בורסות עולם | סיקור שוטף

העליות בוול סטריט התמתנו בסיום; גיימסטופ צנחה ב-43%

כלכלת ארה"ב צמחה בכ-4% ברבעון הרביעי של 2020, לעומת צפי כלכלנים לצמיחה של 4.2% • התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו בשבוע החולף על כ-847 אלף לעומת צפי לכ-880 אלף • טסלה, אפל ופייסבוק הגיבו לדוחות שפרסמו אתמול

אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP
אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל בעליות, אם כי הן התמתנו בשעה האחרונה של המסחר. המדדים המובילים רשמו בסיום עליות של 0.5%-1%. 

מניית סולאראדג' בלטה בעלייה של 8.4% ופייבר רשמה עלייה של 4.2%. 

מניות גיימסטופ, בלקברי ו-AMC קרסו היום ב-41%-55% במחזורי ענק לאחר שמספר חברות ברוקראז', ביניהן Robinhood ו- Interactive Brokers הגבילו את המסחר בהן. חלקן הודיעו שיאפשרו רק קבלת הוראות מכירה לסוחרים שמחזיקים את המניות ורוצים למכור אותן. במניות אלה נרשמו בימים האחרונים מחזורי ענק ותנודות חדות, על רקע פעילות ערה של סוחרי יום צעירים וחדשים יחסית בשוק, ש"מתלבשים" בעיקר על מניות שיתרות ה"שורט" עליהן גבוהות במיוחד. עלייה חדה במניה מהסוג הזה מאלצת מחזיקים אחרים (ביניהן קרנות גידור) לקנות בחזרה את הפוזיציה, מה שמאיץ את העליות.

20:30

עליות חדות בוול סטריט. המדדים המובילים מטפסית כעת ב-1.6%-2%. מניות דיסני ואמריקן אקספרס מובילות את העליות במדד הדאו ג'ונס.

מניית AMC צונחת ב-48% במחזור ענק לאחר שמספר חברות ברוקראז' הגבילו את המסחר במניה. 

18:50

המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת. מדד הקאק בפריז רשם עלייה של כ-0.9% ומנגד הפוטסי בלונדון נסוג בכ-0.6%. 

18:14

מתחזקות העליות בוול סטריט. המדדים המובילים מטפסית כעת ב-1%-1.8%. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאית ל-10 שנים עולה ל-1.045%. 

מניית גיימסטופ נסחרת בתנודתיות גבוהה לאחר שפתחה את היום בעלייה חדה היא עברה לירידה חדה של יותר מ-40% והמסחר בה הופסק. לאחר מכן המסחר התחדש לזמן קצר והמניה צללה ביותר מ-60% והמסחר בה שוב נפסק לאחר שכמה חברות ברוקראז' בוול סטריט הטילו הגבלות שונות על המסחר בה. חברת ניהול הנכסים הקוריאנית MUST שהייתה אחת מבעלי המניות הגדולים בחברה הודיעה כי היא מכרה לאחרונה את כל ההחזקה שלה. 

אינטל  ומיקרוסופט, מנגד, בולטות בעלייה חדה. 

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות חדות מניות פייבר , סולאראדג' , אופקו , דריו ופריון. 

16:30

פתיחה חיובית בוול סטריט. מדדי המניות המובילים מטפסים ב-0.7%-0.8%. 

הטירוף שהחל אתמול עם 'הרצת' מניית גיימסטופ נמשך היום עם מניית חברת התעופה אמריקן איירליינס , שזינקה בשיעור של עד 60% בטרום-מסחר. החברה אמנם פרסמה בדיוק את דוחותיה, אך לא התוצאות הרבעוניות שלה הן מה שהעיר את המשקיעים. הזינוק החד שנרשם כעת נראה בשעה זו כחלק מהתופעה החדשה בשוק האמריקאי - מלחמת הסוחרים הצעירים מפורום WallStreetBets ברדיט במנהלי הקרנות השורטיסטים.

מנייתה של אמריקן איירליינס, שסבלה קשות מהשלכות משבר הקורונה ושיתוק ענף התעופה, כיכבה ברשימת המניות בעלות פוזיציות השורט הגבוהות ביותר - וכעת נראה שסוחרי היום הספקולטיביים סימנו אותה כמטרה על מנת להפיל קרנות גידור שהימרו נגד המניה.

