משרד התקשורת ייצא בשימוע ציבורי בנושא אתרי סלולר משותפים

בישראל נושא האתרים המשותפים מאוד מוגבל על רקע התנגדות רשות ההגבלים העסקיים לשיתוף-פעולה נרחב בין המפעילים, מחשש לפגיעה בתחרות

משרד התקשורת מכין תוכנית ליצירת מודל שיאפשר למפעילים סלולריים חדשים להשתמש באתרים סלולריים של המפעילים הקיימים. מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, הורה לסמנכ"ל הספקטרום במשרד, נתי שוברט, להכין את התוכנית בנושא על מנת לצאת בשימוע ציבורי שמטרתו לקבל משוב מהציבור לגבי המודל הכי נכון לטובת אתרים משותפים.

בישראל נושא האתרים המשותפים מאוד מוגבל על רקע התנגדות רשות ההגבלים העסקיים לשיתוף פעולה נרחב בין המפעילים, מחשש לפגיעה בתחרות.

במדינות רבות בעולם שיתוף אתרים הוא פרקטיקה מאד מקובלת משום שבכך חברות הסלולר מצמצמות את כמויות האנטנות בצורה משמעותית וחוסכים בכך מתקני קרינה ומונעים פגיעה משמעותית בנוף.

בשל הקושי הרב בהקמת אנטנות סלולריות בישראל, נוצר חשש כבד שמפעיל סלולרי חדש יתקשה להקים רשת, ולכן משרד התקשורת מנסה לקדם את נושא השימוש המשותף באתרים כאמצעי ביניים. המטרה היא לשלב כמה אמצעים של אתרים משותפים, ואפשרות לשימוש ברשת המפעילים הקיימים (נדידה ארצית) על מנת לסייע לאותו מפעיל חדש שייכנס לשוק.

נדגיש שרשות ההגבלים סבורה שיש להגביל בזמן את שיתוף האתרים בין המפעילים והיא לא מתלהבת מההצעה, אך מבינה שהמטרה של הגברת התחרות בשוק הסלולר היא הכרח וצריך לנקוט באמצעים משמעותיים כדי לקדם זאת. הרשות הציעה שהשיתוף יהיה רק לטובת מפעיל חדש ולא בין המפעילים הקיימים. כמו כן הציעה הרשות להקצות למפעילים חדשים תדרים שנמצאים כבר ברשות המפעילים הקיימים, ושבאמצעותם ניתן יהיה להקים רשת סלולרית עם פחות אנטנות.