גוגל השיקה את המתחרה הישיר שלה לאפל, ומצפה לו תחרות קשה

ענקית הטכנולוגיה קיימה הערב את אירוע ההשקה שלה Made by Google, שם הציגה מספר מוצרים חדשים, בראשם השעון החכם הראשון שלה, שנועד להתחרות עם אפל • ובדרך עקצה את החברה מתחרה על מספר פיצ'רים שהיו אצלה לפני שנים

גוגל. משיקה שעון חכם ומוצרים נוספים בתשובה למתחרותיה / צילום: Shutterstock, achinthamb
גוגל. משיקה שעון חכם ומוצרים נוספים בתשובה למתחרותיה / צילום: Shutterstock, achinthamb

ענקית הטכנולוגיה גוגל קיימה הערב (ה') את אירוע ההשקה שלה Made by Google והשיקה כמה מוצרים חדשים. בשונה מענקיות טכנולוגיה אחרות, גוגל פתחה את האירוע עם תצוגה ופירוט של כל המוצרים השונים, עקרונות שהנחו אותה ועוד.

גולת הכותרת: התחרות מול אפל - Google Pixel Watch

לראשונה, גוגל הכריזה רשמית על Google Pixel Watch, השעון החכם הראשון שלה. בגלל הדלפות קודמות, ההשקה לא היתה הפעם הראשונה שנחשף השעון - המעוצב בצורה עגולה, להבדיל מהעיצוב המרובע של אפל. בנוסף, הרצועות מתחברות בתוך השעון ולא בעזרת זיזים. בדומה לשעון של אפל, השעון נועד בעיקר לשני תחומים מרכזיים: הראשון - סידור ההתראות וניהול ההתקשרויות והשני - כושר ובריאות.

לפי גוגל, השעון בעל חיישני כושר, כך שהוא יוכל למדוד את הדופק פעם בשנייה; חיי הסוללה שלו עומדים על 24 שעות, שש שעות יותר מחיי הסוללה של הדור שמיני של המחתרה, שהושק לפני כחודש. לפי גוגל, הבשורה כאן היא שילוב יכולות הכושר והבריאות של Fitbit. בשעון מותקן הפיצ'ר Daily Readiness Score, אזור מיוחד שנותן תובנות על אימון, כושר, שינה ואורח חיים בריא בכלל. הפיצ'רים הללו אמנם מוכרים כבר, וכעת הם נכנסים לשעון חכם. גוגל מספקת כאן מכשיר שנועד לאנשי ספורט, ואפשר לומר שהיא עולה מדרגה בתחרות שלה מול אפל, עם שעון חכם לאנדרואיד, עבור מי שנמנעו מזה עד כה. ומה לגבי מחירים? גרסת הבסיס של בלוטות' תעלה 350 דולר, וגרסת ה-LTE תעלה 400 דולר.

בגזרת הסמארטפונים: Google Pixel 7 ו- Google Pixel 7 Pro

גוגל ממשיכה את הקו שלה ומשיקה את הסמארטפונים החדשים שלה - Pixel 7 ו-Pixel 7 Pro. המכשירים החדשים יפעילו את מערכת ההפעלה אנדרואיד 13, ויכללו בתוכם את הדור השני של המעבד העצמאי של גוגל. הפיקסל 7 הושק עם מסך FHD+ של 6.3 אינץ', וקצב ריענון של עד 90 הרץ. המכשיר מגיע עם זיכרון של 8GB RAM ושטח אחסון של 128/256GB. מבחינת צילום, המכשיר מושק עם מערך צילום כפול, של מצלמת 50 מגה פיקסל ומצלמה אולטרה-רחבה של 12 מגה פיקסל. לפי גוגל, במצב חיסכון קיצוני בסוללה, וכלו להגיע ל-72 שעות שימוש.

דגם הפרו יקבל מסך גדול יותר, מסך LTPO QHD+ בגודל 6.7 אינץ', עם קצב ריענון של עד 120 הרץ. להבדיל מדגם הבסיס, הפרו יגיע עם זיכרון הרצה של 12GB RAM. בחטיבת הצילום, חיישן טלפוטו נוסף של 48 מגה פיקסל יצטרף למערך.

המכשירים החדשים מקבלים את הדור הבא במעבד החדש של גוגל, טנסור G2, מה שהופך את המכשיר, לטענתם, לטוב ביותר עד כה. לדברי גוגל, ובלי השוואות למכשירים אחרים, למידת המכונה משתפרת ב-60% והיעילות ב-20%. בזכות המעבד, התמונות שיתקבלו במצלמה יהיו הרבה יותר אמיתיות: "תמונות מדויקות לכל גוון עור, לתקן את התמונות שלך, לצלם סרטונים באיכות גבוהה ולצלם תמונות נהדרות מקרוב או מרחוק", כך נאמר על הבמה.

לצד זאת, גוגל משיקה את Guided Frame,  פיצ'ר סלפי עבור עיוורים. הפיצ'ר מבוסס אודיו - הוא מכוון קולית את הזווית המתאימה ומצלם את התמונה בעצמו כשהיא מגיעה לזווית הנכונה. לגבי תמונות מטושטשות - גוגל אומרת שהמעבד Tensor G2 משפר את Night Sight פי שניים - כלומר, לקבל תמונות חדות יותר בתאורה לא טובה. הפיקסל החדש גם ימזג תמונות מהחיישנים השונים כדי לוודא שהפנים ברורות.

