"יצאנו למכרז יזמים והכתבנו תנאים: לעלות בשלוש קומות, שתי חניות לדירה, ומחסן"

הדיירים ברחוב בועז 10 ברמת השרון רצו למהר ולנצל את המכסה המוגבלת של תמ"א 38 בעיר

סיפור הפרויקט:

נציג הדיירים, אייל זיגלשטיין, מספר: "יצאנו למכרז יזמים והכתבנו תנאי סף: ביקשנו עלייה בשלוש קומות, כך שהיזם מקבל את הקרקע ואת הקומות שמעליה; ביקשנו תוספת של 25 מ"ר לכל דירה, אם יתאפשר מבחינה תכנונית, וביקשנו שתי חניות לכל דירה. זה מגרש גדול, של דונם, ומאחר שהדירות היום הן 105 מ"ר, והן יהיו 130 מ"ר, אז העירייה מחייבת שתי חניות לפי התקן. דרשנו גם שזה לא יהיה במכפיל כי בעולם המציאות, מי שיש לו מכפיל חונה בחוץ.

"ברמת השרון עשו דבר יפה לדעתי, שהגדירו מכסות של תוספת דירות בתמ"א 38 לכל אזור. זה היה חלק מתהליך הרתימה של הדיירים - כדאי לזוז מהר ולהספיק למכסה, שלא נפספס את הרכבת.

"הטיפ שלי לתהליך התחדשות עירונית הוא לשמור על שקיפות של הנציגות הנבחרת מול דיירי הבניין ולייצר להם כל הזמן תוכן הקשור לקידום התהליך על מנת שירגישו את העשייה סביב הפרויקט".

התמורה ליזם:

היזם יבנה דירות בנות 3 ו-5 חדרים, ויוכל למכור 15 דירות חדשות. הפרויקט מונה סך הכול 27 דירות, 12 דירות חוזרות לדיירים.

התמורה לדיירים:

הדיירים מקבלים דירה חדשה, גדולה ב-25 מ"ר מהדירה שמסרו, בבניין חדש, שלוש קומות מעל הקומה הקיימת. בכל דירה מרפסת בשטח של כ־12 מ"ר.

לו"ז:

הפרויקט קיבל היתר בנייה, והדיירים מחכים להודעת הפינוי. התחלת הבנייה צפויה ברבעון הראשון של 2021, והאכלוס כשלוש שנים לאחר תחילת הבנייה.

היזם: הקבוצות סופרין וויס ביחד עם חברת אורבן סיטי התחדשות עירונית
אדריכל הפרויקט: עודד לביא
המצב הקיים: בניין בן 3 קומות הכולל 12 דירות בנות 2, 2.5 ו-4 חדרים