ברצלונה מנסה לצמצם את תמיכת הכדורגל ביתר מחלקות המועדון

כחלק מהמאמצים של סנדרו רוסל לצמצם את החובות, העומדים על 450 מיליון אירו, מנסה הנשיא למצוא "מגה ספונסר" ליתר 12 מחלקות הספורט של בארסה

אחרי שחתמה עם קרן קטאר על הסכם חסות חולצה בסכום של 165 מיליון אירו ל-5 שנים עבור קבוצת הכדורגל, החליט נשיא ברצלונה סנדרו רוסל למצוא "מגה ספונסר" נוסף ליתר מחלקות הספורט של המועדון. העיתון הקטאלוני "ספורט" מדווח כי ההחלטה באה כחלק מהמאמצים של רוסל לצמצם את היקף החובות של המועדון, העומדים על כ-450 מיליון אירו.

מדו"ח התקציב לעונת 2010/11, עולה שמחלקת הכדורגל ממשיכה לסבסד את יתר 12 מחלקות הספורט של המועדון, כאשר סכום התמיכה עומד העונה על 43.5 מיליון אירו. מתוך זה נהנית מחלקת הכדורסל בלבד מסכום של כ-25 מיליון אירו.

נכון להיום מחזיקה כל אחת ממחלקות הספורט של בארסה ספונסר ראשי בנפרד - כך למשל מקבלת קבוצת הכדורסל חסות ראשית מחברת הביטוח Regal (כ-2 מיליון אירו לעונה); מחלקת הכדוריד נהנית מחסות חולצה ראשית של חברת אנרגיה; קבוצת ההוקי מחזיקה ספונסר ראשי בדמות רשת סופרמרקטים; וקבוצת הכדורגל אולמות מקבלת חסות חולצה ראשית מחברת אלומיניום.

בברצלונה מעריכים כי כניסה של ספונסר נוסף ליתר מחלקות הספורט של המועדון, תגדיל באופן ניכר את ההכנסות של המחלקות "הקטנות" ותקטין את התלות שלהן בכספים שיגיעו מקבוצת הכדורגל.

התקציב של מחלקות הספורט הנתמכות מגיע לכ-10% מהתקציב הכולל של המועדון, שבעונה שעברה הסתכם ב-428 מיליון אירו.