גוגל השיקה מספר פיצ'רים שכבר נמצאים בשימוש אצל המתחרה אפל - Cinematic Blur כדי לטשטש את הרקע בסרטוני וידיאו וצילום עם ייצוב אוטומטי כדי לנטרל את השפעת התזוזות.

שני המכשירים בעלי חיישן טביעת אצבע מתחת למסך והמצלמה הקדמית היא בעלת מערך זיהוי פנים - כך שיהיה אפשר לפתוח את המכשיר עם הפנים שלכם. בין הפיצ'רים החדשים אפשר למצוא תמלול הקלטות ושיחות באמצעות בינה מלאכותית שיודעת לזהות את הדוברים השונים.

לגבי מחירים, המחירים יהיו דומים לשנה שעברה, 599 ו-899 דולר בהתאמה.

מה עוד הושק: טאבלט חדש

גוגל השיקה במהלך הערב גם טאבלט חדש, שישמש מסך גדול לפרוטפוליו של הפיקסל. מדובר במכשיר מבוסס אנדרואיד, ועם המעבד החדש של גוגל בפנים. הטאבלטים נועדו בעיקר לבתים, ולכן גוגל משיקה גם תחנת עגינה שהיא גם מטעינה וגם רמקול ביתי. לפי הציפיות, הטאבלט החדש יגיע לשוק בשנת 2023.

על מה גוגל רוצה שנדבר: האקוסיסטם שלה

גוגל הסתכלה על משהו שאפל עושה מאוד טוב, ואז השיקה את זה בענק: מוצרים שהם בעצם אקוסיסטם. לא מדובר בשעון בודד או סמארטפון בודד, אלא מערכת אקולוגית, אקוסיסטם. בדומה לאפל, גוגל רוצה שיהיה פשוט לחבר את האוזניות שלה לפיקסלים או שה-WiFi יתעדכן מהסמאטרפון ישר לשעון החכם החדש שלה.

בין הפיצ'רים שהיא מציגה, Fast Pair מאפשר לאביזרים להתחבר למכשירי Pixel במהירות, לשתף סיסמאות ועוד.

בתחילת האירוע, גוגל עקצה את אפל על מספר פיצ'רים שהיו אצלה לפני שנים, כמו טכנולוגיית אולוויז און שאפל נכנסה אליה רק עכשיו, צילום לילה חד וגם זיהוי תאונות דרכים. אבל במהלך ההשקה, גוגל בלעה בשקט את המבוכה על פיצ'רים שנמצאים אצל אפל, שגוגל נתנה להם שם גדול יותר: הכל חלק מאקוסיסטם ענק של גוגל.

בשורה התחתונה: גוגל בדרך הנכונה, אבל חייבת להתעשת ומהר

ענקית הטכנולוגיה רואה את עצמה בראש ובראשונה כענקית חיפוש. כמובן שניתן לראות, מתוך אירועי ההכרזה השנתיים שלה, שההתמקדות עמוקה יותר בתחומי התוכנה והחיפוש, ופחות במכשירים ובחומרה. אבל היא בוחרת ללכת גם בכיוון הזה, כדי למשוך צרכנים ולראות אם היא יכולה להגדיל את דריסת הרגל שלה. אירוע ההשקה נצבע גם בצבע תוכנתי, כדי לשכנע אנשים נוספים להיכנס לאקוסיסטם שלה - אבל כדי להגיע ליעד הנכסף היא חייבת להתעורר.

ההשקה הזו בעיקר מראה שגוגל מעוניינת ליצור את האלטרנטיבה גרסת האנדרואיד לשעוני אפל הפופולריים. אם רבים רצו להחזיק סמארטפון ושעון חכם שיתממשק בצורה הטובה ביותר, המענה המיידי שהיו מקבלים היה לרוב ללכת לאפל (או לאחד מהמוצרים שיעבדו עם מוצרי אנדרואיד). עד כה, לא היה מוצר מבית גוגל, אותו בית חרושת שמוציא מאמתחתו גם את מערכת ההפעלה אנדרואיד, ומתממשק איתו בצורה הטובה ביותר. אין ספק שאפשר לראות בזה כקריאה לתחרות גדולה יותר עם אפל, עכשיו כשנח יותר לעבור למכשירי הפיקסל, ויש התאמה טובה יותר לשעון ולאוזניות שלה (בדיוק כמו אצל המתחרה).

גוגל משיקה את המוצרים החדשים קודם כל בניו יורק, כאילו מדובר בהשקה קהילתית. להבדיל מענקיות הגדולות, היא לא משיקה את המוצרים עולמית, אלא למספר שווקים נבחרים. גם כאן בישראל, המכשירים החדשים לא יגיעו בייבוא רשמי, אלא רק בעזרת ייבוא מקביל שאינו כולל אחריות יצרן אמיתית. אם גוגל רוצה להתחרות באמת באפל, בטח בחטיבת השעונים או האוזניות, היא חייבת לבחון איך היא יכולה להשיק את המוצרים בשווקים נוספים. אחרת אין סיבה שהיא באמת תצליח לגבור על ענקיות כמו אפל או סמסונג.