מתכנן פיננסי שמזהה בעיה בציבור: "חוסר ההבנה בעולם הפיננסי נגרם מהיעדר חינוך בבית ובבתי הספר"

אריאל אזואלוס, בן 28 מרמת גן, נשוי לדנה • מתכנן פיננסי מוסמך CFP וחבר בלשכת המתכננים הפיננסים בישראל • "נתקלתי בקושי משמעותי כשניסיתי להציע לאנשים תכנון פיננסי, כי הם התרגלו לקבל את השירותים הפיננסיים שלהם בחינם מהבנקאי או מסוכן הביטוח" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אריאל אזואלוס, מתכנן פיננסי מוסמך / צילום: אורן שטרית
אריאל אזואלוס, מתכנן פיננסי מוסמך / צילום: אורן שטרית

"הסיפור שלי עם תכנון פיננסי התחיל מנקודה כואבת. אחרי הצבא טסתי לאירופה לעבוד במכירות כדי לחסוך כסף. הכסף הגיע די מהר, אך נעלם באותה המהירות", כך מספר אריאל אזואלוס. "הבנתי שיש כאן בעיה רצינית: למדתי איך לייצר הרבה כסף, אך אין לי מושג איך לשמור עליו".

לדבריו, "לאחר שנה וחצי, כשחזרתי לארץ, החלטתי ללמוד את מה שלא למדתי בבית הספר: חקרתי ברשת, קראתי בלוגים מוכרים כמו 'הסולידית', התחברתי לקבוצות פיננסיות בפייסבוק ואספתי כל פיסת מידע שיכלתי. לא עבר הרבה זמן עד שהבנתי שצברתי המון ידע, אך שום פרקטיקה. עדיין כסף נכנס ונעלם באותו הקצב. החלטתי להיכנס לתחום וללמוד מבפנים: עבדתי בבית ההשקעות מיטב דש ובמקס חברת האשראי ובמקביל נרשמתי ללימודי תכנון פיננסי ב־BDO".

"באפריל 2020, בדיוק שמשבר הקורונה הכה בישראל, החלטתי להקים את העסק שיעביר את הידע והפרקטיקה הזו לצעירים". כיום אריאל הוא מתכנן פיננסי מוסמך CFP וחבר בלשכת המתכננים הפיננסים בישראל. הוא המתכנן הראשי בחברה שהקים שלה 174 לקוחות. אריאל מספר כי "האתגרים המשמעותיים הם ברמה הרגולטורית. תחום התכנון הפיננסי לא מפוקח בישראל ואינו תחום מוסדר רגולטורית. הדבר מוזיל את התחום וגורם לכך שאנשים שזקוקים לשירות פונים לאנשי מקצוע שאינם מוסמכים, ומקבלים שירות שונה ממה שהתכוונו ולעתים גם מנוגד לאינטרסים שלהם".

לדבריו, "יש חוסר מודעות למקצוע. עד היום רוב המתכננים הפיננסים שירתו בעיקר לקוחות עושר כשירים עם כמה מיליוני שקלים בהון עצמי. קיימים היום בישראל כ־250 מתכננים פיננסים מוסמכים חברי הלשכה, פער מטורף ביחס לביקוש והצורך".

"השירות הזה כל כך חשוב לציבור הרחב" הוא אומר. "בעיקר בגלל חוסר הידע וההבנה בעולם הפיננסי שנגרם בעיקר מחוסר בחינוך פיננסי בבית או בבתי הספר".

אריאל משתף כי "הקמתי את העסק שלי בטבריה בעיר בה גדלתי. נתקלתי בקושי משמעותי כשניסיתי להציע לאנשים תכנון פיננסי, כי הם התרגלו לקבל את השירותים הפיננסיים שלהם בחינם מהבנקאי או מסוכן הביטוח. לעומת זאת, כשפתחתי את המשרד שלי בתל אביב, קיבלתי תגובות אחרות לחלוטין. אנשים הבינו שידע פיננסי איכותי לא מגיע בחינם, וכך התחלתי לייצר הצלחות משמעותיות עבור הלקוחות הראשונים שלי. כיום פונים אליי הרבה יותר אנשים מטבריה שעוקבים אחרי ברשתות החברתיות ורוצים לעבור את התהליך בעצמם. מבחינתי זה סגירת מעגל, שאני יכול להנגיש את התהליך המדהים הזה גם לאנשים שלא האמינו בו בהתחלה".

"החזון שלנו כחברה", מצהיר אריאל. "היא להגיע לעשרות אלפי צעירים נוספים, כדי לעזור לכמה שיותר מהם לשפר את מערכת היחסים שלהם עם כסף. לכן, אנו מכשירים מתכננים פיננסים נוספים שיסייעו לכל מי שזקוק לשירות זה להיחשף ולעבור אותו".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל atzmaim@globes.co.il