האקדמיה לנינג'ה נפתחת בראשון לציון בהשקעה של 10 מיליון שקל

ארז בן חיים, ממקימי האקדמיה לנינג'ה: "אם ב-2028 התחום ייכנס לאולימפיאדה, אני רוצה שהיא תהיה הווינגייט של הנינג'ה" • וגם: מה הקשר בין הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לנמל אשדוד? • אירועים ומינויים

בעלי האקדמיה לנינגה, ארז בן חיים, גיל מרנץ ואלון בן חיים / צילום: אסף לב
בעלי האקדמיה לנינגה, ארז בן חיים, גיל מרנץ ואלון בן חיים / צילום: אסף לב

ההצלחה העצומה של תוכנית הריאליטי "נינג'ה ישראל" והבאזז שנוצר סביבה, הובילו לכך שהשבוע נפתחת האקדמיה לנינג'ה בראשון לציון, בהשקעה של 10 מיליון שקל. מדובר במתחם אימונים המשתרע על פני שלוש קומות בשטח של 1,600 מ"ר, והוא ינוהל על ידי גיל מרנץ, זוכה העונה השנייה של התוכנית.

האקדמיה לנינג'ה - שנפתחת בחודשיים איחור, לעומת ההצהרות הראשוניות - הוקמה על ידי קבוצת משקיעים בראשות האחים אלון וארז בן חיים, מקבוצת "בן חיים". היא מציעה מגוון של פעילויות ספורט לילדים מגיל 5 ומעלה, בני נוער ומבוגרים - בתחומים כמו נינג'ה, פארקור, קליסטניקס (אימוני משקל גוף) וטיפוס.

את המקום עיצבו האדריכלים אלברט אסקולה ואלברט לוין, שבחרו בסגנון מודרני לצד שימוש באלמנטים ספורטיביים ובפונקציונליות.כאמור, המתחם משתרע על פני שלוש קומות: הראשונה כוללת חנות מקצועית לרכישת ציוד ספורט ונינג'ה, לצד עמדת קבלה ורישום. הקומה השנייה כוללת את המסלולים המקצועיים של המתחם: קיר טיפוס (בולדר) מקצועי של כ-200 מ"ר, מסלולי הנינג'ה, מתחם פרקור ואימוני משקל גוף.

האקדמיה לנינג'ה / צילום: טלי שמל
 האקדמיה לנינג'ה / צילום: טלי שמל

קומת הגג, המשתרעת על שטח של 700 מ"ר, תשמש כבית ספר למאמנים, אזור לאירועים עסקיים ופרטיים, ימי עיון וימי גיבוש. זאת לצד מתחם נינג'ה נוסף שיהיה בקומה. במשך כל השנה המקום יארח פעילויות לעמותות מכל הארץ.

במהלך השבוע יתקיימו במקום חוגים עם מאמנים מתחומים שונים, בהם ספורטאים תחרותיים ואלופי הארץ, וכן פעילויות של קבוצות מסודרות, ואילו מבקרים "מזדמנים" יוכלו להגיע רק בשישי ושבת.

"מדובר בנכס שקנינו לפני שנתיים", מספר ארז בן חיים. "היינו אמורים לבנות שם מתחם בסגנון ווי וורק עם 50 יחידות, ואז באה הקורונה ועשינו חשיבה מחדש. חבר הציע לנו לפתוח חדר כושר, אבל לא רצינו, כי בתחום הזה אי אפשר להביא לחדשנות, ואז הגענו לרעיון אקדמיית הנינג'ה. ביקרנו במתחם הנינג'ה בעיר באזל, לקחנו משם כל מיני רעיונות, ובמשך תשעה חודשים בנינו את המתחם".

הקורונה מייצרת מגבלות למקום מהסוג הזה.
"כדי להתאים את עצמנו לצורת העבודה העכשווית מבחינת הקורונה בנינו מתחמים נפרדים לכל פעילות. זה נכון לנו גם מבחינת האקוסטיקה. המקום יכול להכיל גם 350 איש, אבל יש לנו אישור עד 200 אנשים בו זמנית, כאשר בחוגים יהיו עד 120 ילדים בו זמנית. נכון להיום כבר יש לנו יותר מ-600 ילדים רשומים לחוגים".

למה דחיתם את הפתיחה בחודשיים?
"בגלל ההשקעה הרבה שנדרשה. רק אתמול באו להתקין עוד מכשיר חדש. אין פה במתחם שום מכשיר שהוא מסוכן או אקסטרימי מדי, אבל זה לא ג'ימבורי".

מה החזון שלכם לאקדמיה?
"אם ב-2028 תחום הנינג'ה ייכנס לאולימפיאדה, אני רוצה שהיא תהיה הווינגייט של הנינג'ה. מעניין אותי גם להקים עוד מתחמים כאלה ברחבי הארץ, כי זה נותן מענה גם לילדים שהם לא ספורטאים, וחשוב שהם ייצאו מהבית ויעשו פעילות".

על שיתוף הפעולה עם מרנץ אומר בן חיים כי "מעבר לזה שהוא זכה בתוכנית, הוא מביא איתו הרבה ערכים. חשובה לו ההצלחה של הילד מול עצמו יותר מאשר מול האחרים. הוא שותף באקדמיה, וזה יהיה המקום היחיד שבו הוא יעבוד".

