תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"בשוק דינמי המשתנה כל הזמן, נדרשים התאמה ומעקב שוטף בתיק ההשקעות"


זו אחת השנים המאתגרות למשקיעים הישראלים, שמוצאים עצמם בשוק תנודתי ממגוון סיבות • חגית ציטיאט לוין, מנכ"לית בית ההשקעות הראל פיננסים, מסבירה כיצד בכל זאת ניתן להתמודד עם אי הוודאות בזירה המקומית

חגית ציטיאט לוין, מנכ''לית בית ההשקעות הראל פיננסים / צילום: גבע טלמור
חגית ציטיאט לוין, מנכ''לית בית ההשקעות הראל פיננסים / צילום: גבע טלמור

הכתבה בשיתוף הראל פיננסים

המשקיע הישראלי לא שבע נחת מהבורסה המקומית בשנת 2023. במהלך השנה הריבית עלתה מעלה באופן חד ובמקביל לה צמח גם ההחזר החודשי על המשכנתאות ב-1,000 שקל בממוצע ללווה; ערכו של השקל ירד בעקבות חוסר היציבות הפוליטית שהוביל לאי-וודאות בשוק ההון וכעת אנו מצויים במלחמה, שמטבע הדברים משפיעה על הלך הרוח הכלכלי. כיצד בכל זאת ניתן בעת הנוכחית לנהל תיק השקעות באופן מיטבי?

לדברי חגית ציטיאט לוין, מנכ"לית בית ההשקעות הראל פיננסים: "בזמנים מאתגרים כאלה חייבים כל הזמן לעקוב אחרי תיק ההשקעות ולדעת כיצד לנווט בים הסוער אל מקום מבטחים. בשנה האחרונה, על רקע עליות הריבית בישראל והחששות מהרפורמה המשפטית, ביצענו שינויים משמעותיים בתיק ההשקעות שלנו במטרה לנצל הזדמנויות שנוצרו למשקיעים. בין היתר, הגדלנו משמעותית חשיפה למניות בחו"ל ללקוחות שאפשרו לעשות זאת ולאגרות חוב בדירוגים גבוהים יחסית. בנוסף הצענו מסלולים סולידיים בתיקים ללא חשיפה למניות ולתנודתיות השוק. כך יצא, שהגענו ל-7 באוקטובר במצב טוב מבחינת מבנה תיקי ההשקעות".

קרנות כספיות נזילות ומתאימות לתקופה הנוכחית

ציטיאט לוין מציינת כי בהראל פיננסים ניתן בשנה החולפת דגש על ניתוב הכספים לאפיקים המאפשרים ללקוחות ליהנות מריבית גבוהה מבלי להתחייב לנעילת הכסף לטווח ארוך יחסית, כפי שנדרש מהם בעת סגירת פיקדון בבנק למשל. "זו בחירה שהוכיחה עצמה בשוק התנודתי - וכעת ביתר שאת", היא אומרת. "מי שלא סגר פיקדון יכול לנצל את הכספים להזדמנויות השקעה שנוצרו בגלל המצב או לכל צורך מיידי אחר".

צוות ההנהלה בבית ההשקעות הראל פיננסים / צילום: גבע טלמור
 צוות ההנהלה בבית ההשקעות הראל פיננסים / צילום: גבע טלמור

בנוסף, היא מפנה זרקור לקרנות הנאמנות הכספיות כמכשיר פיננסי שמגלם תשואה גבוהה יחסית, שמתעדכנת באופן שוטף בהתאם לריבית וכן נזילות בכל עת. לדבריה, בזכות עליית הריבית במהלך 2023, גם התשואה שגלומה בקרנות הכספיות עלתה - ובניגוד למי שנעל את הכסף בריבית מסוימת בפיקדונות, ככל שהריבית המשיכה לעלות - עלה גם פוטנציאל התשואה של הקרן. וכן נשמרת הנזילות שלה ברמה יומית, כך שהכסף זמין בכל עת.

