חד הקרן הישראלי מכניס את הבנק הגרמני לעולמות הקריפטו

פיירבלוקס חתמה על שיתוף-פעולה עם בנקהאוס פון דר היידט הגרמני • וגם: גלעד כהנא משתף פעולה עם שיכון ובינוי • אירועים ומינויים

מייסדי פיירבלוקס, מימין: פבל ברנגולץ, מיכאל שאולוב ועידן עפרת / צילום: יוליה נר
מייסדי פיירבלוקס, מימין: פבל ברנגולץ, מיכאל שאולוב ועידן עפרת / צילום: יוליה נר

הבנק הוותיק בגרמניה, שהוא גם בין הוותיקים באירופה, בנקהאוס פון דר היידט (Bankhaus von der Heydt) מצטרף לעולמות הקריפטו בעקבות שיתוף-פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי פיירבלוקס (Fireblocks), שהפך בקיץ לחד קרן - אחרי שביולי גייס לפי שווי של 2.2 מיליארד דולר.

פיירבלוקס מציע לארגונים פיננסיים פלטפורמה המספקת תשתית מאובטחת להעברה, אחסון והנפקה של נכסים דיגיטליים בטכנולוגיית בלוקצ'יין. הפלטפורמה מאפשרת לגופים כמו בנקים, חברות פינטק, בורסות קריפטו, חברות תשלומים, קרנות גידור וגופי הלוואות לבצע באופן מאובטח העברות של נכסים דיגיטליים.

לדברי מיכאל שאולוב, המנכ"ל ומייסד משותף, החברה תספק לבנק תשתית שתאפשר לו "לשמור על המטבעות הדיגיטליים בצורה בטוחה, לסחור בהם ולבצע העברות." הקשר עם הבנק הגרמני נוצר בתחילת השנה, כאשר הבנק החליט להיכנס לתחום השירותים במטבעות דיגיטליים בעקבות חקיקה בגרמניה שהסדירה את התחום. פיליפ דופלהאמר, מנכ"ל בנקהאוס פון דר היידט, הסביר את המהלך בכך ש"פיירבלוקס מקרבת אותנו צעד נוסף אל היעד: להפוך לספק של סל שלם של שירותים לניהול נכסים דיגיטליים, תחת קורת גג אחת".

פיירבלוקס נוסדה ב-2018 על ידי שאולוב, עידן עפרת (סמנכ"ל הטכנולוגיות) ופבל ברנגולץ (סגן נשיא למו"פ). החברה מעסיקה כ-100 מפתחים במרכז המו"פ בתל אביב, והיא מתכננת לגייס 50 מומחים נוספים בתחומי הקריפטו, בלוקצ'יין הצפנה, סייבר ומובייל עד סוף השנה הנוכחי.

עד כה גייסה החברה 489 מיליון דולר מקרנות הון סיכון מובילות בתחומי הפינטק, הבלוקצ'יין והסייבר. בין לקוחותיה נמנים סיגניצ'ר בנק, סיאם קומרשיאל, BNY Mellon, בורסות קריפטו, דלפקי הלוואות, קרנות גידור ועוד.

גלעד כהנא משתף פעולה עם שיכון ובינוי

רגע לפני הריסתם כחלק מפרויקט של חברת שיכון ובינוי והתחדשות אורבנית ייזום ונדל"ן, שלושה בניינים בצפון הישן של תל אביב הופכים לתערוכה ייחודית שאצרו הזמר גלעד כהנא (ג'ירפות) ומורן בן פורת.

שדרות סמאטס הן רחוב ללא מוצא, הממוקמת על גבעה ומאפשרת נוף מערבי פתוח. הפרויקט של שיכון ובינוי כולל 4 בניינים, אשר מתוכם כאמור שלושה ישמשו למרחב רב-אמנותי, עם מיצבים העוסקים ברגע שבין הריסת הישן לבניית החדש. בהמשך יוקמו במקומם ארבעה בניינים בני שמונה קומות שבכל אחד מהם 22 דירות. מתוך זה, 42 דירות מוצעות לשיווק לקהל הרחב - ובהן דירות שני חדרים, דירות גן, דירות שישה חדרים ודירות פנטהאוז.