מניית גיים סטופ  ממשיכה לבלוט בתנודתיות מאוד גבוהה ומסחר ער. 

טסלה , פייסבוק ואפל  פרסמו אתמול דוחות לאחר סיום המסחר והמניות מגיבות היום. 

15:30

בתחום המאקרו, היום פורסם כי כלכלת ארה"ב צמחה בכ-4% ברבעון הרביעי של 2020, לעומת צפי כלכלנים לצמיחה של 4.2% . עוד פורסם התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב עמדו בשבוע החולף על כ-847 אלף לעומת צפי לכ-880 אלף. 

15:15

חברת הטכנולוגיה סיליקום עקפה את התחזיות בדוחות 2020 שפרסמה היום, גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח. ההכנסות השנתיות הסתכמו ב-107 מיליון דולר, עלייה של 2.1% לעומת 2019, והרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הגיע ל-11 מיליון דולר, ירידה של 12.2%. החברה מכפר סבא, המספקת פתרונות קישוריות תקשורת, צופה הכנסות של 28-29 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021, גבוה מתחזיות האנליסטים.

14:55

בצל פרשת מניות גיימסטופ ו-AMC, חברות TD Ameritrade ו-Schwab  הודיעו כי יגבילו את המסחר במניות הללו ועוד: "על מנת להגביל סיכון עבור לקוחותינו ולנו, שמנו מספר הגבלות על מסחר במניות הללו", נמסר מהחברה. 

13:46

המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח ביציבות. החוזים העתידיים נסחרים במגמה מעורבת, כאשר החוזה על הנאסד"ק מאבד 0.7%.

מנייתה של גיימסטופ מזנקת בטרום-מסחר לרמה של 500 דולר, במה שנראה כמו המשך של שורט סקוויז בשוק לאחר שכמה קרנות גידור נאלצו לסגור את הפוזיציה שלהן נגד המניה בהפסד.

13:08

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות שערים של עד 1% בשעה זו, בהובלת מדד פוטסי בבריטניה. דאקס משיל 0.96% מערכו וקאק יורד ב-0.29%.

הסנטימנט השלילי מארה"ב אמש ממשיך להניע את המשקיעים.

11:00

פייזר וביונטק הודיעו שהחיסון שלהן אפקטיבי כנגד המוטציה דרום אפריקאית.

10:00

המסחר באירופה נפתח בירידות בדומה לסנטימנט מעבר לים. הדאקס הגרמני מאבד 0.7%, הקאק יורד בשיעור דומה והפוטסי הבריטי גם הוא מאבד 0.7% מערכו. 

08:00

ירידות חדות בבורסות אסיה, בעקבות הנעילה השלילית אמש בוול סטריט. 

בסין, מדד שנחאי יורד ב-1.48% ומדד שנזן יורד ב-2.593%. מדד ההנג סנג בהונג קונג רושם ירידות של 1.97%. הניקיי יורד ב-1.23% ומדד טופיקס רשם ירידות של 1.09%.

המכירות הקמעונאיות ביפן צנחו ב-0.3% לעומת דצמבר של שנת 2019, כך על פי הנתונים שפרסם משרד הכלכלה, המסחר והתעשייה במדינה.

גם קוספי הדרום קוריאני נמצא בטריטוריה שלילית, וצונח ב-1.62%. הבורסה באוסטרליה יורדת ב-2.06%. 

הבנק המרכזי בארה"ב הותיר אמש את הריבית ללא שינוי, והותיר את מדיניות הרכישות ללא שינוי. "אנחנו עדיין רחוקים מאד מהתאוששות כלכלית, עדיין לא ניצחנו את זה", אמר פאואל לאחר הודעת הפד. בעקבות הודעת הריבית והירידות החדות שנרשמו בוול סטריט, מדד S&P 500 איבד 2.6% ומחק את העליות שנרשמו מתחילת השנה. הדאו רשם את היום הגרוע מאז אוקטובר.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים בניו יורק מאבדים עד 0.4%. הזהב מאבד 0.5% לרמה של 1,836 דולרים. הנפט יורד ב-0.55% לרמה של 52.5 דולר לחבית. מדד ה-חד זינק אמש בשיעור החד ביותר מאז שיא משבר הקורורנה.