לפרטים נוספים על ניהול תיק השקעות הקליקו כאן>>

ההיגיון של אג"ח לפדיון 

עוד אחד ממסלולי ההשקעה החדשים שעליהם שמים דגש כיום בהראל פיננסים הוא תיק אג"ח שקלי לפדיון, שכולל למעשה אג"חים של חברות הנסחרות בבורסה בתל אביב בדירוגי השקעה (Investment Grade) לפדיון בשנתיים הקרובות. וכך לקוח שיחזיק את התיק עד למועד הפדיון של האג"ח, צפוי לזכות בתשואה גבוהה משמעותית מהפיקדון הבנקאי (בהנחה סבירה שכל החברות בתיק יפרעו את חובותיהם), אומרים בהראל פיננסים.

בהראל פיננסים מסבירים כי אחד היתרונות המרכזיים של מסלול כזה הוא שלא קיים הכרח לסגור את הכסף לכל התקופה. הכסף נזיל והלקוח יכול בכל רגע לצאת מהמסלול, אם ניצבות בפניו הזדמנויות השקעה מעניינות יותר. אין קנסות על יציאה לפני הזמן והמשקיע יכול לבחור את עיתוי היציאה המתאים לו ולא להמתין לפדיון הסופי של כל האג"ח.

צילום: הראל פיננסים
 צילום: הראל פיננסים

אג"ח חו"ל: למי שמצפה להורדת ריבית בארה"ב

בשל עליית הריבית בארה"ב, מציעים בהראל פיננסים גם מסלולי השקעה ייחודיים נקובים בדולר, כך מסבירים שם, מתאפשר ללקוחות לנצל את ההזדמנויות שנוצרו בשוק האג"ח הדולרי העולמי; ניתן כיום לייצר תיק אג"ח דולרי לפדיון במהלך השנתיים הקרובות עם תשואה לפדיון גבוהה ואטרקטיבית מכפי שניתן היה לקבל בשנים האחרונות.

בהראל אף גיבשו תיק אג"ח דולרי לתקופה של עד 5 שנים. מסלול כזה מאפשר למשקיע לקבע תשואה וליהנות ממנה לאורך זמן רב יותר, וזאת לצד האפשרות שבמהלך התקופה תחל הריבית בארה"ב לרדת וכך המשקיע ייהנה גם מרווחי הון בזכות עליית מחיר האג"ח, מסבירים בחברה. בנוסף, למי שמעוניין, מציעה החברה גם אפשרות לנהל את התיק בבנקים או חברות ברוקרים מחוץ לישראל בעלויות נוחות.

לסיכום אומרת ציטיאט לוין כי "הראל פיננסים הפכה בשנים האחרונות לשחקן מרכזי שידע לנווט בשוק לטובת לקוחותיו, ואנו ממשיכים לעשות זאת גם היום. הדבר הכי חשוב הוא להבין שזמנים מאתגרים דורשים התאמות בתיק ההשקעות ומחייבים ניהול של צוות מקצועי ומנוסה, אנליזה יסודית ומעקב שוטף - כי השוק דינמי ומשתנה כל הזמן. רק כך ניתן לפעול לצמצום הפסדים ולניצול ההזדמנויות במציאות המורכבת".

לפרטים נוספים על ניהול תיק השקעות הקליקו כאן>>

*אין באמור לעיל משום תחליף לייעוץ (שיווק) השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים הייחודים של כל אדם ואין באמור משום הבטחת תשואה. חלק מהמידע המצוין לעיל מתבסס על מידע פומבי גלוי וכן על מקורות מידע הנחשבים בעיני החברה כאמינים. האמור בכתבה משקף את חוות דעתה של הראל פיננסים במועד כתיבת הכתבה וזו יכולה להשתנות בכל עת וללא מתן הודעה. המידע המוצג ביחס לתיק אג"ח לפידיון הינו בהנחה של פדיון מלא של אגרות החוב ועמידת החברות מנפיקות האג"ח בהתחייבויותיהן.

צרו איתנו קשר *5988