מורן בן פורת וגלעד כהנא בסמאטס / צילום: נתן קוסובסקי
 מורן בן פורת וגלעד כהנא בסמאטס / צילום: נתן קוסובסקי

בשיכון ובינוי מקדמים בשנים האחרונות את פיתוח זרוע ההתחדשות העירונית בכל הארץ, והפרויקט בסמאטס הוא הסנונית הראשונה בתל אביב. הפרויקט נבנה יחד עם חברת "התחדשות אורבנית", ושיתוף-הפעולה מתמקד במתחמים שבהם ניתן לחדש אזור שלם ולא בניין בודד.

תמיר כהן, יו"ר ומנכ"ל שיכון ובינוי, מעריך כי עד סוף השנה הבאה יכלול תחום ההתחדשות העירונית בשיכון ובינוי למעלה מ-3,000 דירות באזורי הביקוש המרכזיים בישראל, וכי חלקן יישארו בבעלות החברה וישמשו אותה לפעילות של השכרה ארוכת טווח.

התערוכה תתקיים בין השעות 19:00-23:00, ותימשך עד ליום חמישי השבוע.

סופלנט מגיעה לחקלאי קניה

חברת הטכנולוגיה החקלאית הישראלית סופלנט (SupPlant), שייסד זוהר בן-נר, תספק בקניה טכנולוגיית השקיה מתקדמת ללא חיישנים, שתשרת כ-500 אלף מגדלות תירס. היקף המהלך עומד על 2 מיליון דולר.

סופלנט, הנמנית על אחת מחברות הפורטפוליו של סמארט אגרו, מציעה טכנולוגיות השקיה מבוססות בינה מלאכותית אשר אוספת ומנתחת נתוני אקלים, צמחים והשקיה מקומיים, כדי לסייע למגדלים להימנע מאובדן היבולים. החברה מספקת המלצות השקיה בעלות סמלית, ומספקת לחקלאים הקנייתים הקטנים תחזיות מזג אוויר, התראות על כניסת צמחים לעקה והנחיות אגרונומיות נקודתיות.

הקשר עם החקלאים הקנייתים נוצר באמצעות ארגון פלאנט וילג' מאוניברסיטת Penn State. לדברי דייוויד יוז, מייסד הארגון, "מאגר הנתונים הייחודי של סופלנט, המומחיות האגרונומית והאלגוריתמיקה שפיתחה מצעידים את החקלאים המתמודדים עם איום הבצורת צעד חשוב קדימה. הפיילוטים הראשונים שביצענו נחלו הצלחה, ואנחנו מצפים לראות אספקה מהירה לחקלאים ותוצאות מעולות בקציר הקרוב."

סופלנט, שהוקמה ב-2012, גייסה עד היום למעלה מ-19 מיליון דולר. בניגוד לחברות אגרי-טק אחרות, היא עובדת גם עם החקלאים הקטנים, המהווים 98% מסך החקלאים בעולם. עד סוף 2022 היא צפויה להוסיף ללקוחותיה עוד לפחות 2 מיליון חקלאים קטנים ברחבי אפריקה והודו.

היופי הישראלי בדובאי

חברת הקוסמטיקה המקצועית SR Cosmetics, בבעלות אורי ושולי רודריג, זכתה במקום הראשון בקטגוריית "חדשנות טכנולוגית" בתחרות היופי העולמית Beautyworld שנערכה בדובאי. בתחרות לקחו חלק נציגים מ-52 מדינות.

החברה הישראלית הציגה בתערוכה את אפליקציית FACE IT המבוססת בינה מלאכותית, ואשר מאפשרת אבחון מהיר, מדויק ואמין של בעיות עור והמלצה לדרכי טיפול. בפיתוח האפליקציה הושקעו מיליון שקל.