לדברי מרנץ עצמו, "האקדמיה מיועדת לאנשים המעוניינים להגיע למימוש הפוטנציאל שלהם. אני גאה להקים מקום פורץ דרך שירכז בתוכו את כלל העולמות של הנינג'ה, וייתן למתאמנים במה לפתח כישורים ולקבל כלים להיות הנינג'ות הבאות של ישראל".
לרגל הפתיחה ייערך הפנינג לקהל הרחב במשך שלושה ימים (14-16.10.21), והכניסה תהיה ללא תשלום.

פוטורה מגייסת 6 מיליון דולר

סטארטאפ הפינטק Futora גייס 6 מיליון דולר לפיתוח מוצרי השקעה מותאמים אישית. בגיוס השתתפו TAU Ventures, קרן ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב, North First Ventures ו-J Ventures מעמק הסיליקון, וסרחיו פוגל, יזם פינטק סדרתי הפועל בישראל ובאורוגואי.

פוטורה הוקמה ב-2020 על ידי אסף סרי ואיל ליבוביץ'. הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לבנקים ומוסדות פיננסיים לייצר מוצרי השקעה מותאמים אישית לכל לקוח, כך שלדוגמה לקוח של בנק קמעונאי קטן לא ייאלץ להסתפק בבחירה בין פיקדון בריבית קבועה או משתנה, אלא יוכל "לתפור" לעצמו פיקדון אישי שישתתף, למשל, בעליית המניות של גוגל או אמזון, מבלי לסכן את הקרן.

כיום מחוברים למערכת עשרה בנקי השקעות גלובליים, שמספקים את הנגזרים לבנקים הקמעונאים. בנוסף, הפלטפורמה של החברה נמצאת בשלבי הטמעה כפיילוט במספר בנקים בארץ.

תכנון פיננסי לנשים בלבד

האם נשים מפחדות לדבר על כסף גם בשנת 2021? בארגון סופרסונס מאמינים שכן, ובשל כך - וגם בשל הרצון להביא נשים לחופש כלכלי - ייפתח בשבוע הבא קורס תכנון פיננסי לנשים בלבד. הקורס יתקיים בבית הראשונות שבעמק חפר בהנחיית מיכל קורן, לשעבר מהנדסת באינטל והיום מתכננת פיננסית מוסמכת.

במסגרת הקורס, שיתקיים באופן וירטואלי ויכלול שמונה מפגשים, המשתתפות ירכשו כלים מעשיים שיחזקו את הידע והביטחון בתכנון הפיננסי שלהן, וילמדו להבין את עולם ההשקעות, מקלטי מס, העתיד הפנסיוני והביטוחי ועוד.

איזנקוט משדרג את נמל אשדוד

חברת סטורג' דרופ, בראשות הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, תתקין מערכת אגירה מסוג HyDrop בנמל אשדוד. היקף העסקה מוערך ב-3-4 מיליון שקל.

מדובר במערכת אגירת אנרגיה באוויר דחוס לייצור חשמל במתקני אנרגיה מתחדשת, דוגמת שדות פוטו-וולטאיים (סולריים). המערכת מיועדת לאגור אוויר בלחץ גבוה, בשעות שבהן הביקוש לחשמל נמצא בשפל, ולהמיר את האוויר הדחוס לאנרגיה חשמלית.

גדי איזנקוט / צילום: המכללה האקדמית נתניה
 גדי איזנקוט / צילום: המכללה האקדמית נתניה

הפרויקט מתבצע לאור זכייתה של החברה, שמתמחה בפיתוח טכנולוגיות לאגירת אנרגיה ירוקה, במכרז לביצוע פיילוט בתחום בשטח הנמל. להערכת החברה, עבודות ההתקנה של המערכת יסתיימו לקראת סוף 2021.

מצנח הזהב

טל צורף מונתה כסמנכ"לית שיווק ודיגיטל של קבוצת סמלת, המייבאת ומפיצה כלי רכב פרטיים ומסחריים.

נטע קדם-שוורץ מונתה למנכ"לית התנועה הקיבוצית, והיא מחליפה בתפקיד את הדס דניאלי-ילין, שעברה לכהן כמשנה למזכ"ל התנועה.

טל בן פורת מונתה למנכ"לית חטיבת הממתקים של שטראוס ישראל, לאחר שבחודשים האחרונים מילאה את התפקיד באופן זמני.

גיא ראובן מונה למנכ"ל החטיבה הקמעונאית בקבוצת ח.י, הכוללת את רשת בסט-מובייל, אתר ביג-דיל וחנויות העודפים למוצרי חשמל, שאלטר.

אבירם להב מונה לסמנכ"ל הכספים של ICL, שהינה יצרנית גלובלית של מוצרים המבוססים על מינרלים.

הודי זק מונה למנהל מוצר ראשי בחברת הסייבר Morphisec.

אילה קדרון מונתה למנהלת אגף פתרונות מוביל וחווית משתמש (UX) בחטיבת פינטק ודיגיטל של מטריקס.

עו"ד שרון מאיר מונתה ליועצת המשפטית של המועצה לצרכנות, ורו"ח איל מימון מונה למנהל אגף כספים וכלכלה.

עו"ד לירון גולדנברג (45), מנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקוה, ושגיא בן יואב (39), מנכ"ל החברה הכלכלית עמק חפר נבחרו כחברים בהנהלת איגוד התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות.

חדשות טובות

חברת הפרסום ושילוט החוצות JCDecaux הצרפתית תעניק לקמפיין השנתי של עמותת "אחת מתשע", להעלאת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד, חשיפה בהיקף השווה ל-250 אלף שקל.