מור השקעות משלבת ידיים עם קבוצת חג'ג' בפרויקט מגורים בת"א

החברה רכשה כ-20% מפרויקט מגורים שקבוצת חג'ג' מתכננת להקים במתחם סומייל שבלב העיר, תמורת 36.6 מיליון שקל

מתחם סומייל בתל אביב / צילום: איל יצהר, גלובס
מתחם סומייל בתל אביב / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת י.ד. מור השקעות  בע"מ נכנסת כשותפה בפרויקט מגורים בתל אביב של קבוצת חג'ג' , שבשליטת האחים צחי ועידו חג'ג'. מדובר בפרויקט שייבנה על מגרש בשטח 3.8 דונם במתחם סומייל (מגרש 121), בצמוד לרחובות אבן גבירול וז'בוטינסקי. כחלק מההסכם בין הצדדים עליו הם דיווחו, קבוצת מור תחזיק ב-20% מהשותפות בפרויקט בתמורה ל-36.6 מיליון שקל.

לאחרונה זכתה קבוצת חג'ג' במגרש במסגרת הליך התמחרות (שטרם אושר על-ידי בית המשפט. ג"נ), כשהציעה תמורתו 173 מיליון שקל.

במתחם סומייל צפויות להיבנות כ-1,200 יחידות דיור, ולצידן שטחי מסחר בקומת הקרקע. התוכנית אף כוללת הקצאה של 12.5 דונם לייעוד ציבורי ופתוח, בהם 3 דונם למבני ציבור, 7 דונם עבור שטחים פתוחים וכן שטחי ציבור בנויים בהיקף של 2,500 מ"ר, שישמשו את תחנת הרכבת הקלה של הקו הירוק, שיעבור ברחוב אבן גבירול.

מערך הבעלויות במגרשים במתחם סומייל די מורכב. בשנת 2006 אושרה תוכנית מתארית על כל המתחם, ואולם בהמשך המתחם חולק לאזור צפוני (2988ב') ודרומי (2988א'). העסקה שקבוצת חג'ג' דיווחה עליה אתמול (ג') מתייחסת כאמור למגרש מספר 121. גם מגרש 124 הוא בבעלות קבוצה שאותה מובילה קבוצת חג'ג'. עבודות החפירה במגרש זה החלו לאחרונה.

בחלק הדרומי של מתחם סומייל בונה קבוצה בראשות חברת אפריקה ישראל ושותפים פרטיים המיוצגים על-ידי עו"ד שמואל שוב שני מגדלי מגורים על מגרשים 112 ו-123.

י.ד. מור השקעות בע"מ, בניהול משותף של יוסף ואלי לוי, היא חברה ציבורית שמניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב. מדובר בחברה שמנהלת נכסים בהיקף של כ-23 מיליארד שקל, בתחומים של ניהול קרנות נאמנות, ניהול תיקי השקעות, ניהול השקעות אלטרנטיביות (קרנות גידור), ניהול מסלולי חיסכון לטווח ארוך ושירותי ברוקראז’.