חברת אס קוסמטיקס הישראלית מקבלים את פרס החדשנות הטכנולוגית בתערוכת היופי העולמית, דובאי 2021 / צילום: באדיבות אס אר קוסמטיקס
 חברת אס קוסמטיקס הישראלית מקבלים את פרס החדשנות הטכנולוגית בתערוכת היופי העולמית, דובאי 2021 / צילום: באדיבות אס אר קוסמטיקס

הקורס החדש: מימון המונים

המכללה הטכנולוגית, הנדסאים באריאל ו-headstart משיקות קורס במימון המונים, כחלק מתוכנית הלימודים במחלקה לעיצוב תעשייתי. הקורס יימשך סמסטר שלם, והסטודנטים ילמדו כיצד לפתח מוצר בעל פוטנציאל לעסק אמיתי המגייס כספים, וכן ייצרו קמפיינים לקידום ומימון הפרויקטים האישיים שלהם בקורס.

לדברי מיכאל שוסטרמן, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי, הנדסאים באריאל, "תחום גיוס ומימון ההמונים נהיה חלק חשוב ובלתי נפרד מעולם היזמות והחדשנות בעשור האחרון. כשמדברים על עיצוב בכלל ועיצוב תעשייתי בפרט, מדברים חדשנות ויזמות, אלה עולמות שמתממשקים באופן טבעי.

"כמעצב וכראש מחלקה, אני מחויב להעניק לסטודנטים ולבוגרי המחלקה את התכנים, המעטפת ואת הידע המעודכן והחדשני ביותר, כדי לאפשר להם להשתלב בשוק העבודה בצורה הטובה ביותר - גם כמעצבים וגם כיזמים".

חדשות טובות

תוכנית הזנקים של קרן ידידות טורונטו וזרוע העבודה במשרד הכלכלה השיקו את תוכנית The Last Mile לשילוב החברה החרדית בהייטק. בתוכנית יקחו השנה חלק 100 סטודנטים - 50 גברים ו-50 נשים.

לרגל השקת התוכנית נערך אירוע שנערך בנאות קדומים, בהשתתפות 80 סטודנטים , לצד מנהלים בכירים בענף ההייטק , ובהם אלי רוזנס מ-Dell, דוד קהאנין מ-AT&T, יוסי יצחקוב מ-Nokia, אורן אסייג מ-Matrix ועידן טנדלר מ-Palo Alto Networks.

במהלך פאנל המעסיקים שהתקיים באירוע, סטודנט חרדי, הנמנה על אחת החצרות החסידיות, שאל איזה סיכוי יש לו בתחרות מול בוגרי 8200 והטכניון. התשובה שקיבל הייתה זהה מכל המנהלים: בסופו של יום, החברות מחפשות את העובדים שמוכיחים את עצמם מקצועית, ואשר מביאים את הטוב ביותר של עצמם לתפקיד - לא משנה מהו הרקע האישי שלהם או מהיכן הגיעו.

לנפץ את הסטיגמה

קבוצת "שכולו טוב", המפעילה מסגרות שיקום והכשרה לאנשים עם מוגבלויות, משתפת פעולה עם בנק הפועלים, והקימה יריד חברתי ראשון מסוגו בחולון, במטרה להביא לשינוי התודעה הציבורית, ניפוץ סטיגמות על אנשים עם מוגבלויות, ויצירת הזדמנות לאינטראקציות, מפגשים ועשייה משותפת בקהילה.

היריד שמתקיים היום (שלישי) כולל סדנאות המזמנות מפגש ושיח בין הקהילה למתמודדי נפש. בין הסדנאות: הכנת שוקולד, שתילה, יוגה, מדיטציה ושעת סיפור. המבקרים יוכלו ליהנות גם ממגוון דוכני מכירה, בהם מארזי מתנות, עציצים, ספרי יד שניה, בגדי יד שנייה ואקססוריז - שהוכנו כחלק ממסגרות ההכשרה והשיקום התעסוקתיים.