"אני לא מחפשת לשרוד, אני לא אוהבת את המשפט הזה, אני אוהבת לשגשג"

אורן פרץ • נשואה ואם לארבעה • בעלת עסק למכירת בגדי ילדים • "חצי מהעסקים בשדרות שקיבלו עזרה מהמדינה, היום מתבקשים להחזיר אותה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז  

אורן פרץ / צילום: תמונה פרטית
אורן פרץ / צילום: תמונה פרטית

את "הבוטיק של אורן", פתחה אורן פרץ משדרות לפני 13 שנה ומאז היא העצמאית היחידה בעיר שמוכרת מוצרי תינוקות ובגדי תינוקות וילדים באופן רצוף. "אין עוד חנויות ילדים בעיר, רק רשתות שקמו ונפלו, ואני הילדה הקטנה משדרות שמנסה לפרנס את הבית כבר 13 שנה כאן", אומרת פרץ. "אני לא מוכרת סחורה, אני מוכרת יחס ואהבה. מה שיש אצלי יש לכולם - אפשר להזמין באינטרנט מכל מקום. אבל אני מביאה את היחס האישי, אכפת לי מהאנשים".

פרץ, נשואה ואם לארבעה, למדה בכלל חינוך והתמחות בחטיבת ביניים, אך כדי לגדל את ילדיה, הבכור עם נכות בשמיעה, החליטה יחד עם בעלה להפוך לעצמאית בתקווה לפנות יותר זמן לבית, אך מהר מאוד היא גילתה את קשיי העולם העסקי לצד העבודה בעיר מוכת קסאמים והקורונה של השנתיים האחרונות. "בקורונה ניסיתי להיות יצירתית ולעבוד במשלוחים. עבדתי חמישה חודשים בדלת סגורה. ניסיתי להעלות מלא מבצעים, חליפות מעבר זולות, כדי שכל אחת תיקח כמה וככה הצלחתי להחזיק את עצמי".

לדברי פרץ היא קיבלה סיוע מהמדינה בגובה אלפי שקלים בודדים בלבד בעוד שבכל חודש היא רוכשת סחורה בהשקעה של 150-200 אלף שקלים, אך היום היא מודה על זה. "חצי מהעסקים בשדרות שקיבלו עזרה, היום מתבקשים להחזיר אותה", היא מספרת, "ועדיין לא קיבלנו פיצויים מעשרת ימי המלחמה במבצע שומר החומות". היום פרץ בהתלבטות לגבי המשך מכירת מוצרי תינוקות כמו לולים ועגלות, מאחר שהתושבים מעדיפים לרכוש אותם מחוץ לעיר ברשתות.

"החברות הגדולות רוצות חוזה של מכירה בסיטונות של עגלות, אני לא יכולה לעמוד בזה", היא אומרת. נתח השוק הגדול שלה הוא בגדי הילדים והתינוקות. "בשדרות אוהבים להתלבש. בשנה האחרונה הכנסתי לחנות מותגים חדשים כמו נייק, פומה וקלווין קליין כדי למשוך לקוחות חדשים. אני מכינה מארזים ללידות, זאת ההתמחות שלי ובאים לכאן בעיקר סביב לידות, חילופי עונות, אירועים וחגים". לצד העבודה בחנות פרץ מתפעלת את עמודי האינסטגרם והפייסבוק של העסק ועונה לשאלות של העוקבים עד לשעות הקטנות של הלילה. עבודה של אישה אחת.

"חוויתי בחיים שלי הרבה צער ועצב, והחנות היא מקום שמח שממלא לי את הלב, וגם לעוד אנשים ואני מודה על זה גם בתקופות הקשות", אומרת פרץ. "אני לא מחפשת לשרוד, אני לא אוהבת את המשפט הזה, אני אוהבת לשגשג". לחנות שלה בת שני המפלסים במרכז העיר, מגיעות לקוחות לא רק כדי לקנות אלא גם כמקום מפגש. "פה זה מעבר לבגדים, זו לא חנות בגדים רגילה, זה כמו שכונה אצלי. יש לי פה אימהות שבאות להניק ולשתות קפה. אם מישהי שילדה בשדרות וחסר לה משהו והיא צריכה עזרה, יודעים לפנות אליי לעזרה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il