארץ (מוסדות, ארגוני בוגרים וכו' - ק.ד) ומוצע במודל של כרטיס חוץ בנקאי, פטור לחלוטין מעמלת דמי כרטיס גם לאחר שמסיימים את התואר. הוא אף מציע מסגרת נוספת חינם על המסגרת שכל בנק מציע ללקוחותיו. עקביה-סוקר מדגישה שהמסגרת היא פונקציה שנקבעת באופן ייחודי לכל לקוח והממוצע נע בין 5,000 לעד 60 אלף שקל.

לאתר מועדון יוניק הקליקו כאן>>

לכרטיס שלושה מסלולי הטבות ייעודיים לפי אוכלוסיית היעד - סטודנטים, בוגרים (אקדמאיים) וחברי סגל. "המטרה שלנו להשיג למחזיקי הכרטיס המתחלקים ל-65% סטודנטים פעילים ול-35% בוגרים וחברי סגל את התנאים הטובים ביותר ואת ההטבות הטובות ביותר עם הצעות ערך שאי אפשר להשיג באף כרטיס אחר ובמיוחד הטבות 'קמפוסיאליות' שקשורות למשל להנחות בקפיטריות בקמפוסים עצמם או הנחות לשירותי סטודנטים, כמו צילומים והנחה בחניונים בסביבת מוסדות הלימוד או הטבות לאירועים לסטודנטים בלבד. אלו לא מוצעים בכרטיסים אחרים כי הם מעניינים רק סטודנטים", אומרת עקביה-סוקר.

היא מוסיפה כי על אף שנראה שמדובר בחיסכון של מספר שקלים בשבוע, הרי שבהצטברות של לימודי תואר של 3-4 שנים מדובר בסכום העשוי להיות משמעותי. עוד היא מדגישה כי השימוש בכרטיס UNIQ הפטור, כאמור, מעמלת כרטיס מתורגם גם לכ-80 שקל חיסכון בחודש.

בנוסף היא מציינת כי ב-UNIQ מקדישים מחשבה גם לעולמות התוכן שמעניינים את חברי הסגל האקדמי ומציעים להם, למשל, כמי שיוצאים מהארץ לכנסים או לשיתופי פעולה, הטבות בהמרת מט"ח ובמספר כניסות חופשיות לטרקלין דן בנתב"ג. כמו כן, ישנן הטבות רבות לכלל מחזיקי הכרטיס לרשתות הלבשה שונות וגם הטבות שהן נגזרת של נתונים שאספו בחברה על הרגלי הצריכה של משתמשי הכרטיס. "כך למשל, העלנו לאתר המועדון הטבות של רכישות אונליין כי מאז תקופת הקורונה התעצמה המגמה הזו; ובתקופה של לפני פתיחת שנת הלימודים האקדמית, אנחנו מרחיבים את ההטבות להצטיידות במחשבים ניידים ובציוד משרדי".

כולם רוצים ידע פיננסי

עם העלייה ההדרגתית ביוקר המחיה עלתה גם המודעות בקרב הקהילה הסטודנטיאלית בכל הנוגע לחשיבות של חיסכון וצרכנות נבונה. מחיפוש אחר דירות שותפים בעלות אטרקטיבית, דרך ביצוע סקרי שוק לשם הוזלת סל הקניות ועד הצטרפות למועדוני צרכנות ייעודיים. "עם הזמן גם הבנו שהסטודנטים רוצים לדעת יותר על חיסכון והתנהלות פיננסית נכונה", מציינת עקביה-סוקר.

לדבריה, בשנת 2021 ערכו ב-UNIQ סקר בו נבדק אילו הרצאות הסטודנטים ירצו לשמוע במסגרת המועדון - והתגלה כי חלק לא קטן מהם חש נעדר ידע פיננסי מעשי בנושאים כמו קריאת תלוש משכורת, ניהול תזרים מזומנים, או חיסכון פנסיוני. "לאור זאת ולצד רפורמות שונות שנעשו, כמו בכל הנוגע להחזרי מס ופנסיה - החלטנו להשיק את 'המועדון הכלכלי' שלנו ולערוך לחברים בו סדרת הרצאות חינמיות שכל אחת מהן עוסקת ברובד פיננסי אחר, מהשקעות ועד ניהול הכנסות והוצאות.

"הצמיחה של המועדון יחד עם הנוכחות בהרצאות בנושאים פיננסיים, מעידות על רצון עז מצד הסטודנטים בארץ להתנהל נכון יותר בעולם הפיננסי - במיוחד בתקופת הלימודים וגם לאחריה - עם הפנים לעבר בניית עתיד כלכלי מיטבי", היא מסכמת.

לאתר מועדון טאו הקליקו כאן>>

הכתבה בשיתוף UNIQ  

*
צרו איתנו קשר *5988