החברות הסלולריות ישתפו פעולה בבניית אתרים במסגרת אסדרה עצמית

החברות הסלולריות לא יידרשו לפטור מהסדר כובל במסגרת שיתוף הפעולה הפסיבי ביניהן בהקמת אתרים סלולריים, ולפיכך שיתוף הפעולה ביניהן ייעשה במסגרת של הערכה עצמית • מהלך האסדרה עצמית נכנס לתוקף מבחינת רשות התחרות, והחברות ממתינות כעת לאישור של משרד התקשורת

אנטנה סלולרית / צילום: Shutterstock
אנטנה סלולרית / צילום: Shutterstock

רשות התחרות הודיעה לחברות הסלולריות שהן לא יידרשו לפטור מהסדר כובל במסגרת שיתוף הפעולה הפסיבי ביניהן בהקמת אתרים סלולריים, ולפיכך שיתוף הפעולה ביניהן ייעשה במסגרת של הערכה עצמית. החברות ביקשו חוות דעת שקובעת שהמהלך עומד בכללים ואינו מסכן את התחרות בשוק. מהלך האסדרה עצמית נכנס לתוקף מבחינת הרשות והחברות ממתינות לאישור של משרד התקשורת והמהלך ייצא לפועל.

כפי שנחשף בגלובס החברות הסלולריות יזמו מהלך במסגרתו הן ישתפו פעולה בהקמה של אתרים סלולריים באופן פסיבי. הכוונה היא שהחברות יוכלו לצרף אליהן חברות מתחרות בעת שהן מקימות אתרים על מנת שאותו התורן ישמש כמה חברות במקום שכל חברה תקים באותו מיקום אתר עצמאי משלה.

החברות כבר מקיימות ביניהן שיתופי פעולה דומים אך הפעם הן רוצות למסד את היוזמה, כך שיוכלו לפעול במשותף בצורה מסודרת ושיטתית כדי שכל חברה תדווח בצורה שקופה על תוכניות הבנייה שלה. את חוות הדעת המסדרת חיבר עו"ד מתן מרידור.

כעת הצדדים ממתינים לאישור משרד התקשורת ויש להניח שהוא לא יתנגד. מנכ"לית המשרד לירן אבישר בן חורין אמרה לאחרונה כי לאור העובדה שהמשרד מקדם הרחבה של בניית אתרים סלולריים ופועל כדי שיוקמו כמה שיותר אתרים, במקביל להסרת חסמים, ניתן להעריך שעמדתו לגבי שיתוף הפעולה המסתמן תהיה חיובית.

במשרד התקשורת רואים בהקמת אתרים סלולריים חדשים הוכחה לכך שהחברות משקיעות ומרחיבות את פריסת הדור החמישי ויש לו אינטרס מובהק שהדבר יקרה. שר התקשורת יועז הנדל אף הדגיש כי בכוונתו לפעול נגד ראשי ערים שלא יתירו הקמת אתרים.