אינטל תעניק לעובדיה בישראל בונוס בגובה 2.8 משכורות

הבונוס דומה בהיקפו לבונוס שהוענק בשנה שעברה • אינטל: "הבונוסים ניתנים לרוב העובדים ומשקפים את הצלחת החברה והרווחיות" • החברה פרסמה בסוף השבוע שעבר דוחות כספיים לרבעון האחרון של 2020 והפגינה ביצועים מצוינים

בנין חברת אינטל פתח תקוה / צילום: איל יצהר
בנין חברת אינטל פתח תקוה / צילום: איל יצהר

משבר הקורונה אומנם מקשה על חברות רבות במשק, אבל כמו בחלקים רבים במגזר הטכנולוגיה, גם באינטל  לא נפגעו ממנו משמעותית. לכן, גם השנה יקבלו עובדי החברה בישראל את הבונוס השנתי שלהם, כך נודע לגלובס.

הבונוס שיחולק השנה דומה בהיקפו לבונוס שחולק בשנה שעברה - 2.8 משכורות, שהיה גבוה במקצת מהבונוס שחולק בשנה שקדמה לה ואשר עמד על סכום של 2.5 משכורות בלבד.

הבונוסים, שהם חלק משיטת התגמול של אינטל, "מוענקים לרוב עובדי החברה, והם משקפים את הצלחת החברה והרווחיות". כך נמסר מהחברה.

אינטל פרסמה בסוף השבוע שעבר את הדוחות הכספיים שלה לרבעון האחרון של 2020 והפגינה ביצועים מצוינים עם ירידה של אחוז אחד בלבד ברווח השנתי, שעמד על 20.9 מיליארד דולר, ושיא הכנסות של 77.9 מיליארד דולר, שמשקף עלייה של 8% לעומת השנה שקדמה לה.

ביצועי החברה עברו הן את התחזיות של אינטל עצמה והן את תחזיות האנליסטים. בעיקר נהנתה אינטל מהמעבר לעבודה מרחוק, שהעלה את הביקוש העולמי למחשבים אישיים. ברבעון האחרון של 2020 נמכרו שליש יותר מחשבים בעלי מעבד אינטל בהשוואה לרבעון המקביל ב-2019. עם זאת, העלייה בצריכת הדאטה העולמית בשל מגפת הקורונה לא קיבלה עדיין ביטוי במכירות של אינטל למרכזי נתונים שירדו ב-16% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

שיא הכנסות שנתי של כל הזמנים נרשם בשני הסגמנטים המרכזיים של החברה - מחשבים אישיים (קליינט), ודאטה סנטרים, כמו גם בזיכרונות ובהכנסות "מובילאיי" שנרכשה על ידה ב-2017 תמורת 15 מיליארד דולר.

ברבעון האחרון עמדו הכנסות החברה על 20 מיליארד דולר, 2.6 מיליארד יותר מתחזית החברה אך ירידה של 1% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הרבעוני הסתכם ב-5.9 מיליארד דולר, ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל. הכנסות מובילאיי ברבעון זינקו ב-39% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-967 מיליון דולר, שהשיאו רווח תפעולי של כ-100 מיליון דולר.