טראמפ: מאחל בריאות לקים ג'ונג און ברקע הדיווחים על מצבו הקשה

נשיא ארה"ב התייחס במסיבת עיתונאים לדיווח ב-CNN על מצבו הבריאותי של השליט הדיקטטור של צפון קוריאה, לפיו הוא עבר ניתוח לב ומצבו קשה • "אף אחד לא מאשר את המידע אבל אני מאחל לו בהצלחה"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בפגישה בצפון קוריאה / צילום: רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ושליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בפגישה בצפון קוריאה / צילום: רויטרס

"יש לי מערכת יחסים מאד טובה עם קים ג'ונג און. אם הוא באמת במצב הבריאותי כפי שנמסר בתקשורת, אז זה מאד רציני ןאני מאחל לו לבריאות", כך אמר הלילה נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, בהתייחס לדיווחים על מצבו של שליט צפון קוריאה.

שלשום דווח ברשת CNN כי הדיקטטור בן ה־36 עבר ניתוח לב ומצבו הרפואי קשה. על פי גורם אמריקאי רשמי שצוטט בכתבה, הממשל האמריקאי עוקב בדריכות אחר הדיווחים על מצבו הבריאותי של השליט. לטענת מקור אחר בממשל, קים ג'ונג און נמצא ב"מצב קשה מאד לאחר הניתוח".

עם זאת, בתגובה לבקשת אחד הכתבים במסיבת העיתונאים היומית בבית הלבן להתייחס למצבו של השליט, ענה טראמפ כי הממשל אינו יודע מה מצבו של קים ג'ונג און. "יצאו הדיווחים האלה אבל אנחנו לא יודעים. אנחנו לא יודעים", אמר.

תהיות וספקולציות על מצבו הבריאותי של השליט הצעיר עלו לאחר שזה לא השתתף באירוע השנתי לציון יום הולדתו של סבו, קים איל סונג ב-15 באפריל בשבוע שעבר.

תאריך זה נחשב לחג החשוב ביותר במדינה, "יום השמש". בתאריך זה המדינה נוהגת להציג הישגים צבאיים, כגון שיגור לווין לחלל, וכן מציגה מצעדים צבאיים גדולים ועוד. היעדרותו של קים ג'ונג און מהאירוע היא לכל הפחות תמוהה.

טראמפ הסביר מדוע הוא מאחל לדיקטטור הצפון קוריאני שיחלים: "אמרתי את זה הרבה פעמים בעבר, אם מישהו אחר היה בתפקיד שלי, כבר הייתה לנו עכשיו מלחמה עם צפון קוריאה, ואנחנו לא במלחמה ואנחנו אפילו לא קרובים למלחמה איתה. אז אני רוצה לומר שאני מאחל לו בהצלחה", אך הבהיר שוב כי "אף אחד לא אישר את המידע הבריאותי שפורסם".