כך משלמי המסים בארה"ב מממנים את הפיינל-פור בקולג'ים

כמה עלה בשנה שעברה לתושבי דאלאס לקיים אצלם את אירוע השיא השנתי של כדורסל המכללות? וכמה זה יעלה השנה לאזרחי אינדיאנפוליס?

NCAA, כדורסל מכללות, קולג'ים / צלם: רויטרס
NCAA, כדורסל מכללות, קולג'ים / צלם: רויטרס

אחד מרגעי השיא של הספורט האמריקאי יירשמו מחר (בלילה שבין שני לשלישי) כאשר ויסקונסין תפגוש את דיוק למשחק גמר טורניר הכדורסל של ארגון המכללות האמריקאי (NCAA).

ההתמודדות תיערך ב-Lucas Oil Stadium באינדיאנפוליס, בימים כתיקונם מגרש הפוטבול של אינדיאנפוליס קולטס, אך לצורך הפיינל-פור הוסב המתקן הרב-תכליתי לאירוח משחקי כדורסל. למעלה מ-72 אלף צופים צפויים להגיע למשחק.

כמה אירוח הפיינל-פור של ה-NCAA עולה למשלמי המסים בארה"ב? ובכן, ב"אינדיאנפוליס סטאר" פורסם כי בשנה שעברה, עת נארח האירוע בדאלאס, טקסס - המיסוי הסתכם ב-10.7 מיליון דולר. סכום זה כלל הכל - משכר בסך 320 דולר למפעיל שעון ה-24 שניות, דרך פוליסת ביטוח בסך של 29,041 דולר (בגין ביטול האירוע), ועד 76,636 דולר לאבטחה ושיטור.

כיוון שאינדיאנפוליס היא איזור קטן יותר, ההוצאות שם אמורות להיות נמוכות יותר. הסכום המדויק של אירוח הפיינל-פור השנה לא פורסם, אך ב-2020, אז יתקיים שוב האירוע ב-Lucas Oil Stadium, אמורות ההוצאות שייפלו על משלמי המסים ב-8.5 מיליון דולר - ביניהם 3.15 מיליון דולר הוצאות אצטדיון, ועוד 3.33 מיליון עבור פסטיבל האוהדים והופעות. כיצד הכסף נגבה? העלאה של 1% במס העירוני שגובים בתי המלון שיארחו את תיירי העיר בתקופת הפיינל-פור.